Haavauma alapäässä
Minua on vaivannut nyt useamman viikon ajan haavauma alapäässä. Muuten ei oireile tai haittaa, mutta seksiä harrastaessa usein aukeaa uudestaan. Käytämme kumppanini kanssa nykyään aina runsaasti liukuvoidetta, mutta siitä huolimatta haava ei mene umpeen. Olemme olleet myös useampaan otteeseen muutaman päivän harrastamatta seksiä, mutta haavauma silti muistuttelee olemassa olostaan aina seksin alkupuolella.
Olemme molemmat juuri käyneet sukupuolitautitesteissä eli mistään sellaisesta ei pitäisi olla kyse. Tosin testeissä minulla todettiin bakteerivaginoosi ja nyt onkin viimeinen päivä lääkekuuria menossa. Mietin, että olisiko mahdollista, että muuten oireeton bakteerivaginoosi olisi oireillut haavaumana? En oikein löytänyt tietoa, voisiko haavauma olla yksi oire...
Muutenkin vinkkejä otetaan vastaan. Olen itse hoitanut bepanthenilla haavaumaa. Se sijaitsee emättimen suuaukon sisäpuolella, eli siihen on hiukan vaika päästä käsiksi. Onko hyviä vinkkejä miten hoitaa haavauma ja ehkäistä sen tuottamaa yhdyntäkipua?
Koskaan aikaisemmin en ole tällaisesta vaivasta kärsinyt ja ikävöin niitä aikoja, kun pystyi sponttaanisti harrastaa seksiä vaikka autossa... Tällä hetkellä se ei ole mahdollista...
Kertokaa vaikka edes kokemuksia, olisi ihanaa kuulla etten ole vaivani kanssa yksin...
Kommentit (22)
Saattaisi olla valkojäkälää. Minulla todettiin se, oli aivan samankaltainen vaiva. Ikävää siinä on se, ettei se koskaan tule poistumaan, voi olla oireettomana pitkään ja taas kiusata aikansa. Hoitamattomana pahenee ja voi aiheuttaa pahojakin ongelmia.
Hoitona on erittäin vahva kortisoni. Minulta otettiin koepala (ettei ole syöpää), ja se otettiin siitä pahimmasta kohdasta, ja sekin auttoi kun napsaistiin pois.
Gynekologille ehdottomasti, tuo vain pahenee hoitamattomana jos valkojäkälää on.
Sitten olisi kannattanut sanoa muutama viikko parin päivän sijaan