Kahden oluttölkin varastaminen äityi painiksi marketin lattialla - lopuksi heilahti kauppiaan nyrkki ja tuomio tuli
Sakkojen lisäksi kauppiaan on maksettava näpistelijälle 200 euroa kivusta ja särystä.
Kommentit (36)
Ennen oli kassatädillä tai baaritytöllä rautaputki pahan tilanteen varalle.
No kumpikin sai tuomion rikoksestaan niin näpistelijä kuin kauppiaskin.
Eli varas yrittää hyökätä kauppiaan kimppuun nyrkein, saa itse takaisin nyrkistä. Kauppiaalle tuomio. Täysin järjetöntä.
Aika henkilökohtaisesti kauppias suhtautui pariin oluttölkkiin. Onko kenties pahastikin alkoholisoitunut?!
Rikkailta on oikeus varastaa ja jos rikas yrittää puolustaa omaisuuttaan tai itseään saa tuomion. Näin sen pitääkin mennä. Tulottomien ei tarvitse huolehtia mistään, kun korvauksia ei tarvitse koskaan maksaa.
Vähemmällä olisi päässyt kun olisi antanut vain varastaa nuo tölkit.
Näin suomessa. Sinun on vain oltava paikallaan, jos joku vaikka murtautuu kotiisi ja tai varastaa omaisuuttasi.
Vierailija kirjoitti:
Aika henkilökohtaisesti kauppias suhtautui pariin oluttölkkiin. Onko kenties pahastikin alkoholisoitunut?!
"No, menköön tää yksi nyt." Mitä luulet leviäisikö sana, että hakekaa sieltä vaan?
Vierailija kirjoitti:
Eli varas yrittää hyökätä kauppiaan kimppuun nyrkein, saa itse takaisin nyrkistä. Kauppiaalle tuomio. Täysin järjetöntä.
Tietenkin. Varkaan lyönti jäi yritykseksi, kun taas kauppiaan lyönti lasketaan osumisen takia pahoinpitelyksi. Nyrkin käyttäminen oli tuossa tilanteessa (2 vastaan 1) tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Varkaan lyönti jäi yritykseksi, kun taas kauppiaan lyönti lasketaan osumisen takia pahoinpitelyksi. Nyrkin käyttäminen oli tuossa tilanteessa (2 vastaan 1) tarpeetonta.
Yrityskin on muuten rangaistavaa. Tuliko tuomio??
Juoksukaljottelijoiden aiheuttama hävikki on mukana tuotteen hinnassa.
Turhaa machoilua kauppaporvarilta.
muistaakseni suomen perus laissa on pykälä omaisuuden suojelusta. onko vihreät senkin poistaneet virka mies pykälien myötä. suomeen kauppiaille aseen kanto ja käyttö oikeus
Vierailija kirjoitti:
Näin suomessa. Sinun on vain oltava paikallaan, jos joku vaikka murtautuu kotiisi ja tai varastaa omaisuuttasi.
En ole paikoilani jos joku mun kotiin yrittää tulla. Laki saa sanoa mitä tahansa mutta kotiani puolustan.
Vierailija kirjoitti:
Oikeus on rikollisen puolella. Järjestelmä toimii näin. Voin vain arvailla että päättäjillä on paljon rikollisia kavereita.
No totta hemmetissä täytyy ollakin. Saako sua vetää turpaan, jos parkkeeraat väärin?
Siis tuomiohan oli näpistäjällä isompi, mutta korvaus oli kauppiaalla isompi tulojen takia. Mitä tässä nyt menee väärin? Otsikko taas vie yksinkertaisimpia harhaan, kun annetaan ymmärtää, että ainoastaan kauppias sai tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrityskin on muuten rangaistavaa. Tuliko tuomio??
Tuli. Lue se uutinen.
Oikeus on rikollisen puolella. Järjestelmä toimii näin. Voin vain arvailla että päättäjillä on paljon rikollisia kavereita.