Auttakaa naista mäessä - uskottomuus-epäily
Auttakaa, olen ihan järjettömän mustasukkainen, enkä pääse eroon näistä ajatuksista :( :( :( :(
Olen onnellisessa avioliitossa miehen kanssa, lapset toiveissa, mutta elämää varjostaa järjestön uskottomuuden epäily ja mustasukkaisuus. Mies käy töissä, kuntoilemassa ja metsällä tutun porukan kanssa - muuten viettää aikansa minun kanssa, mutta pienistä asioista kehitän itselleni uskomuksia että käy tapaamassa jotain muuta.
Rakastan miestäni ja haluan saada oman pääni siihen uskoon etten myrkytä suhdettamme täysin perättömillä peloilla.
Kommentit (38)
Eli ei edes uskottomuus epäily vaan mielenterveysongelma. Mitään todellista syytä ei ole.
Toivottavasti miehesi ymmärtää lähteä ja pian!
Luulen, että et saa apua täältä. Emmehän me voi sanoa mitään, mikä saisi sinun ajattelutapaasi sen kummemmin muuttumaan. Terapia saattaisi siihen pystyä. Suosittelen sitä.
Opi elämään se kanssa, että kaikki miehet pettää. Miten se on muka sinulta pois jos pettäisi?
Noh tuota, eipä sille muuta voi kuin tuntea, jos siltä tuntuu. Älä kuitenkaan miestäsi rajoita tai hänelle asioista mäkätä oman harhaluulosi vuoksi. Se on sun tunteesi, ei hänen. Näin et myrkytä suhdettasi, vain mielesi.
Älä nyt hyvä ihminen ainakaan lasta tee ennen kun saat oman pääsi kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Olet sika. Jätä se mukava mies.
Tämä! Anna toisen elää.
Mistä sinulle on tullut huono itsetunto ja sellainen epävarmuus, että tunnet mustasukkaisuutta? Jotainhan siellä taustalla. Mustasukkaisuushan ei kuulu rakkauteen vaan on kontrolloinnin halua eli oikeastaan vastakohtaa rakkaudelle. Terapia voisi auttaa sinua. Sinähän kärsit itsekin mustasukkaisuudestasi niin kannattaa tehdä töitä itsesi kanssa, että pääset siitä eroon. Mustasukkaisuus myrkyttää parisuhteen ja sen mustasukkaisen ihmisenkin ihan täysin.
En ole miestä rajoittanut mitenkään ja hyvin vähän hänelle puhunutkaan sillä en halua että hän kärsii minun oikuistani. Tämä on vaan mennyt niin pitkälle että mietin eroa, jotta mies saisi jatkaa elämää jonkun kanssa mutta on tämä aika typerä syy avioeroon.
Mustasukkaisen käytöshäiriön takana on aina luottamuspula. Ei välttämättä tässä suhteessa syntynyt, vaan voi olla esimerkiksi lapsuudessasi joku menettämisen pelkoon, aikuisten luomaan perusturvallisuuteen liittyvä juttu.
Mustasukkaista käytöstä tulisi hoitaa terapiassa, sieltä saat pikkuhiljaa avaimea ongelman ratkomiseen. Kaiken A&Ö on luottamus.
Se, että suhtaudut mustasukkaisesti eli epäluottavaisesti mieheesi on häntä kohtaan kohtuutonta sekä satuttaa häntä. Hän ei ole tehnyt mitään ansaitakseen epäilyjä osakseen. Toivon todella, että haet ammattiapua.
Itsekin olen mustasukkaisuudesta nuorempana kärsinyt. Sitten tajusin mikä ajatus siihen auttaa. Jos puolisosi pettää sinua, sinulle selviää ettei hän ole sinun arvoisesi. Eikä hän ole sinulle se oikea. Silloin on parempi mitä nopeammin sen tajuaa, ettei kuluta turhaan aikaansa häneen. Toinen mikä auttaa on erittäin syvälliset ja rehelliset keskustelut aiheesta miehesi kanssa. Kerro mitä pelkäät.Selvitä, kysy onko hän valmis olemaan 100% uskollinen sinulle, ennen kuin alatte lasta tekemään.
Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Ihan ensimmäiseksi kannattaa lopettaa se.
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisen käytöshäiriön takana on aina luottamuspula. Ei välttämättä tässä suhteessa syntynyt, vaan voi olla esimerkiksi lapsuudessasi joku menettämisen pelkoon, aikuisten luomaan perusturvallisuuteen liittyvä juttu.
Mustasukkaista käytöstä tulisi hoitaa terapiassa, sieltä saat pikkuhiljaa avaimea ongelman ratkomiseen. Kaiken A&Ö on luottamus.
Se, että suhtaudut mustasukkaisesti eli epäluottavaisesti mieheesi on häntä kohtaan kohtuutonta sekä satuttaa häntä. Hän ei ole tehnyt mitään ansaitakseen epäilyjä osakseen. Toivon todella, että haet ammattiapua.
Ei aina, kyse voi olla myös hormoneista. Ihan ensimmäiseksi kannattaa lopettaa hormonaalinen ehkäisy, jos se on käytössä, ja katsoa muutaman kuukauden ajan miten se vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytätkö hormonaalista ehkäisyä? Ihan ensimmäiseksi kannattaa lopettaa se.
Itseasiassa on, mutta kyllä tätä oli jo ennen sitä. Tuntuu vaan että tämä korona on pahentanut tilannetta kun ei pääse näkemään kavereita eikä mihinkään tuulettamaan päätä niin istuu yksin kotona omien ajatusten kanssa.
Lapsena on kyllä traumatisoivia kokemuksia ja varmasti tämä juontaa juuriaan sieltä, turvattomuutta tms. Mutta ei ole tullut esiin edellisissä suhteissa, sitä ihmettelen. Nyt kun löysin sitten sen miehen jonka kanssa on sanottu tahdon ja on talolainaa, niin epäilen.. en voi ymmärtää itseäni.
onko liian kliseinen kysymys?