Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vuokra-asunnon osto

apapap
15.04.2021 |

varmasti paras foorumi kysellä näitä, mutta jos onko täällä sellaisia jotka on aluksi olleet vuokralla asunnossa, ja sitten ostanut sen omaksi? oletteko saaneet jotain "hyvistystä" myyntihinnasta kun olette jo olleet pitkään vuokralla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ymmärrä miksi asunnon omistaja myisi asunnon alihintaan vuokralaiselle, jos siitä saisi paremman hinnan myydessään jollekin toiselle.

Voihan tietysti joku hyvää hyvyyttään noin tehdäkin, mutta jos kovin halvalla myy, niin sitten sillä voi olla veroseuraamuksiakin, sillä verottaja voi katsoa sen lahjansekaiseksi kaupaksi, ja käyvän hinnan ja ostohinnan erotuksesta joutuu maksamaan lahjaveroa.

Vierailija
2/3 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa tehdään silloin kun se tehdään. koska vuokranantajan velvollisuudet tai riskit vuokra-ajalla eivät yhtäkkiä pienenny siitä, että hän myöhemmin myy asunnon vuokralaiselle, ei vuokrasta mitään hyvityksiäkään tule.

Silleen olen kyllä joskus ostanut talon (kiinteistön), josa olen aikaisemmin ollut vuokralla, että kun olen vakutttanut tietäväni, missä kunnossa se on, ja että en tule  vaatimaan mitään hinnanalennuksia mistään puutteista, joten mulle voi antaa parin tonnin alennuksen jo nyt. Ja olen saanut sen, kun olen jo kaupantekoa ennen osoittanut, että tämmöisiä ja tämmöisiä puutteita siinä on. Mutta koska tuommoinen vakuutus ei oikeasti mitenkään laillisesti sido ketään mihinkään, niin ei siitä juuri normaalia tinkivaraa enempää hyötyä voi saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kuullut tuollaisista kaupoista (joissa vuokra tai osa siitä hyvitetään kauppahinnassa) vanhan, edullisen, muuttotappioalueella sijaitsevan omakotitalon kohdalla.

Tällöin diili on tietysti tehty jo vuokrasopimusta tehtäessä.

Eli vuokralaiset/ostajat voivat kokeilla, onnistuuko elämä siellä Takahikiällä.