Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin teillä uppoaa eniten rahaa ruokakaupassa? Salakavalasti kohonneet ruokalasku..

Vierailija
15.04.2021 |

Huomasin juuri, että paprikoiden kilohinnat ovat pompanneet roimasti. Meillä sulaa myös mausteisiin ja maito/jogurtti/juomaosastolle hurjasti rahaa, vaikka suositaan edullista. Kuukauden ostoskassi samojen ostosten kanssa saattaa hivuta 50€ kalliimmaksi kuin ihan muutama kuukausi sitten. Oletteko huomanneet, että hintoja on hivutettu sopivan huomaamattomasti ylöspäin? Vaiko ihan oma tulkinta..

Kommentit (486)

Vierailija
321/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bensaveron korotus siirtyy myös kaupan hintoihin.

Ennakoitavaa on nostaa hintoja, kun kuljetuskustannukset nousevat.

Kauppojen kuljetukset hoidetaan dieselillä.

Joo, ja dieseliin vaikuttaa se sama vero ja lisäksi vielä jakeluvelvoite.

Vierailija
322/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästöä tulee kun lopetin maidon oston penskat saa juoda vettä mutta juusto saa korvata maidon ruoan yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensasta 55% on veroja=valmistevero+arvonlisävero.

Miksi kurittaa kansaa. Laskekoon hallitus polttoaineveroa,niin ruokakin halpenee.

Vierailija
324/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen he-vi -osaston hevikäyttäjä, että sinne suuri(n) summa menee. He-vit ovat kallista kampetta. Niinpä olin eilen aivan onnessa kun kaupantäti oli laittanut hävikkihyllyyn yhden luomukukkakaalin 50centin hintaan. Tänään rapsuttelin kaalista mustan homekerroksen pois, huuhtelin ja keitin hetken aikaa. Sain siitä tän päiväseen pastaruokaan lisuketta, sekä pakkaseen kaksi rasiallista. 

Yllättäen minulta meni parikymppiä vähemmän kuin normaalikäynnillä. Ostin kaikkea mahdollista tarjouksesta, esim kirsikkatomaatteja kaksi euron satsia (riittää kauan). Tapojeni vastaisesti ostin 30%leivän ja siitäkin laitoin suurimman osan pakkaseen.

Tykkään leipoa itse, kauhulla odotan sitä 100% tai enemmän nousua jauhojen hintaan. Ai kun kirpasee. 

Vierailija
325/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti hinnat nousevat tänä vuonna vähintään vielä 5%.

Luultavasti tämäkin arvio on lopulta ihan alakanttiin :(

Bensan hinta saattaa kohota yli 3 € litra. Tämä näkyy vääjäämättä lisää hinnoissa.

Vierailija
326/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä vihreitä kasviksia, lohta, nautaa ja kanaa, kananmunia ja manteleita sekä muita pähkinöitä. Vähään aikaan en ole ostanut hedelmiä enkä marjoja koska olen sokerittomalla ruokavaliolla jonkun aikaa ( sitruuna ja greippi sekä avokado toimii, muut ei) mutta jossain vaiheessa marjat tulee toki takaisin ruokavalioon. En ole huomannut suurta ongelmaa hintojen nousussa, ehkä siksi että olen terveyssyistä vähentänyt ruuan määrää koko perheelle. Lihan ja kalan määrä on pysynyt vakiona toki. 

Vierailija
327/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys yleisesti kaikille: mikä on teidän kuukauden rukabudjetti? Vertailuna vaikka 2020 ja kuluva vuosi?

Vierailija
328/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kroisosmarketista te sen 2-3 € paprikan ostatte?

Tarkistin juuri S-sovelluksesta että olen meidän paikallisesta S-marketista ostanut paprikan viimeksi 23.2. jolloin se maksoi 3,69/kg eli 1 kpl on maksanut 0,96 €.

Lisäksi vertaan nykyistä hintaa Foodiessa, meidän paikallisessa Prismassa ja S-Marketissa on sama kilohinta paprikalla, 5,98/kg. 1 kpl hinta 1,08 verkkokauppasivuston mukaan.

K-ruoka -sivustolla paprika meidän paikallisessa K-Supermarketissakaan ei ole kuin 6,19/kg = 1,24/kpl.

Citymarketissa taas 5,99/kg = 1,20/kpl.

Lidliä en nyt voi käyttää tähän vertailuun kun heillä ei ole verkkokauppaa.

Mutta siis ihmiset, mikä pakko siihen kalleimpaan lähimarkettiin on mennä? Vertailu on nykyään todella helppoa noiden hintasivustojen avulla. Tekee siellä vaikka kauppalistan ja menee sinne S-kauppaansa (hinnan perusteella valinta on ehdottomasti tämä) Lidlin kautta josta mennessä ostaa kaiken mikä on halvempi kuin Foodiella laskettu.

Bensa on niin kallista että se, että ajan 20 km ylimääräistä s kauppaan ei tuottaisi mitään taloudellista hyödykettä kun k supermaketti niin lähellä

Vierailija
329/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysy suunnitellussa listassa. Se on suurin ylimääräinen kulu. Kahvin ja juuston hinnannousu näkyy eniten kukkarossa. Lohesta oon luopunut kokonaan. Ei raski.

Vierailija
330/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satokausiajattelu! Ei ole mitään järkeä ostaa kiskurihintaisia tomaatteja tammikuussa jne. 

Suomalaiset tomaatit eilen lähimarketissa 7.50 e/kg. Lähi, mutta ei luomu. Kuka käärii voiton? Hinnat nousee aina enemmän kuin inflaation verran. Joku rikastuu. Koska menee kansalla kuppi nurin?

Vierailija
331/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo paprikat olleet nyt prismassakin jopa 8,5e kilo! Mulla menee eniten rahaa eineksiin. Siis ostan ihan laatueineksiä mutta se vitonen per annos on kyllä naurettavaa, kun jo 8 eurolla saisi ravintolasta parempaa. Puhumattakaan itse tehdystä ruuasta. Pitää skarpata tässä ja tehdä itse enemmän ruokaa. Samoin menee hurjasti rahaa jos käy pari viikkoa pienemmässä K-marketissa. Siellä kaikki on about 50-80 senttiä kalliimpaa.

Toi on nyt silkka hölmöyttä ostaa eineksiä, kilohinnat ovat niissä kovat. Lisäksi saat itse tehtynä laadukkaampaa ruokaa.

Vierailija
332/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensasta 55% on veroja=valmistevero+arvonlisävero.

Miksi kurittaa kansaa. Laskekoon hallitus polttoaineveroa,niin ruokakin halpenee.

Tämähän ei sovi viisikon ideologiaan, nyt on hyvä pistää köyhää syväkyykkyyn.

Vierailija
333/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten menee lapsen ruokaan. Hän on nirso, joten ne harvat jutut joita suostuu syömään, on hankittava hyvälaatuisina. Harvoin pyytää kaupasta mitään, nyt pyysi vadelmia. Kotimaiset vadelmat 5-6,50€/pieni rasia!! Ostin sitten ulkomaisia mansikoita (2,60€/500g), onneksi nekin maistuivat hyvin.  Tein hänelle tänään lounaaksi jämiä, paistoin muutaman täyslihanakin luomumunien kanssa. Kaveriksi kirsikkatomaatteja. Pyrin siihen että lapsi saisi ravintotiheää ruokaa, itsehän elän lähinnä puurolla + lapsen ruoantähteillä. 

Vierailija
334/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jogurtteihin menee viikko ostoksissa noin 15, ostetaan paljon jogurtteja ja kaikki sokerittomina.

- herkkuihin (juustot yms)

- vihanneksiin, syödään paljon kasviksia ja meidän jyrsijöiden tuoreisiin kuluu myös joka kerta noin 10

Vierailija
335/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys yleisesti kaikille: mikä on teidän kuukauden rukabudjetti? Vertailuna vaikka 2020 ja kuluva vuosi?

Nykyään noin 1000, pari vuotta sitten noin 600-800

Vierailija
336/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusraaka-aineetkin ovat nousseet, mutta juureksia, kasviksia, perus maitotuotteita, jauhoja /hiutaleita saa 50-60 eurolla niin paljon, kun aikuinen mies jaksaa kantaa. Silloin budjettiin mahtuu myös lihaa/jauhelihaa, esim paisteja. Fileet jätän muille.

Eineksiä ja puolivalmisteita en pysty meidän 7 hengen perheelle ostamaan, enkä halua. Samoin 'hifistely' proteiini- ym tuotteet saa jäädä hyllyyn.

Sämpylöitä olen alkanut tehdä lasten kanssa. Vähän säästää ja lapset oppii keittiöhommia

Vierailija
337/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten menee lapsen ruokaan. Hän on nirso, joten ne harvat jutut joita suostuu syömään, on hankittava hyvälaatuisina. Harvoin pyytää kaupasta mitään, nyt pyysi vadelmia. Kotimaiset vadelmat 5-6,50€/pieni rasia!! Ostin sitten ulkomaisia mansikoita (2,60€/500g), onneksi nekin maistuivat hyvin.  Tein hänelle tänään lounaaksi jämiä, paistoin muutaman täyslihanakin luomumunien kanssa. Kaveriksi kirsikkatomaatteja. Pyrin siihen että lapsi saisi ravintotiheää ruokaa, itsehän elän lähinnä puurolla + lapsen ruoantähteillä. 

Hyvin opetettu lapsi 👍. Jatka samaan malliin, ei mitään halpiksia yök.

Vierailija
338/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ruoka kaupan lasku on tuplaantunut. En ole muuttanut ostos tottumuksia. Ostan aina -30% lihoja. En kyllä tiedä, mikä on kallistunut noin paljon. Luomusalaatti jäi ostamatta, kun muutaman lehden pikku kerä maksoi 4 euroa. Ostin siis myrkytetyn salaatin 1,10 eurolla, jossa oli puolet enemmin. Punakaali ja kaali tulevat pysyvästi lautaselle porkkanan kanssa raastettuna. Välillä laitan joukkoon muitakin juureksia.

Keittojuurekset pakkasesta maksoivat 0,63 euroa. Teen niistä siskonmakkara keiton. Lisään vain perunat ja sipulin.

Vierailija
339/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena eniten rahaa menee varmaan juustoihin, koska ne on suht kalliita, olen auttamaton juustohullu ja haluan syödä sitä päivittäin. 

Viikonloppuisin isoin raha menee sitten olueen tai siideriin.

Lihaa en syö, enkä eineksiä.

Vierailija
340/486 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvin hinta kirpaisee, samoin kasviksilla välillä älytön hinta, välillä kurkku maksoi 6e/kilo.

Yritän säästää, jätän kaikki mehut/vedet kauppaan ja palasin Soda streamiin ja itse kuplitettuun veteen. En ymmärrä miksen tehnyt jo aiemmin niin.

Juustojen (feta, grillijuusto, raejuusto, aura jne.) käyttöä olen myös vähentänyt, toki osaksi myös terveyssyistä. Aika iso säästö tulee.

Välillä kasvisruokaa, liha on niin kallista.