Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätteko te usein kotiinkuljetusta?

Vierailija
15.04.2021 |

Mä joudun käyttää kun ei oo autoa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuoreisiin ruokaostoksiin, tänne toimittaa vain yksi kauppa ja on kallista.

Muille tuotteille joskus, varsinkin jos toimitus ilmainen. Mutta silloinkin usein haen mieluummin itse postista, kun en jaksa päiväkausia kyttäillä ja juosta postiauton perässä, vaikka kotona enimmäkseen olenkin.

Nehän soittaa ja kysyy ootko kotona :D

Meillä tulee aina pari päivää enen toimitusta Postilta viestiä, josta pääsee valitsemaan toimitusaikahaarukan sekä sen, voiko paketin vain jättää ovelle, jos kukaan ei ole kotona. Olen valinnut aina sen vaihtoehdon, että jätä vain ovelle. Muutaman kerran silti ovat soitelleet, että oon tässä ovella, et ole kotona. "Ongelma" on ratkennut, kun olen sanonut, että saa ihan oikeasti jättää vain siihen. Mutta täällä tosiaan tuo Postin kotiinkuljetus on toiminut moitteettomasti ja kaikki on tullut luvattuna aikana ovelle. Monessa muussa paikassa Vauva-palstan perusteella sitten on vähän toinen meininki.

Minäkin tiedän että esim. Saksasta tulevissa paketeissa ainakin lähikaupungissa (sieltä kaupungista ne tännekin paketit tuodaan) tulee tuo viesti. Se on eri palvelupaketti kai mitä nuo saksalaiset käyttävät. Itse olen tilannut vain kotimaisista. Tai no, viime kesänä amazonista, lähti UPSilla, posti toi täällä, ja sama homma, paketti useammassa erässä eikä soiteltu.

t. Se joka hakee mieluummin postista, vaikka autoton olen itsekin

Vierailija
22/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan, olen liian pihi. 

Luulin, että ruuan kotiinkuljetus lisäisi kustannuksia, mutta päinvastoin. Pihi säästää. Lisäksi säästyy vaivalta hypermarketissa virukselle altistumiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokonaan kuljetusten varassa, koska en pääse liikkumaan kauppaan tai postiin, eikä tänne kannata tilata mitään postiluukusta sopivaa. Ruokakauppojen kuljetushinnat ovat nousseet, joten itse kuljetettavan ruoan määrä pienenee. Köyhälle 11-15 euroa on paljon, neljästi kuukaudessa liikaa.

Postin ovelta ovelle -kuljetukset toimivat loistavasti (vaikka firman päätehtävä, postinjakelu, onkin umpisurkeaa). Muutkin kuljetusyhtiöt yhtä lukuunottamatta hoitavat asian tehokkaasti: asiakkaalle annetaan tai hänen annetaan jopa valita muutaman tunnin aikaikkuna, usein kuljetusta voi seurata ajantasaisesti kartalla (joillakin firmoilla näkyy jopa auto itse kartalla pikkuautona) ja kuljettaja soittaa ovelta, jos ketään ei näy ja ovi on lukossa.

Ainoa firma, jonka kautta en ikinä enää halua kuljetuksia, on UPS. Kuljetusten aikataulua ei kerrota, eikä kuskeilla ole puhelimia. Jollei ovi satu olemaan auki tai kukaan ei ole kotona, paketti lähtee takaisin terminaaliin. Äskettäisen pakettini lähettäjälle ilmoitettiin, että ketään ei ollut kotona, ja samana päivänä ilmoitettiin minulle, että osoitetta ei ollut olemassa. Otin jokaisena arkipäivänä yhteyttä UPS:ään, mutta silti lähetys oli saapumisensa jälkeen kahdeksan päivää terminaalissa. Muuten tämä olisi ollut OK, mutta koska kukaan ei kertonut aikatauluista mitään, minun oli oltava koko ajan päivystämässä siltä varalta, että kuljetus saapuu.

En ihmettele ollenkaan sitä, että netti on täynnä videoita, joissa rosvot kulkevat UPS:n jakeluautojen perässä ja käyvät poimimassa talojen kuisteille jätetyt paketit mukaansa. Ei ole minkään osapuolen etu, että kuljettajilla ei ole puhelimia, mutta kai se USA:ssa sitten on normaalia.

Vierailija
24/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle tilaan aina poikien saunaillasta kuljetuksen tutulta taksikuskilta, hänellä kun ei ole lupaa mennä mihinkään sen jälkeen

Vierailija
25/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja paljon. Ruoka tulee kotiinkuljetuksena puolentoista kahden viikon välein. Wolt ja Foodora kuljettavat syötävää, silloin kun on kiire tai ei itse jaksa laittaa. Nettikaupoista tilaan tarvittavat joko taloyhtiön omaan automaattiin tai sitten kotiinkuljetuksella.

Vierailija
26/26 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koska ovikoodia ei saa antaa jakelijoille niin samalla vaivalla hakee itse kun joutuu ulos raahautumaan.

Miksei muka ovikoodia saa antaa jakelijoille? Itse olen antanut sen pizzakuskeille ja pakettien tuojallekkin.

Sain asumisoikeusasunnossa valituksen kun olin jakelijalle antanut koodin. Eli joku adukkaista näki että jakelija laittoi ovikoodin. Kuulemma ehdottomasti kielletty.

Todella monessa taloyhtiössö on muuten kiellettyä antaa ovikoodi ulkopuoliselle. Ei koske vain pitsalähettejä ja DHL:n kuskeja, vaan ei saa antaa myöskään kaverille, äidille tai kummitädille. Tämä siis siksi, että minimoidaan riski, että koodi päätyy jonkun rikollisen tai ilkivallantekijän tietoon.

Juuri näin. Isoin ongelma muodostuu esim. vanhusten ja invalidien sekä muiden sairaiden luokse pääsyssä kun joutuvat järjestämään jonkun avaaman alaoven kun eivät itse pääse. Kotihoidontyöntekijätkään ei muuten sisälle pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän