Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistähän johtuu, etten luota juuri keneenkään ihmiseen ja epäilen muiden valehtelevan asioita ja kertomiaan asioita?

Vierailija
15.04.2021 |

Ystävä kertoo jotain mitä hänelle on tapahtunut, on koko ajan tunne, että värittää juttuaan, eikä kerro totuudenmukaisesti asiaansa. Miksihän näin? Mistä johtuu, etten luota ihmisiin?

Epäilen usein myös perheenjäsenteni valehtelevan, ainakin jotain pikkuasioita, tai osia asioista, mitä puhuvat.

Epäluottamus toisia kohtaan ei ole mukavaa, rasittaa minua itseäni, kun tuntuu että epäilen koko ajan toisia. Jutellessa toisten kanssa alitajuisesti koko ajan on mielessä, että "näinköhän asia on ihan totta".

Mistähän tällainen johtuu? Mitä enemmän ikää tulee, sitä skeptisemmäksi muita kohtaan olen tullut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset valehtelee ja muuntaa totuutta. Siksi. Kyllä sinäkin sen tiedät. Asiat kerrotaan omasta näkökulmasta ja toinen puoli jätetään kertomatta. Olet realisti, vähän kyynikkokin, mutta hyvin usein oikeassa. Se mitä nyt seuraavaksi kannattaa keskittyä miettimään: miksi sinulle on väliä sillä mitä muut höpöttävät?

Vierailija
2/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat epäluuloiselta, ja sille on varmasti ymmärrettävät syynsä esim.lapsuudessasi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on persoonallisuushäiriö nimeltään epäluuloinen persoonallisuus.

Vierailija
4/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka valehtelevat paljon itse, epäilevät muita helpommin valehtelijoiksi.

Vierailija
5/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka valehtelevat paljon itse, epäilevät muita helpommin valehtelijoiksi.

Ei pidä paikkansa

Vierailija
6/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin et on huomattavasti terveämpää kyseenalaistaa kuin uskoa sokeasti. Onnea!

Vierailija
7/7 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkansa

Itse asiassa pitää paikkansa. Sama pätee pettämiseen ym. Ne toista pettäjäksi epäilevät monesti pettävät itse tai ovat ainakin harkinneet asiaa. Ihminen, jolla on aivan puhdas omatunto, yleensä epäilevät muitakin yhtä nuhteettomiksi.