Te joilla ei tullut synnyttäessä repeämiä
Minkä kokoinen vauva oli?
Haluaisin lohduttautua ajatuksella, että repeämiä ei tule, koska tuleva vauva vaikuttaisi olevan pienehkö.
Kommentit (27)
Sekin vaikuttaa onko eka lapsi. Itse repesin vain ekasta, muut ovat tulleet ilman repeämiä. Nelikiloinenkin tuli ilman mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kudostyyppi on oleellisempi kuin vauvan koko?
Tai paikkojen väljyys.
Suosittelen kertaamaan naisen anatomiaa :)
Omat lapset 3.2 ja 3.6. Ei repeämiä, toinen syöksyllä. Molemmat tulivat ilman kivunlievitystä, jonka luulen vaikuttaneen siihen, että ponnistaminen oli luonnollisempaa. Kuuntelin myös tarkasti kätilön ohjeita, että miten ja milloin ponnistaa.
Minulta leikattiin väliliha niin ei tullut muuta repeämää
3,6, 3,6 ja 3,9. Nopeita parin kolmen tunnin synnytyksiä. Kaikki ilman epiduraalia tai muuta kivunlievitystä. Olen otaksunut että vaurioiden välttäminen liittyy siihen, mutta en voi tietää varmasti, koska en ole kokenut lievitettyä synnytystä.
3,7kg, oli epiduraali ja pudendaali, mutta tunsin kyllä mitä alakerrassa tapahtui, vaikken kipua tuntenut. Synnytin kylkimakuulla ja luulen sen pelastaneen repeämiltä, koska raskausarpia kyllä kuitenkin tuli kosolti.
3,5 ja 3,4.
Kudostyyppini on venyvä. Ei ole raskausarpia. Mies myös onnistui fistaamaan - ei enää, se vaatii kunnon venyttelyä, eli siitäkin olen palautunut. Eli venyn ja vanun, ja aina palaudun.