Pikku-Huopalahti vai Munkkivuori lapsiperheelle?
Kommentit (11)
Ja paljon aktiviteetteja lapsiperheille; kerhotoimintaa jne. Pikku-Huopalahtea en tunne yhtä hyvin, mutta jos saan sanoa (ilman että kukaan pahoittaa mielensä), niin siellä on tietysti enemmän kaupungin vuokrataloja (joita siis Munkkivuoressa ei ole) ja siellä asuu jonkin verran maahanmuuttajia jne. joten olen ymmärtänyt että siellä on rauhattomampaa... Ja toisaalta sen verran omaakin kokemusta on, että muut lähiseudun leikkipuistot ovat olleet mukavampia kuin Pikku-Huopalahden puistot ehkä juuri em. syistä... Mutta tämä on oma subjektiivinen mielipiteeni ;)
Päivähoitotilanne vaihtelee alueittain, kivoja puistoja ja toimintaa on ympäri kaupunkia. Minusta lapsiperheelle soveltuvan alueen tulee olla ennenkaikkea rauhallinen, muu tulee sen jälkeen.
pikku-Huopalahti on jotenkin kamalan sokkeloinen, ei mitenkään miellyttävä.
Makuasia toki
Ja päivähoitotilanne tietysti vaihtelee samallakin alueella aina aika ajoin, mutta tällä hetkellä ainakin tutut perheet on tosi hyvin saanut lapset alueen päiväkoteihin. Jotka muuten on myös tykättyjä. Meillä ei vielä ajankohtaista, mutta jatkossa hieno juttu. Olen itse asunut Munkkivuoressa nyt 7 vuotta ja on mahdoton keksiä mitään huonoa tältä alueelta. Meillä on 2 pientä lasta. Ehkä ainoa huono asia alueella on, että isompia perheasuntoja on huonommin saatavilla... tai ovat aika kovissa hinnoissa. Meillä oli tuuria kun ostettiin iso(hko) asunto silloin kun hinnat ei vielä ihan katossa.
jaahas taitaa taas sama provopelle olla asialla kun kehuskeli ostaneensa asunnon ihan vaan omalla rahalla
puolen Munkkivuoresta. Liikenneyhteydet aivan perseestä esim. Pikku-Huopalahteen verrattuna. 18:lla kitkuttaa keskustaan pahimmillaan 45 minuuttia. Mutta rauhallista on juu. Siitä pitää Munkkivuoren kyttääjämummo-kanta huolen.
Paljon on lapsiperheitä. Uudella puolella on aika paljon maahanmuuttajia, joten kannattaisi muuttaa vähän vanhemmalle puolelle. Tosi ihana paikka asua, muuta en voi sanoa.
Pienenä tyttönä asuin Munkkivuoressa ja hyvää aluetta sekin on ainakin silloin ollut... Mutta itse pidän Pikku-Huopalahdesta enemmän, Munkkivuori on jotenkin niin vanhaa aluetta...
Mitä kateellisten panettelua täällä taas kuulee... heh heh :DDD
No mitä siihen mummokantaan tulee, niin sehän ns. katoava luonnonvara... tällä hetkellä täällä asuu jo tosi paljon lapsiperheitä. Sen huomaa ihan käytännössä kun liikkuu täällä " kylillä" , ostarilla ja leikkipuistoissa :) Mutta ei mulla oo mitään tarvetta houkutella tänne asukkaita..! Ei ole tarpeen, tulijaa on muutenkin ;)
Näin olle bussilinjat kyllä toimii aivan riittävän hyvin ja nopeasti. BTW, ei meiltä kyllä ole pitkä matka nelosen reitillekään.
Kulkuyhteytenä ratikka. Ite kyllä kuljen omalla autolla.
Hyviä asuinalueita lapsiperheelle helsingistä. Nyt lapsiperheet antakaa vinkkejä ja perusteluja!Onko helsingissä hyviä leikkipuisto alueita?Mites vuokrat??