Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin on niin tärkeää tehdä "kunnolla"

Vierailija
13.04.2021 |

Ottaa päähän. Meillä on pesukone kellarissa, johon mennään masentavan harmaata betoniportaikkoa seuraavan masentavan harmaan betonikäytävän läpi. Käytävällä on myös monta varastoihin ja pannuhuoneeseen vievää ovea, joissa kakan väriset ovet.

Hommasin rautakaupasta betonille maalia ja oviin puuhun/metalliin sopivaa maalia. Maalasin raput ja käytävän, on paljon kivempi mennä pesemään pyykkiä.

Nyt appiukko tuli sitten käymään ja alkoi narista, että ovet olisi pitänyt irrottaa, hioa, maalata karmit erikseen, irrotta kaikki saranat ja kahvat. Olisitte nähneet ukon ilmeen kun tajusi, etten ollut maalannut ovia ja karmeja kuin siitä käytävän puolelta.

Ovet ovat ikivanhat ja todella huonossa kunnossa. Jos vaikka joskus aiottaisi myydä talo, ne pitäisi joka tapauksessa vaihtaa. Kellariin tulee välillä kosteutta, niin ei olla viitsitty laittaa siihen erityisesti rahaa. Tähän projektiin meni alle 100€ ja kaksi päivää ja paransi mieltä.

Miksi joillekin on niin tärkeää tehdä joku tuollainen väliprojekti niin viimeisen päälle? Ukko oli vielä miehelle soittanut ja marmatti miten ollaan nyt talo pilattu. Maalamalla huonoksi menneet rumat ovet, mutta väärin...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin on tärkeää. Inhoan kaikkea hutaistua. Kun tekee niin tekee kunnolla ja homma on hyvä vuosikausia.

Tämähän se on. Kun tekee hutaisten, täytyy joko itse, tai jonkun muun tehdä uusiksi. Menee vaan enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa ihan täysin hukkaan. Jos maalaa hutaisten, seuraavan pitää hioa se vanha maali pois ennen kuin voi edes aloittaa. Parempi olisi jättää maalaamatta ja tehdä kerralla kunnolla.

Tee se itse -projekteissa häiritsee usein myös tuo, että tehdään vaan toiselta puolelta valmiiksi, tai jätetään viimeistelyt tai esivalmistelut tekemättä. Se kyllä näkyy jäljessä.

Minä inhoan tee se itse projekteja. Ikinä en ole nähnyt edes kohtalaista lopputulosta

WTF, Meillä päin lähes kaikki tekevät pintaremontit itse. Hyvältähän ne yleensä näyttää. Toki jos on varaa, niin palkkaa jonkun, mutta kyllä suurin osa maalaamisesta perusomakotitaloissa on tehty itse.

Vierailija
22/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarin seinät ja ovet on muuten hyvä paikka kokeilla kaikkea erikoisia värejä ja tekniikoita ja muita hulluja ideoita. Sitten jos miellyttää silmää vielä parin kuukauden päästä, niin voi tehdä asuinhuoneisiin. Ja saa tehtyä kunnolla, kun on kerran harjoiteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on toivottavaa, että kirurgi, lakimies, bussikiski, siltainsinööri esim tekevät hommansa kunnolla eikä sinnepäin. Nyt kylläkin liian monet uudet rakennukset vuotavat ja rapistuvat, joten harmia ja kuluja tulee hutiloifusta työstä. ( niin kuin hutiloin kirjoittamisessa ja virheitä näkyy)

Vierailija
24/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tulla meillekin maalaamaan? Ei haittaa vaikka maalaat vaan toiselta puolelta. Niin masentava on meidän kellari, varsinkin just se ikkunaton käytävä ja varasto.

Vierailija
25/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset nyt valittaa aina ja kaikesta.

Vierailija
26/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalasin meidän keittiön kaapinovet.

Rautakaupan myyjä kysyi maalaanko kummaltakin puolelta? Ja sanoi pari kerrosta riittää.

Lopputulos oli ruuvasin ksikki ovet irti ja maalasin 4 kerrosta. Pohjaväri oli valkoinen.

Kamala homma! Olen vain niin kriittinen itselleni. Mutta en koskaan muille, jokainen tekee kuten tykkää.

Maalaaminen kuuluu niihin hommiin, joissa tee-se-itse periaatteella kaikkein herkimmin pilaa koko hoidon. Maalaamisessa kun varsinainen maalin levittäminen on kaikkein nopein ja helpoin homma. Pohjatyö siinä aikaa vie ja se vasta lopputuloksen laadun takaa. Silti varmaan suurin osa aloittaa avaamalla purkin ja kastamalla pensselin siihen, ja pieleen menee...

Vierailija
27/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalasin meidän keittiön kaapinovet.

Rautakaupan myyjä kysyi maalaanko kummaltakin puolelta? Ja sanoi pari kerrosta riittää.

Lopputulos oli ruuvasin ksikki ovet irti ja maalasin 4 kerrosta. Pohjaväri oli valkoinen.

Kamala homma! Olen vain niin kriittinen itselleni. Mutta en koskaan muille, jokainen tekee kuten tykkää.

noita sentään availlaan joka päivä. Kuinka usein jossain kellarivarastossa käydään?

Mä maalasin makuuhuoneen kaappien ovet vain ulkopuolelta. Hyvin toimii!

Niissäkin näkyy tosin sivuvalossa telan jäljet. Mut ei amatööriltä voi odottaa ammattilaisen jälkeä. 😉

Vierailija
28/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän SVO-periaatteesta.

Samalla

Vaivalla

Oikein

Vierailija
29/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan vedit kaiken valkoiseksi😎

Vierailija
30/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hemmetti kai sitä saa omia seiniä maalata miten huvittaa, ei ne siitä pilalle mene. Appiukkos on just semmonen paskantärkeilijä, tärkeintä tossa nalkuttamisessa on osoittaa, että MINÄHÄN tekisin paremmin.

Vttu

T. Pintakäsittelijä/maalari

Vierailija
31/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla

Vaivalla

Oikein

No mutta kun ei tosiaan mene samalla vaivalla, jos perfektionistiksi rupeat.

Aikaa, energiaa ym. tärvääntyy monin verroin, ja jossain kohtaa kiroat, miksi tulit edes aloittaneeksi koko p#skan.

Surkein lopputulos seuraa siitä, kun et jaksakaan vetää hommaa maaliin samalla pieteetillä, millä aloitit. Eli pohjatyöt tiptop, mutta viimeistely jää uupumaan.

Väsyneenä roiskuu sitten maalia vähän sinne sun tänne.

Juu ei.

Kukin resurssiensa mukaan.

Vierailija
32/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin vetänyt aikoinaan kämpän seiniin maalin kulahtaneen tapetin päälle, niin oltaisiin katseltu maalattuja seiniä.

Mutta ei, kun se olisi pitänyt tehdä kunnolla.

Katselin niitä kulahtaneita tapetteja kuusi vuotta. Eksä katselee niitä vieläkin.

Vierailija
33/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan vedit kaiken valkoiseksi😎

Millä värillä sinä maalaisit ikkunattoman pimeän käytävän?

Vierailija
34/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla

Vaivalla

Oikein

Sama vaiva: pese pinnat, hio käsin jos vanha maali lohkeilee, tarpeellinen määrä kerroksia pohjamaalia, päällimaali.

Ruuvaa ovet irti, raivaa (tai vuokraa) jokin tila missä voit ovia maalata kun ei siellä käytävässä mahdu, ruuvaa kahvat ja saranat irti, hio vanha maali kokonaan pois (osta hiomakone), käsittele metallit ruosteen esto aineella, pese hiontapöly pois, tarpeellinen määrä kerroksia pohjamaali, pintamaali, hio erikseen karmit ahtaassa ilmastoimattomassa käytävässä ennen kuin maalaat siellä mitään, pese koko käytävä, maalaa.

Tämä kaikki tilaa varten jossa vietät aikaa n 30 sek 2x päivässä. Kumpikohan on järkevä ratkaisu?

Itse olisin kyllä maalannut ovet molemmin puolin, jos maalia olisi tarpeeksi. Jos taas sitä varten olisi pitänyt ostaa isompi maalipönttö, niin en olisi.

Vierailija
35/35 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin vetänyt aikoinaan kämpän seiniin maalin kulahtaneen tapetin päälle, niin oltaisiin katseltu maalattuja seiniä.

Mutta ei, kun se olisi pitänyt tehdä kunnolla.

Katselin niitä kulahtaneita tapetteja kuusi vuotta. Eksä katselee niitä vieläkin.

Tämä! Jos asia on todella paska, miksei parin tunnin remontilla voi tehdä siitä siedettävää, jos raha, kiinnostus tai aika ei riitä siihen parin viikon suurremonttiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme