Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni Kelan tuilla olisi täydellistä jos saisin jostakin 500e/kk ylimääräistä käteen

Vierailija
14.04.2021 |

Tuo raha mahdollistaisi hyvin monta asiaa, joihin nyt ei raha riitä toimeentulotuesta.

Minkä alan pimeitä hommia lähtisitte etsimään? Eikö tuohon riitä joku 30-40 tuntia töitä kuussa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene 9 euron työharjoitteluun. Vois päivää viikossa tekee melkein 200 kuussa eikä kulukorvaus vaikuta toimeentulotukeen.

Vierailija
22/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just möin tavaraa ja vaatetta facebook-kirppiksellä ja viikonloppuna sain 300e.

tienasitko vai saitko OSAN rahoistasi takaisin myymällä tavaraa?

Jäin voitolle n 250. Ihan ok. Tienaan välillä pikkusummia työttömänä osta ja myy-hommalla.

Haluatko ilmoittaa kelaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäsi tuilla ei tulisi olla täydellistä.

Olen itsekin tukien varassa ja olisin ikionnellinen jos pääsisin töihin ja pystyisin elättämään itseni.

Vierailija
24/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene 9 euron työharjoitteluun. Vois päivää viikossa tekee melkein 200 kuussa eikä kulukorvaus vaikuta toimeentulotukeen.

Sehän on silloin sama rahan kannalta kuin oikea työ ilman tukia. Mieluummin kannattaa pyrkiä oikeisiin töihin kuin olla työharjoittelussa.

Vierailija
25/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään että tuo työharjoittelu/kokeilu olis aika hyvä. Neljä tuntia päivässä ei ole kova homma. Siihen päälle vielä saisi tienata sen 150 palkkana ja 50e muuten vaan. Melkein 400.

Tuohan on jo tosi iso raha työttömälle.

Mutta ei se tule jos et halua tehdä mitään.

Itse kyllä voisin 🤔

Vierailija
26/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi: ei vaatteita, ei kenkiä, ei työkykyä, ei voimia.

Vierailija
27/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti luvallisia, verottomia juttuja:

- kesällä marjanpoiminta: hillat, mustikat, puolukat

- keväästä syksyyn sienet, mut pitää panostaa siihen, että osaa tunnistaa ne

- onko luonnonyrttien keräys ja myynti myös verotonta tuloa?

Muita juttuja, pyydä palkkio käteisenä:

- siivoushommat, lumenluonnit, koiran ulkoiluttamiset, talovahtina oleminen, lapsenhoito, halonhakkuu

- jos sulla on jokin taito, niin yksityisopen hommat: pianonopettaja, italian kielen opettaja, yms.

Jonkinlaista luovuutta ja yritteilijäisyyttä vaativaa puuhaa:

- tekstiilikäsityöt laidasta laitaan, kaikenlaisten koristeiden näpertely

- maalausten, veistosten yms. myynti.

- jos teet taidetuotteet luonnonmateriaaleista tai ympäristöstä keräämästäsi (muovi-)roskasta, materiaalikulusi ovat n. nolla €.

Vierailija
28/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facen roskalavaryhmistä käy hakemassa ok tavaraa. Kunnosta ne, jos vaikka tuolin pehmuste on revennyt tms. Sitten laita myyntiin, mieluiten vasta parin kk:n kuluttua hakemisesta, ettei nouse haloo. :)

Itse näin tienasin 35 € ihan vahingossa. Löysin taloyhtiön roskakatoksesta kaksi lasivaasia, ison vanhan kattilan ja metallisen astiankuivaustelineen. Otin ne alunperin talteen kaveria varten, mutta hän ei sitten tarvinnutkaan niitä, joten puhdistin ne perusteellisesti ja laitoin myyntiin. :) Yllättäen sain kaikki myytyä ja suht nopeesti. Jotain tuuriakin varmaan oli matkassa.

Kyllä jos tuota tekisi "kokopäivätyönä", niin kyllä siinä jonkin verran alkaisi tienaamaan.

Vierailija
29/29 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo mitään myytävää, vaatteet on vanhoja, rikkinäisiä ja muuten vaan kulahtaneita. Enkä voi myydä ainoita kenkiäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi