Nyt en enää kestä tätä sirkusta. Kauhea kaaos kotona ja kävi juuri ilmi, että mies on sulattanut toilailullaan jääkapillisen ruokaa!
Käytiin eilen kaupassa. Kaappi täynnä liha ja maitotuotteita yms.
Siivottiin ja mies siivosi eilen jääkaapin. Kytki virrat pois päältä pyyhkimisen ajaksi.
No kaikki meni muuten hyvin, mutta ruuat ovat seisseet jääkaapissa yön ilman virtaa. Haisevat ja jopa margariini on ihan lämmintä.
Piti alkaa tekemään lapsille aamiaista.....
No nyt mies alkoi paistaa munakasta..
Ja aikoo käyttää täytteeksi kaapissa yön seissyttä makkaraa..........
Kommentit (52)
Jos ovea ei ole avattu, niin viileys on saattanut pysyä siellä.
Hyvä vaan, joutaakin roskiin tuollainen hevonpee. Seuraavalla kauppareissulla ostatte kunnon ruokaa.
ei ne yhdessä yössä mihinkään happane
Onko pakastin samassa? Jos ei, miksi virrat on pitänyt ottaa pois?
Sen kun vaan syötte ja katsotte aistinvaraisesti että ruoat ovat kunnossa. Maidot saattavat hapantua yhdessä yössä, makkarat eivät varmastikaan.
Itse olet sirkuksesi valinnut, rouva tirehtööri.
Onko teillä normaalisti tuotteet umpijäässä jääkaapissa? Olisikohan syytä höllätä lämpötilaa vähän?
Vierailija kirjoitti:
ei ne yhdessä yössä mihinkään happane
Niinpä - tuttava luuli, että jääkaappi tarvitsee virtaa vain valoa varten ja voitte kuvitella mikä lemu kaapista pelmahti, kun kaappinsa oli kaupunkiasunnossaan kuumimpaan kesäaikaan kaksi viikkoa virroitta ettei ukkonen sitä riko.
En usko hetkeäkään, että kukaa ottaa jääkaapista virtoja pois sen pyyhkimisen ajaksi. On se sen verran hankala homma lähteä sitä siirtelemään.
Kuka ostaa jääkaapin täyteen ruokaa, kun tietää että sen siivous on edessä?
Nyt ei oikein mene läpi tämä aloitus.
Miksi se mis katkaisi virrat pyyhkiäkseen jääkaapin päältä? Katkaiseeko se koko talosta sähköt, kun pitää pyyhkiä lattiat?
Annas kun arvaan: olet tuon miehen aikanaan valinnut koska se oli niin sinnikäs ja hauska, sai sinut nauramaan?
Kuka pyyhkii jääkaapin sen jälkeen kun se on haettu kaupasta täyteen ruokaa?
Ainakin itse puhdistan sen ensin. Helpompaakin, kun on vähemmän siirreltävää.
Yksi yö huoneenlämmössä ei pilaa elintarvikkeita. Ja jos ovi oli kiinni, niin niissä on ollut alkuyöstä kylmyyttä jäljellä tuntikausia. Itse kyllä söisin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Yksi yö huoneenlämmössä ei pilaa elintarvikkeita. Ja jos ovi oli kiinni, niin niissä on ollut alkuyöstä kylmyyttä jäljellä tuntikausia. Itse kyllä söisin kaiken.
Oletko Sinä se Rouva Ripuli, josta olen kuullut kerrottavan tarinoita...?
Ei tule tästä kyllä samanlaista hittiä, kuin miehestä joka söi lasten vanukkaat.
Vierailija kirjoitti:
En usko hetkeäkään, että kukaa ottaa jääkaapista virtoja pois sen pyyhkimisen ajaksi. On se sen verran hankala homma lähteä sitä siirtelemään.
Monessa jääkaapissa on virtakytkin etupaneelissa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä miksi virrat pitäisi ottaa pois, mutta miksi ihmeessä jääkaappia joutuisi sitä varten siirtämään??
Vierailija kirjoitti:
Riippuu elintarvikkeesta. Bakteerikasvu kiihtyy heti kun tuote on lämmennyt ja toiset ruoat pilaantuu nopeammin. Esim. meetvurstit pötkönä säilynee hyvinkin, kinkut ja makkarat umpinaisissa paketeissa varmaankin, samoin tietty kananmunat ja kasvikset/hedelmät. Joku majoneesi, jotkut maitotuotteet ja esim. kana, possunliha ja muu vastaava kannattanee heittää pois.
No näin kävi ja heitätte ruuat pois ja uudestaan kauppaan. Sitä on turha enää harmitella, se ei mitään auta vaan painatte unholaan.