Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karenssien kiertäminen?!?

Vierailija
15.04.2021 |

Entä jos irtisanon itseni työpaikasta kiusaamisen vuoksi, mutta tiedän että tästä tulee karenssia, niin voiko irtisanoutua ja hankkia vaikka parin viikon sesonkityön ja sitten saada taas tukia? Ei löydy kokoaikatöitä nii pakko olis irtisanoutua karenssin uhalla.....

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, saat sen sesonkityön jälkeen karenssin irtisanoutumisesta, toki se kuluu ollessasi pätkätöissä.

Vierailija
2/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittä ensin minkä pituinen karenssi mahdollisesti olisi tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä on tullut muutoksia melkoisesti, noi ajat saattaa olla parista viikosta pariin kuukauteen. Ja joissakin tapauksissa on mahdollista välttyä tältä jos on hyvä syy, mikä ei ole omalla kohdalla selvinnyt koskaan mikä se mahtaa olla, mutta kiusaaminen voi hyvin olla sellainen.

Vierailija
4/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on tullut muutoksia melkoisesti, noi ajat saattaa olla parista viikosta pariin kuukauteen. Ja joissakin tapauksissa on mahdollista välttyä tältä jos on hyvä syy, mikä ei ole omalla kohdalla selvinnyt koskaan mikä se mahtaa olla, mutta kiusaaminen voi hyvin olla sellainen.

Ei ole kiusaaminen pätevä syy, kokemusta on. Syy on inhimillinen, mutta ei työvoimapoliittisesti pätevä.

Vierailija
5/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos irtisanoutuu itse ilman pätevää syytä, karenssin pituus on yleensä kolme kuukautta työsuhteen päättymispäivästä. Karenssin aikana voi toki olla muualla töissä, ja karenssi kuluu siinä samalla.

Vierailija
6/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on hyvä syy, kunhan voit sen todistaa. Eikä riitä oma sanasi, pitää olla esim. työsuojeluvaltuutetun selvitys siitä, että kiusaamista on tapahtunut, työnantaja on siihen puuttunut jne. Karenssia ei tule, jos puoliso saa töitä yli 1,5 h työmatka-aikaa kauempaa ja muutat mukanaan, joten laita puoliso vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
7/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae sairaslomaa

Vierailija
8/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki potkut ?

Tai sitten meet vuokrafirmaan vaikka viikoks hommiin, ja pyydät työtodistukseen lauseen " työsuhde oli määräaikainen ".

Näin olen itse ainakin tehnyt vakkari vuokrafirman kanssa, kun kaivannut parin kk:n lomaa liiton rahoilla :D

Vierailija
9/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen on hyvä syy, kunhan voit sen todistaa. Eikä riitä oma sanasi, pitää olla esim. työsuojeluvaltuutetun selvitys siitä, että kiusaamista on tapahtunut, työnantaja on siihen puuttunut jne. Karenssia ei tule, jos puoliso saa töitä yli 1,5 h työmatka-aikaa kauempaa ja muutat mukanaan, joten laita puoliso vaihtamaan työpaikkaa.

En usko tämän olevan pätevä syy. Luulen, että te-toimisto kysyy, miksi myös sinä et ole hankkinut työpaikkaa ennen muuttoa uudelta paikkakunnalta.

Vierailija
10/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupukursseista ja kaikesta valmennuksesta maksetaan päivärahaa karenssin aikana. Viime kesänä oli 3 viikon kahvittelu- ja jutustelutuokiot etänä.

Vierailija
11/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa hakemaan ,stressistä ja unettomuudesta sitä saa, karenssi on 3 kk joten sen pituista saikkua kannattaa hakea, saa sairauspäivärahaa joka on suunnilleen ansiosidonnaisen suuruinen.

Vierailija
12/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko tämän olevan pätevä syy. Luulen, että te-toimisto kysyy, miksi myös sinä et ole hankkinut työpaikkaa ennen muuttoa uudelta paikkakunnalta.

On se ihan pätevä syy, tosin säädöksissä se on näin:

"Henkilöllä on pätevä syy erota työstä muuttaakseen viikon kuluessa eroamisesta toiselle paikkakunnalle, jossa hänen puolisollaan on toimeentulon turvaava pysyväisluontoinen työ tai yritystoimintaa, jos päivittäisen työmatkan kesto ylittää muuton jälkeen kokoaikatyössä keskimäärin kolme tuntia ja osa-aikatyössä keskimäärin kaksi tuntia".    

Luulo ei koskaan ole tiedon kanssa samanarvoinen, tämän tiedon olet saanut te-palveluiden sivuilta aikaa sitten.

Vierailija
13/18 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki potkut ?

Tai sitten meet vuokrafirmaan vaikka viikoks hommiin, ja pyydät työtodistukseen lauseen " työsuhde oli määräaikainen ".

Näin olen itse ainakin tehnyt vakkari vuokrafirman kanssa, kun kaivannut parin kk:n lomaa liiton rahoilla :D

Työsuhteet katsotaan 3 kk taaksepäin eli jos on irtisanoutunut, niin siitä seuraa karenssi, joka toki kuluu, kun olet määräaikaisessa työssä, mutta sen kannattaa olla 3 kk mittainen.

Vierailija
14/18 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä irtisanoudu itse, vaan saikutat siihen saakka kunnes työnantajan aloitteesta työsuhde päättyy.

On erittäin vähän poikkeuksia, jossa saa irtisanoutua itse ilman, että karenssia tulee. Tästä saat syyttää todella tiukkaa lakia.

Vierailija
15/18 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita juristi sekä yrityksen että virkailijan perään.

Vierailija
16/18 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Lähde itse  siinä tapauksessa, että voit saada jotain keikkatyötä ja sitä tehdessäsi kuluttaa karenssin. Sesonkityön hankkiminen on ihan hyvä ajatus.

2) Saikuta, kunnes työnantaja laittaa pihalle. Älä lähde omasta aloitteestasi.

3) Nosta kiusaaminen pöydälle ja uhkaa oikeustoimilla. Tämä on hankala tie ja korkea riski sinulle hävitä juttu. 

Vierailija
17/18 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä irtisanouduin opintovapaan aikana, niin karenssiaika kului silloin. 

Vierailija
18/18 |
16.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomalle ja sen aikana uuden työn etsintä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi