Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas mulle parhaan pottumuusin salanne? Teen tänään

Vierailija
16.04.2021 |

Osaan kyllä tehdä perunamuussia ihan ite, mutta kiinnostaisi silti miten muut sen tekevät.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhoiset perunat paloittelen jotta kypsyisivät nopeammin. Muussaan sähkövatkaimella kuohkeaksi, lisään 10% kermaa ja suolaa. Janne Pekkalan ohje on, että sähkövatkaimella saadaan paras muusi. Pitää paikkansa.

Vierailija
22/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on oikein???>> Perunat keitetään ylikypsiksi, vai jätetään inan alikypsiksi.

Tämän haluan tietää ennen kuin laitan potut kiehumaan. 

Perunat keitetään kypsiksi.

Tuolla ylhäällä olikin jo hyvä neuvo täysmaidosta ja voista.

Yksi neuvo vielä kun yhdistät perunat, maidon ja voin: älä vatkaa liian voimakkaasti ja liian kauan, ettei muutu liisterimäiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on oikein???>> Perunat keitetään ylikypsiksi, vai jätetään inan alikypsiksi.

Perunat pitää olla pehmeitä ja muussattavissa. Raa'aksi jätetty peruna ei ole kumpaakaan.

Vierailija
24/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunat keitetään kypsiksi.

Tuolla ylhäällä olikin jo hyvä neuvo täysmaidosta ja voista.

Yksi neuvo vielä kun yhdistät perunat, maidon ja voin: älä vatkaa liian voimakkaasti ja liian kauan, ettei muutu liisterimäiseksi.

Voi laitetaan ennen maitoa. Estää myöskin liisteröitymistä.

Vierailija
25/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen Mummon muusi-jauheesta. Parasta.

Se on minunkin yleisin muusi, ja ehdottomasti paras valmismuuseista.

Muttä tänään aattelin tehdä oikein alusta asti itse. Ostin oikein jauhoperunoitakin sitä varten. 

Hyvin usein olen käyttänyt mitä perunaa sattuu, ja on usein ollutkin sitten liisterimäistä, ei kuohkeaa.

ap

Juuri se virhe että käyttää mitä tahansa perunaa. Annabellestä tulee aika hyvää muusia (myös).

Vierailija
26/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä sopiviksi!!

Itse teen muusin puikulasta, keitän siis perunat kypsiksi, kaadan pois vedet. Muussaan survimella ja laitan sekaan voita, punaista maitoa ja suolaa. Näillä ei mulla ole mitään tarkkaa järjestystä, joskus laitan suolan lopuksi, joskus laitan voin ja suristelen sähkövatkaimella, jonka yhteydessä lisäilen maitoa, että tulee sopivaa muusia. Aina en jaksa kuumentaa maitoa, mutta parempaa tulee jos kuumentaa maidon.

Vierailija
27/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan muusiin mausteeksi suolan ja voin lisäksi muskottipähkinää. Maito ehdottomasti lämpimänä perunoiden sekaan muussausvaiheessa. 

Vierailija
28/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa se voin ja rasvan kanssa lutaaminen.

Itse keitän perunat vähässä vedessä, valutan kuivaksi ja annan vähä vielä olla kattilassa jotta höyry vähenee. Muussaan (tapa vapaa ) ja nesteeksi käytän vain ja ainoastaan appelsiinimehua, siis tyyliin Valio, Brasil jne.

Vierailija
29/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan muusiin mausteeksi suolan ja voin lisäksi muskottipähkinää. Maito ehdottomasti lämpimänä perunoiden sekaan muussausvaiheessa. 

Mielestäni ei siihen enää maitoa tarvitse lisätä. Voita lisää sen verran että tulee sopiva rakenne ja tilkka perunankeitinvettä jos tarvitsee.

Vierailija
30/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina oppii uutta. En olisi voinut kuuna kullan valkeana kuvitella, että jotkut yrittävät muusia tehdä nipinnapin kypsistä, jopa raaoista perunoista. Haloo! Mitä kypsempi peruna, sitä helpommin se soseutuu ja se soseutuminen on vähän niin kuin muusin idea. Itse keitän melkein hajoamisen partaalle, silloin ei tarvitse paljon vatkata ja muusista tulee pehmeää ja kuohkeaa. Voisin kuvitella, että näistä napakoiksi jätetyistä potuista tulee helposti klimppistä liisteriä. Mutta makunsa kullakin kai. 

Vierailija
31/31 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa se voin ja rasvan kanssa lutaaminen.

Itse keitän perunat vähässä vedessä, valutan kuivaksi ja annan vähä vielä olla kattilassa jotta höyry vähenee. Muussaan (tapa vapaa ) ja nesteeksi käytän vain ja ainoastaan appelsiinimehua, siis tyyliin Valio, Brasil jne.

Ei siihen mehut kuulu, hippi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi