Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei tee mitään kotimme eteen

Vierailija
16.04.2021 |

Kymmenen vuotta ollaan tässä nyt asuttu, on toki terassi tehty, mutta minä se olen ollut, joka remppasi vessan, vaihdoin makkarin tapetit, maalannut ovenpieliä ja ikkunanpuita. Kyselin tässä, josko keittiön ovien puuosia voisi hioa ja öljytä, ne on kuitenkin alkuperäiset. Sanoi että ei maksa vaivaa, antaa olla liassa ja sotkussa. Ja tämä pitäisi jossain välissä saada myytyä... Aloin nyt omin lupineni hiomaan, kun aikaa on. Ärsyttää, kun minä teen aina kaiken sisällä ja ulkona. Ja kun äitinsä pyytää puskia leikkaamaan, se tapahtuu heti seuraavana viikonloppuna. Onko joku täällä saanut miehen kiinnostumaan myös omasta kodista? Ja ennenkaikkea MITEN?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista legendaa... Tai no, omakohtaiset kokemukset ovat ainakin päinvastaiset. Naiset ei nykyään tee yhtään mitään kotona. Ruoka ehkä onnistuu, mutta kaikki jää siitäkin levälleen. Imuriin ei ole koskettu vuosikausiin. Se on tätä tasa-arvoa: nykyään naisetkin käyvät töissä, niin ei heillä enää ole aika muuhun. Ennen oli naisten töitä ja miesten töitä. Nykyään on vain yhteisiä töitä ja miesten töitä. Ja yhteisistä töistä on niin ihana luistaa tasa-arvon vuoksi. Naiset ovat pyörittäneet koteja vuosisatoja, nyt on miesten vuoro. 

Ja aivan samanlaisia kokemuksia on kaikilla kavereillani. Naiset ei tee nykyään mitään, koska PALKKATYÖ...

Ehkä miehesi haluaa kostaa muiden miesten puolesta sinulle? Vai pihtaatko? :) Mietippä sitä. Ja nyt hiomaan niitä karmeja!!

PS. Kaikki remontit myytävään taloon on aivan turhia. Uudet asukkaat pistää kuitenkin kaikki uusiksi saman tien. 

Vierailija
42/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on rakennusalan ammattilainen, ja silti sama juttu. Kun jotain pitäis kotona tehdä niin heti keksitään tuhat syytä miksi ei voi tai kannata tehdä ja aina se päätyy itkuun ja huutoon. Taloa ollaan oltu laittamassa myyntikuntoon nyt viis vuotta, siis osa hommista pitää tehdä jo uudelleen kun aikaa on mennyt niin kauan.

Ja myös meillä kyllä aikaa riittää omien vanhempien ja kavereiden talkoisiin ja remontteihin.

Että et todellakaan ole ainoa. Joskus raivostuttaa niin että voisin tikahtua.

Ratkaisu on alkaa pyytää omien kavereiden miehiä tai miehen kavereita talkoisiin ja kestitä ylitsevuotavan komeasti :D Josko mieskin siitä vertyisi, tai vähintään saisitte pidettyä talon kunnossa. 

Katsos kun ei ne miehet oman puolisonsa eteen tee mitään. Mutta olepa se apua tarvitseva naapurin vaimo, niin kohta sinulla on tupa ja piha täynnä ahkeria paidattomia miehiä kahvi- ja pullapalkalla töissä... Koettu on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mies on rakennusalan ammattilainen, ja silti sama juttu. Kun jotain pitäis kotona tehdä niin heti keksitään tuhat syytä miksi ei voi tai kannata tehdä ja aina se päätyy itkuun ja huutoon. Taloa ollaan oltu laittamassa myyntikuntoon nyt viis vuotta, siis osa hommista pitää tehdä jo uudelleen kun aikaa on mennyt niin kauan.

Ja myös meillä kyllä aikaa riittää omien vanhempien ja kavereiden talkoisiin ja remontteihin.

Ratkaisu on alkaa pyytää omien kavereiden miehiä tai miehen kavereita talkoisiin ja kestitä ylitsevuotavan komeasti :D Josko mieskin siitä vertyisi, tai vähintään saisitte pidettyä talon kunnossa. 

Katsos kun ei ne miehet oman puolisonsa eteen tee mitään. Mutta olepa se apua tarvitseva naapurin vaimo, niin kohta sinulla on tupa ja piha täynnä ahkeria paidattomia miehiä kahvi- ja pullapalkalla töissä... Koettu on!

Loistava idea! Kun ei sitä omaa vätystä kiinnosta, niin pyytääkin muita miehiä apuun. Se jos mikä syö sitä vätysmiestä... :D

Vierailija
44/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne. Kavereille myös voi avuksi lähteä ja kaiken maaliman talkoisiin, mutta kotona ei tekisi mitään. Ja jos joskus harvoin jossain suostuu vähän auttamaan, niin hirveä raivo päällä. Vaikka itse asia veisi kaksi sekuntia. Ero mietinnässä.

Tämä on kyllä jotain ihan käsittämätöntä ja äärettömän yleistä! Miksi? Muita kyllä autellaan, mutta omassa kodissa ei saa mitään aikaiseksi.

Vierailija
45/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, miksi uikutatte ja valitatte, TEHKÄÄ ITSE. Niin minäkin teen. Nainen olen.

Olen sanonut miehelleni, että jos minun pitää tehdää _KAIKKI_ yksin, olen mieluumin kokonaan yksin. Puhun kaikesta, kun tarkoitan tulevien remottien suunnittelua, niiden aikataulusta ja hankinnoista huolehtimista, korjaustarpeiden arvioinnista, yms ihan kaikki.

Jos pyydän isältäni apua, mieheni käy mököttämään...

Minusta kohdallani kohtuutonta, kun tiedän etten pysty kaikkea tekemään yksin ja tarvitsen apua niin avun hankkiminenkin on sitten kiellettyä..

Vierailija
46/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn höyläämässä siskoasi ja vielä pitäisi jaksaa ovia hioa?

Vierailija
47/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa, miksi uikutatte ja valitatte, TEHKÄÄ ITSE. Niin minäkin teen. Nainen olen.

Utelaisuudesta. - Mikä motivoi(si) ja saa tai saisi sinut jatkamaan parisuhteessa ja elämään kumppanisi kanssa saman katon alla, jos ja kun huomaisit, että kumppansi ei tekisi mitään yhteisen kotinne eteen mitään. Itse olisin ja olen mieluummin sinkku; tai en ainakaan olisi valmis ja halukas lähtökohtaisesti tällaisen kumppanin kansssa parisuhteeseen. - Tilanne saattaisi olla toinen, jos kumppanini olisi hyvin sairas, tai muutoin kykenemätön osallistumaan kodin ylläpitoon. Mutta msitään tällaisesta ei ymmärtääkseni ap:n avauksessa ollut kyse.

T. Se vuosia sinkkuna elänyt mies  

Vierailija
48/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppu alkamassa.

Mies sitä, mies tätä. Odotan jännittyneenä jatkoa.

Mene laudalle jännittämään.

Ei pysty, kun odotan mihin yllät seuraavaksi.

Vierailija
49/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista legendaa... Tai no, omakohtaiset kokemukset ovat ainakin päinvastaiset. Naiset ei nykyään tee yhtään mitään kotona. Ruoka ehkä onnistuu, mutta kaikki jää siitäkin levälleen. Imuriin ei ole koskettu vuosikausiin. Se on tätä tasa-arvoa: nykyään naisetkin käyvät töissä, niin ei heillä enää ole aika muuhun. Ennen oli naisten töitä ja miesten töitä. Nykyään on vain yhteisiä töitä ja miesten töitä. Ja yhteisistä töistä on niin ihana luistaa tasa-arvon vuoksi. Naiset ovat pyörittäneet koteja vuosisatoja, nyt on miesten vuoro. 

Ja aivan samanlaisia kokemuksia on kaikilla kavereillani. Naiset ei tee nykyään mitään, koska PALKKATYÖ...

Ehkä miehesi haluaa kostaa muiden miesten puolesta sinulle? Vai pihtaatko? :) Mietippä sitä. Ja nyt hiomaan niitä karmeja!!

PS. Kaikki remontit myytävään taloon on aivan turhia. Uudet asukkaat pistää kuitenkin kaikki uusiksi saman tien. 

Niin on kuule ne varsinaiset "miesten työtkin" vähentyneet. On autohuollot, remonttifirmat, klapit tuodaan suoraan pihaan jne. Periaatteessa siivouksenkin voi ulkoistaa ja ruuat tilata ravintolasta. Miksi kukaan tekisi enää muuta, kuin palkkatöitä?

Vierailija
50/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Laiska vätys, joka makaa sohvalla. Mitään ei tee, ei sen enempää remontoi kuin siivoakaan. Omia jälkiäänkään ei jaksa korjata ainakaan heti. Vastustaa kaikkea siisteyskasvatusta. Ei laita paskantamisen jälkeen wc-pytyn kantta kiinni, ei pese käsiään kunnolla, ei pyyhi vesiroiskeita pöydältä jos on roiskinut ympäriinsä, ei jaksa laittaa banaaninkuoria roskiin, ei jaksa vaihtaa puhtaita lakanoita... lista on loputon.

Anteeksi, mutta mun on pakko kysyä että miten ihmeessä tuhlaat elämääsi tuollalailla käyttäytyvän miehen kanssa? Jos ja kun nuo listaamasi asiat ovat sinulle tärkeitä ( yleensä perushygenia on ) niin miksi katselet tuollaista sottapyttyä? Puistattaa ihan.

Vierailija
51/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu ongelmaan on ilmeinen: kaveeraat anopin kanssa ja tälle voivottelet ovenpielia ja saat anopin ymmärtämään etta ne vaatii miehen huomiota. Anappi voi sitten pyytää poikaansa ne huoltamaan viikonloppuna ja kutsut anopin vaikka kahville että miehesi saa lisämotivaatiota.

Vierailija
52/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama koettu, tosin pyytäjänä oli oma mieheni, joka pyysi ystäväänsä jeesaamaan keittiöremontissa. Kyllä kuule sopi ja ahkerasti tultiin ja tehtiin kaikki viimeisen päälle täydellä tarmolla. Istuttiin sitten iltaa tämän pariskunnan kanssa jälkeenpäin ja nainen oli vähän näreissään, kun heillä edelleen on listoja laittamatta ja keskeneräisiä projekteja siellä täällä ympäri kämppää eikä todellakaan viettäisi tuntikausia niiden parissa, kuten meidän keittiössä. Mieheni sitten sanoi, että hän tulee auttamaan :D

Vierailija
53/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo ei sovi laiskalle, tai arvo laskee vuosien mittaan. Jos on varaa, voi tietysti palkata remottihenkilöitä. Mutta surku käy taloja, jotka päästetty huonoon kuntoon.

Vierailija
54/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö olla joku hiomakone ja siihen sopiva hengityssuoja? Ehkä mies ajatteli että seuraava asukas korjaa ovenpielet, eikä siksi ole järkevää panostaa enää vanhaan ja sinulle taas tulee mieleen parempi myyntihinta. Hän leikkaa pensaat viikonloppuna työnsä vuoksi tai koska se aika sopii paremmin. Ei voi heti ponnahtaa jos äiti käskee, hänellä on omakin elämä.

Hänellä on vain sellainen ominaisuus, että sokeutuu oman kodin repsotuksille. Hiomapaperi ja se öljy maksoi 30, ei siis rahallista menetystä uuteen keittiöön verrattuna. Tuo mun hionta ei paina myyntihinnassa yhtään, voi vaikuttaa kyllä ostohalukkuuteen hyvässä lykyssä. Haluan että pääsemme tästä eroon nopeasti kun se aika tulee. Ja ukko kyllä pompsahtaa heti kun äiti pyytää, mun pitää pyytää, anoa ja käskeä monta kertaa ja lopulta tehdä itse. Hänellä menee arvojärjestys näin: äiti, oma elämä, minä. Tässä nyt vaan kysyin, onko muilla samanlaista menoa. Kohtalontovereiden marmatus helpottaa omaa turhautumista. Ap

Se sun hionta vähentää ostohalukkuutta. Jos haluaa siistiä, ne ovet viedään maalausyritykseen.

Vierailija
55/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tarina toisinpäin. Työkaverilla oli mies, joka rakennusalalla. Hoiti kaiken, rakensi heille talon ja huonekaluja ym. Työkaveri vaihtoi hänet johonkin työttömään bensalenkkariamikseen ja kiukutteli sitten kun tuo ex ei suostunut tekemään heille (uudelle miehelle ja hänelle) keittiön ja kylppärin remppoja.

Vierailija
56/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavassa elämässä kannattaa valita käsistään kätevämpi ja pesänrakennusviettisempi puoliso.

Tai teettää rempat ulkopuolisella.

Ap:n mies ei tule tuosta muuttumaan.

Jos lapsia ei vielä ole, niin tilanne tulee vain pahenemaan niiden myötä.

Miettisin kaks kertaa seuraavia siirtoja ja sitoumuksia...

Olen kyllä miettinyt tätäkin. Hän on amiksesta valmistunut kirvesmieheksi ja osaa kyllä tehdä kunhan saa aloitettua. Eipä ole kymmeneen vuoteen saanut kosintaakaan aikaiseksi, joten sekin kertoo jotain. Pelkään että hänen elämänsä vaan lipuu ohi, kun mitään uutta ei voi tehdä. Minä sen hommasin nykyiseen työhönkin, kun edellisessä palkka oli huono ja päivät pitkiä. Ehkä menen taas välillä hiomaan, pitää pohtia. Ap

Täh?!

Et kai tosissasi menisi vielä NAIMISIIN tollasen kanssa??

SINUN elämäsi tossa lipuu ohi --mies hoitakoon ITSE oman elämänsä suunnan!

Vierailija
57/57 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on kuule ne varsinaiset "miesten työtkin" vähentyneet. On autohuollot, remonttifirmat, klapit tuodaan suoraan pihaan jne. Periaatteessa siivouksenkin voi ulkoistaa ja ruuat tilata ravintolasta. Miksi kukaan tekisi enää muuta, kuin palkkatöitä?

Teen itse, sillä voin. Toisaalta, miksi ihmeessä käydä palkkatöissä, kun nykyään on niin helppo elää tuilla ja voivotella päivät pitkä vauva piste fiissä.

Jää myös enemmän aikaa itselle ja projekteille.