Perusterveiden viisikymppisten rokotukset alkavat jo vappuna – näin rokotukset etenevät eri kaupungeissa
Perusterveiden viisikymppisten rokotukset alkavat jo vappuna – näin rokotukset etenevät eri kaupungeissa
Koronarokotuksissa tullaan 10 vuoden ikäluokka alaspäin aina noin kahden viikon välein.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007917900.html
Kommentit (39)
Tietysti koska vanhemmat kieltäytyvät AZ:sta.
Niin, tuo siis edellyttää että Astraa aletaan piikittää myös alle kuusvitosille.
Minä, perusterve, tänä vuonna 60 vuotta täyttävä sain tänään Biontech-Pfizerin Comirnaty-rokotteen. Ja niitä EU saa lisää nyt 50 miljoonaa tässä kuussa
Sain onneksi omani jo ja toinen piikki heinäkuun alussa. Olen perusterve 50v.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmat naisetkin kieltäytyvät Astrasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astran ongelmat ovat olleetkin vain nuorilla, siksi sitä vanhuksille piikitetäänkin. Riski saada mitään on kuitenkin isompi ihan tavallisilla epillereillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Astran ongelmat ovat olleetkin vain nuorilla, siksi sitä vanhuksille piikitetäänkin. Riski saada mitään on kuitenkin isompi ihan tavallisilla epillereillä.
Ne ottaa jotka uskaltaa. Minä jätän välistä ja odotan Modernaa tai Pfizeriä. Ei taida Astrasta tulla sittenkään kansanrokotetta.
Me kuulumme molemmat ikäryhmään 50-59-vuotiaat ja meillä on apen uurnan hautaanlasku toukokuun puolivälissä... Rokotus saa mennä kyllä sen yli, en halua mitään oirehtimisia ennen sitä.
Minä 47v en ota mitään rokotetta. Kaikki rokotteet ovat täysin kokeellisia enkä todellakaan lähde tähän ihmiskokeeseen...
Kohta voi tulla markkinoille työpaikkoja, joita todella kannattaa hakea.
Viiskymppisissä on paljon mm toimitusjohtajia.
Voihan hitto. Yritykset on ihan nesteessä, jos joku avainhenkilö menehtyy tai tulee työkyvyttömäksi.
Minua korpeaa tuo "perusterveiden" rokotusten alkaminen- toitotus.
Mieheni on melkoisen sairas, ei todellakaan perusterve, mutta kun ei satu kuulumaan juuri noihin riskiryhmiin, niin ei ole saanut sitä rokotusta. Tai sairautensa puolesta kuuluu, mutta tuohon listaan on listattu jotain niin omituisia liitännäisoireita, mitä pitäisi olla, eikä sellaisia hänellä ole
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on melkoisen sairas, ei todellakaan perusterve, mutta kun ei satu kuulumaan juuri noihin riskiryhmiin, niin ei ole saanut sitä rokotusta. Tai sairautensa puolesta kuuluu, mutta tuohon listaan on listattu jotain niin omituisia liitännäisoireita, mitä pitäisi olla, eikä sellaisia hänellä ole
Sanos muuta. Minäkin olen perusterve, vaikka olen syönyt yli 10 vuotta verenpainelääkkeitä. Mielestäni ihminen, jolla on jatkuva lääkitys, ei ole perusterve.
Helsinki taas jälkijunassa. Nämä tiedotkin vaihtuvat jatkuvasti, tuleeko mitä rokotetta ja milloin... Veikkaan että syksyyn saan odottaa. 56 v hki
Astrasta on tullut ongelmia vain alle 50v naisille, joten sitä vanhemmat ja miehet vaikuttaisi olevan "turvassa". Ja nuorille naisillekin riski on jotain 1/100 000.
Saako rokotteen ottaa myöhemmin kuin oman ikäluokan järjestyksessä?
Miksi perusterve viiskymppinen edes ottaisi rokotetta? Kunnon ruokaa ja vahvoja vitamiineja niin toimii paljon paremmin eikä tarvi pelätä mahdollisia sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta. Minäkin olen perusterve, vaikka olen syönyt yli 10 vuotta verenpainelääkkeitä. Mielestäni ihminen, jolla on jatkuva lääkitys, ei ole perusterve.
Verenpainelääkitys ei kuulu koronaviruksen riskiryhmiin. Odottakaa nyt vaan vuoroanne, niin me muutkin tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi perusterve viiskymppinen edes ottaisi rokotetta? Kunnon ruokaa ja vahvoja vitamiineja niin toimii paljon paremmin eikä tarvi pelätä mahdollisia sivuvaikutuksia.
Juuri näin! D- ja c-vitamiinia, liikuntaa ja normipainossa pysyminen auttaa hyvin pitkälle !
Näkis vaan mitä rokotteita silloin saa antaa kenelle.