Keski-ikäiset! Ovatko kulmakarvanne vaaleammat tai ohuemmat kuin nuorena?
Yritän muistella, ja vaikka minulla on nytkin ihan kunnolliset kulmakarvat, ne taisivat olla hiukan tummemmat nuorena. Miten teillä?
Kommentit (37)
Haalistuneet ja harvenneet.
Noin neljä kertaa vuodessa nypitytin kulmat siisteiksi kampaajalla (en missään nimessä viiruiksi, sellaisista en ole koskaan ymmärtänyt, vaan) ehkä 6-8 karvaa/kulma, lähinnä alareunasta, jotta olisin huolitellun näköinen. Nyt olen 57-vuotias, eikä enää vuosiin ole tarvinnut nypityttää. Täytyisi opetella uusi taito eli kulmakarvojen meikkaaminen, kynät jo ostin. Valitsin tumman harmaan ja ruskean kynän, uskoisin että nykyväritykseeni musta olisi aivan liian kova väri.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta minulla oli enne pitkät tumman ripset mutta ne lähti kun tulin raskaaksi 26 vuotiiana eivätkä olleet kasvaneet taikaisin kunnolla joten piti ottaa pidennykset.
Minä en uskaltaisi ottaa pidennyksiä, pelkäisin, että omat eivät koskaan toipuisi. Muutenkin pidin enemmän siitä tyylistä, kun irtokarvoja" laitettiin vain muutama yläripsien ulkoreunoihin, ei koko alueelle. Onko olemassa toimivia ripsien hoito- tai peräti kasvatusaineita?
Mulla on ollut kauniit, kasvoihini sopivat kulmat, väriltään suht tummat. En ymmärtänyt, miksi kulmakarvoja pitäisi meikata.
42v katsoin valokuvia itsestäni ja hankin kulmakynän. Ripsetkin saa jäädä laittamatta, mutta kulmat piirrän naamaan.
Kulmia ei kannata nyppiä urakalla. Vanhemmiten ei ole enää mitä nyppiä.
Onhan niitä, nykyään aika suosittuja nuortenkin keskuudessa, kun tuuheat kulmakarvat ja ripset on muotia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta minulla oli enne pitkät tumman ripset mutta ne lähti kun tulin raskaaksi 26 vuotiiana eivätkä olleet kasvaneet taikaisin kunnolla joten piti ottaa pidennykset.
Minä en uskaltaisi ottaa pidennyksiä, pelkäisin, että omat eivät koskaan toipuisi. Muutenkin pidin enemmän siitä tyylistä, kun irtokarvoja" laitettiin vain muutama yläripsien ulkoreunoihin, ei koko alueelle. Onko olemassa toimivia ripsien hoito- tai peräti kasvatusaineita?
Edellinen oli siis tarkoitettu vastaukseksi ylläolevalle.
Miksi miehillä alkaa vanhemmiten kasvaa kulmat ylöspäin? kauheita pitkiä karvoja joita eivät edes trimmaa!
Itellä on tummemmat. Mulla on joku sellainen harvinainen vika että kun nypin karvoja, niin ne kasvaa kaikkien lakien vastaisesti aina vain tummempana takaisin. Muuttuvat vuosien kuluessa ihan blondista mustiksi. Johtuukohan siitä että oli lapsena ihan blondi ja sitten tummuin koko ajan murrosikään asti. Harvemmat ovat kyllä valitettavasti. Ei saa niin nättiä muotoa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Itellä on tummemmat. Mulla on joku sellainen harvinainen vika että kun nypin karvoja, niin ne kasvaa kaikkien lakien vastaisesti aina vain tummempana takaisin. Muuttuvat vuosien kuluessa ihan blondista mustiksi. Johtuukohan siitä että oli lapsena ihan blondi ja sitten tummuin koko ajan murrosikään asti. Harvemmat ovat kyllä valitettavasti. Ei saa niin nättiä muotoa aikaan.
Tuo tummuminen ajan myötä on vaaleaverisillä ihmisillä aivan yleistä. Muistaakseni naisilla vieläpä niin, että raskaudet vielä entisestään voimistavat sitä. Sinänsä jännä ilmiö kyllä.
Valitettavasti ei ole käynyt näin. Minulla on paksut, tummat ja kiharat! kulmat, jotka kasvaisivat lähes yhteen jos en kävisi kosmetologilla säännöllisesti.
Hopiana hohtavat, jos ei kestovärjää. Tuuheat edelleen, paksua karvaa kasvaa. Muotoilen niitä ihan viikoittain nypin hajakarvat pois, eivät ole ohkaset viirut vaan enemmän klassiset. Omat ripsetkin tuuheat ja hyvät.
Olen 51-vuotias ja kulmakarvat todella harvat ja kasvaa typerän näköisesti keskellä eli kulmien päät ovat kaljuuntuneet. Myös häpykarvoitus on harventunut yli puolella.
Mikähän toi kulmien päiden harventuminen on? Mullakin on niin, ja toisessa silmässä vielä enemmän kuin toisessa. Ysärillä toki nypittiin kulmakarvoja ohuemmiksi. Minäkin kävin silloin aluksi kosmetologilla nyppäyttämässä useamman kerran ennen kuin aloin luottamaan itseeni.
Karvat on tippuneet joka paikasta. Säärissä kuitenkin on ihan hyvin vielä.
Toiselta reunalta ohuet, ei näy. Joku voi luulla että puolikkaat. Siistin ne.
Ovat, enkä edes ole vielä keski-ikäinen vaan 33-vuotias. Kulmista on tullut valjut, mutta muut naaman karvat ovat kasvaneet pidemmiksi ja tummemmiksi. Nuoruuskuvista näkyy, että minulla oli ihan täydelliset, tummanruskeat kulmat, enkä koskaan tehnyt niille mitään. Nyyh!
Minä en ole nyppinyt niitä ylipitkiä karvoja, vaan leikkaan ne saksilla sopivan mittaisiksi aina, kun niitä huomaan. Ei mulla noita kulmakarvoja niin paljon ole, että joutaisi pois nyppimään.