Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintakipu vasemmalla

Vierailija
13.04.2021 |

Onko normaalia että pms rintakivut esiintyisivät vain vasemmalla puolella rintaa? Oikea puoli ei oireile ollenkaan. Kipu kestää minuutteja, puristaa/vihloo. Alkaa levossa tai rasituksessa. Jos olisi sydänkohtaus, ei varmaan menisi ohi itekseen?

On ollut jo viikkojen ajan myös kylkikipua ja jomotusta vain vasemmalla puolella rintojen alla. Ekg otettu. Olen aika nuori.
Voiko tämä olla rintasyöpä kipuilua? Miksi vain vasen puoli oireilee, kokemuksia? Jos kyse lihaksista, niin miksei yhtälailla oikea puoli kipuile..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liittyy pms, niin johtuuko rintojen turvotuksesta?

Vierailija
2/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinaisesti edes arista niin paljon että kipu siitä tulisi. En tajua miksi tuntuu vaan vasemmalla puolella. Tuntuis edes oikealla niin tietäsin ettei oo sydämestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tehnyt joitain uusia lihaskuntoliikkeitä. Itse kuntoilen pajon,mutta punnerrukset on jääneet vähemmälle. Päätinpä sitte talvella alkaa niitäkin harjoittelemaan ja kuinkas ollakaan, vasen rintapuoli tuli kovin kipeäksi yllättäin. En alkuun osannut yhdistää vaivaa siihen , vaan luulin ,että johtuu sydämestä.( olen sepelvaltimotautinen) . Vielä rasituksessa, eli lenkillä tuli aina kipeämmäksi. Sitten muisti punnerrusharjoitukseni. Kaksi viikkoa kesti ja vaivat /kivut häipyi.

Voi se kyllä johtua mistä vaan, että eikun erikoislääkärille. Sydänfilmi ei kaikilla kerro mitään, niinkuin esim minulla aina ok.

Vierailija
4/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Hyvä pointti, itseasiassa juuri eilen tein punnerruksia jonkun verran. Muistin juuri että viime yönä mulla puutuili kädet oudosti, yleensä ei. Mitä ihmettä.. ahdistaa ja pelottaa. Hengästynkin nykyään helpommin kävellessä.

Vierailija
5/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tehnyt joitain uusia lihaskuntoliikkeitä. Itse kuntoilen pajon,mutta punnerrukset on jääneet vähemmälle. Päätinpä sitte talvella alkaa niitäkin harjoittelemaan ja kuinkas ollakaan, vasen rintapuoli tuli kovin kipeäksi yllättäin. En alkuun osannut yhdistää vaivaa siihen , vaan luulin ,että johtuu sydämestä.( olen sepelvaltimotautinen) . Vielä rasituksessa, eli lenkillä tuli aina kipeämmäksi. Sitten muisti punnerrusharjoitukseni. Kaksi viikkoa kesti ja vaivat /kivut häipyi.

Voi se kyllä johtua mistä vaan, että eikun erikoislääkärille. Sydänfilmi ei kaikilla kerro mitään, niinkuin esim minulla aina ok.

Miten niin, sydänfilmi ei kaikilla kerro mitään? Kyllähän siitä näkyy, jos jotain ongelmia om sydämen toiminnassa. Tosin jotain lievempää ja hetkellisempää ei ehkä näytä, jos ei ole päällä juuri silloin, kun koe tehdään. Mutta jos jotain oikeasti hulestuttavaa on, niin kyllä se EKG:ssä käsittääkseni näkyy.

Ja ap:lle: Voi olla ihan lihasperäistä, tiukat ja kipeät lihakset vaikuttavat myös hengitykseen. Toisaalta oireesi voivat johtua myös ahdistuksesta ja pelosta. Mutta ei toinen lääkärikäyntikään olisi pahitteeksi. Tai käynti hierojalla.

Vierailija
6/6 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, toivottavasti olisi vaan lihasperäistä.

Tekisi mieli lähteä liikkumaankin,mutta kun ei ikinä tiedä millon vihlasee/pistää. Vihloo kyllä levossakin (kyljestä). Etenkin istuessa.

Talvella lenkit saatto olla vaan 1-2 km mittasia, kun alko vaan tulemaan ihme tuntemuksia rintakehällä ja sitä kauttta kipu ja pelko esti pidemmät kävelyt.

Voiko tuollainen olla syöpä peräistä? Miksi lihakset oikuttelis kävellessä, kun eikö se pitäis just esim parantaa lihasten verenkiertoa ja eihän ne kävellessä voi kovin jumiin mennä? Ei taida ihan normaalia olla...

Alkaa tosissaan rajoittaa toimintakykyä ja tietenkin terveyttä! Asia on siis tutkinnassa nyt enemmänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän