Ravintola-ala ajetaan alas koska 2,4% tartunnoista on saatu sieltä
Kommentit (39)
Mä oon käyttänyt Foodoraa, Eolttia ja ResQ:ta. Onko muka ravintoloita mitkä ei halua käyttää kuljetusfirmaa tai mainostaa take-away:tä?
Miksi korona ei tukahduteta suomesta pois ja sitten aleta käyttää karanteenihotelleja tuleville.
Ei tarvittaisi mitään rajoituksia suomen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Netti lehdistä luin hiljattain nimellä kirjoitetun tarinan miehestä, joka kuoli saatuaan koronan. Hän oli saanut sen käytyään ravintolassa illalla syömässä.
Erittäin monen korona tartunnan alkulähde jää tietämättä. Ne on juuri niitä koulu-, bussi ja ravintolatartuntoja usein.
kyseinen mies kuulunee siihen 2.4% ravintoloista tartunnan saaneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon käyttänyt Foodoraa, Eolttia ja ResQ:ta. Onko muka ravintoloita mitkä ei halua käyttää kuljetusfirmaa tai mainostaa take-away:tä?
Juu, ilmeisesti hienot ravintolat eivät halu käyttää noita. Siis sellaiset, joissa saa mini annoksen hienosti tehtyä ruokaa pianomusiikin säestäessä kalliilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Panepa ap lähde väitteellesi.
Lue imbesilli itse lehdistä.
Ja taas palstapersu paljastaa moukkamaisuutensa...
En ole persu mutta voin sanoa että en ole koskaan äänestänyt sinun äänestämiä puolueita.
ap
Olet sinä. Teillä on nyt kova koronaa hyödyntävä vaalikampanja menosss somessa, myös AV:lla. Monta aloitusta jo tänään. Tyylisi on helppo tunnistaa aggressiivisesta sävystä, iltapäivälehten suosimisesta "lähteinä" ja omalaatuisista mututulkinnoista niiden perusteella.
Laihduta läski! :)
Vierailija kirjoitti:
Asut varmasti helsingissä ja luulet että se on maan ainoa kaupunki jossa on ihmisiä.
Jos ravintolat ois normaalisti auki niin taatusti ois enemmän sieltä tartuntojakin.
Ja ei varmasti ole teattereista tullut tartuntoja kun ne ovat kiinni olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asut varmasti helsingissä ja luulet että se on maan ainoa kaupunki jossa on ihmisiä.
Take-away on liian modernia jollekin tuppukylän ravintolalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuppukylillä ole ravintoloita. Saati sitten kotiinkuljetuksia.
Vierailija kirjoitti:
Jos ravintolat ois normaalisti auki niin taatusti ois enemmän sieltä tartuntojakin.
Ja ei varmasti ole teattereista tullut tartuntoja kun ne ovat kiinni olleet.
Tampereen teatteri ja Hesan kaupungin teatteri näyttää kokeilevan etäesityksiä. Niihin pystyy ostamaan lippuja.
Kyseessä on Eeva Ruotsalaisen, ja Lasse Lehtosen idea HUS:sta
2 vk. Sitten Eeva sanoi, että olemme löysässä hirressä, ja että Suomi kiinni NYT!
Eeva sanoi myös Lassen kanssa viime keväänä, että ei voida avata kouluja, mutta tukahdutetaan tämä pois!
Ei se huuto ole näitä hirttänyt tai näiden palkkoja tukahduttanut, mutta onhan edes maskittanut pikkuisen!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuppukylillä ole ravintoloita. Saati sitten kotiinkuljetuksia.
Voi, voi. Jos yritys kaatuu siihen ettei pysty laittamaan kylttiä: vain nouto/take-away.
Joo. Meneehän osa konkurssiin. Menee moni muukin. Mutta kun tämä epidemia on ohi, kysynnän, ja tarjonnan laki astuu taas voimaan, ja uusia ravintoloita avataan. Varmaan osittain jo niiden konkan tehneiden toimesta. Niin se markkinatalous toimii. Olen ollut kaikkia tukia vastaan, koska yrittäjyys on riski. Siksi en ole yrittäjäksi ryhtynyt. Mutta voin harkita, jos voitot saa laittaa omaan taskuun, mutta tappiot maksaa veronmaksajat. No onhan noissa ravintoloissa tietysti työntekijöitä, jotka myös menettävät työpaikkansa. Ei kiva, mutta se on yrittäjän vastuulla pitää yritys tuottavana, ja suojata näin työntekijät. Ei kaikkien veronmaksajien. Aina voi laittaa rahaa puskuriksi tällaisia katastrofeja varten. Nyt se sitten on nähty. Tämä ei jää viimeiseksi pandemiaksi. Kun seuraava tulee, niin odotan, että yrittäjät ovat tajunneet haalia jonkinnäköisen puskurin sitä varten. Jos ei, niin antaa mennä nurin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yrittäjät kortistoon. Ahneet ihmiset tekevät rahaa vasureiden selkänahasta.
Ilman yrittäjiä ei olisi Suomessa työpaikkoja ja sen ei minkäänlaista hyvinvointia ja kansantaloutta.
Eivät julkisen palvelun tuota rahaa yhteiskunnalle, he kuluttuvat sitä, koska he tuottavat niitä palveluita, joita yhteiskunta tarjoaa ilmaiseksi tai hyvin pienellä kansalaisten maksuilla, kuten sairaalat, päiväkodit, koulut, tiet, pelastulaitokset, kirjastot, verotoimistot, sosiaalihuolto, neuvola, ja niin edespäin.
Ne ovat lakisääteisiä palveluja, siksi niissä on oltava ihmisiä töissä. Ja toisaalta, nämä julkisen alan ihmiset sitten myös maksavat veroja ja kuluttavat.
Mutta se varsinainen raha, joka yhteiskuntaa tulee, tulee yrittäjiltä, ja heidän työllistämiltään ihmisiltä.
Ja viennistä ulkomaille ja EU:hun.
Onko vielä näinäkin aikoina Suomessa ihmisiä, jotka eivät käsitä, miten kansantalous muodostuu ja miten yhteiskunta pyörii? Käsittämätöntä tyhmyyttä.
Vaan trollihan tuo kommentti onkin.
Kollega toi ravintolasta koronan työpaikalle. 4 sairastui ja loputkin joutuivat karanteeniin. Neljän sairastuneen perheenjäsenistä sairastui 19. Kaksi koululuokkaa ja yksi päiväkotiryhmä joutui karanteeniin. Jatkotartuntoja näistä en tiedä. Ravintolasta koronan tuoneen ketjusta kolme joutui sairaalaan, yksi teholle. Lisäksi useammalla sairasloma kesti neljä viikkoa tai enemmän.
Ei faktoja tähän ketjuun pliis. Tää lähti niin hyvin liikkeelle.