Miten saan puolisoni luottamuksen takaisin?
Petin puolisoani, jäin kiinni. En halua erota. Onko mitään tehtävissä? Voinko enää saada luottamusta takaisin. Puolisoni sanoo ettei hän tiedä onko se enää mahdollista tai miten luottamus voisi palautua, ja ero on nyt nostettu pöydälle.
Kommentit (15)
Ei onnistu. Rikki mikä rikki.
Taisit huomata että ero käy kalliiksi kun pitää yksin maksaa kaikki.
Petin puolisoani, en halua erota. - voi luoja näitä taulapäitä! Täällä sitten kyselemässä mitä pitäis tehdä. Kysypä puolisoltasi ihan ekana!
Kuinka pitkällä aikavälillä sinua laitettiin? Laitettiinko ilman kumia?
Mua on petetty muutamia vuosia sitten. en enää luota puolisooni. Se epäilys on olemassa koko ajan. Varmaan ero lopulta. Sori, oma vikasi.
Kerran rikottu luottamus ei koskaan palaudu ennalleen. Anteeksi voi antaa, suhde voi jatkua vuosia, voi tulla myös paljon hyviä hetkiä. Mutta ei se teko unohdu. Vaikka luottamus voi palautua siten, että toista ei enää epäile, sellainen toisen katsominen kirkkain silmin häviää, kun on käynyt selväksi, mihin toinen on kykenevä ja mikä merkitys parisuhteelle pettäjällä on.
Se että jäit kiinni etkä itse asiaa avoimesti tunnustanut, et mitenkään saa sitä korjattua ja luottamusta takaisin. Mieheni petti ja jäi kiinni. Yhdessä olemme, mutta suhde ei ole enää sama. Ja en enää ikinä luota mieheeni. Vaikka jotain olisikin ei hän pitänyt minua sen vertaa arvossa että olisi kertonut miksi tekisi niin nytkään.
Olet rikkonut rakkaasi luottamuksen, miksi odottaisit pään silitystä ja ”kiitos, rakas, että petit minua”-lausetta?
Miksi et miettinyt asiaa silloin, kun jo ajattelit pettämistä,
miksi et jo silloin kun suutelit toista,
miksi et silloinkaan kun... loputtomasti mahdollisuuksia estää petos, mutta SINÄ ITSE VALITSIT, aivan itse, PETTÄMISEN.
Mies pettänyt, valehdellut, salannut, juonut... kaikki paljastui vuosien ajalta. Olin luottavainen, hoidin kodin,lapset, odotin miestä työreissuilta kotiin, sauna lämpiämässä, ruokaa, puhtaita vaatteita, omaa rauhaa, mutta myös läheisyyttä tarjosin.
Ei riittänyt, mikään. Hän repi pitkän avioliittomme ja sydämeni riekaleiksi.
Järkytys niin suuri, että jouduin sydänongelmien vuoksi lääkäriin ja sydänlääkkeitä syömään.
Mies kieltää kaiken, mitätöi tunteeni, ei edelleenkään tunnusta tekojaan tai pyydä edes anteeksi. Hänellä omien sanojensa mukaan oikeus tehdä mitä haluaa, omien sanojensa mukaan: ”
”aikuinen tietää mitä tekee”
Kaikki yhteinen on kuin savivelliä, suttuista ja likaista. Silmiin katsominen särkee jokaisen hataran toivonkipinän. Luottamus ja toisen kunnioittaminen, ihmisenä arvostaminen on riekaleina.
Vierailija kirjoitti:
Luottamus osoitetaan teoilla ja sen kasaaminen vie aikaa. Hidas rakentaa, nopea rikkoa. Poppakonsteja ei ole.
Mutta jos haluat tehdä jotain asian eteen, niin ainakin lopeta menemästä tilaisuuksiin, missä pettäminen tapahtui tai on mahdollista. Ei enää ikinä poikien kalareissuja, edustustilaisuuksia yms
Missä vaiheessa ap kertoi olevansa mies?
Yksi pyyntö: jätä puolisosi rauhaan. Älä enää kuvittelekaan, että olisit hänen rakkautensa arvoinen. Mene, etsi kaltaisesi toinen pettäjä, eläkää petollista elämäänne.
Luottamus osoitetaan teoilla ja sen kasaaminen vie aikaa. Hidas rakentaa, nopea rikkoa. Poppakonsteja ei ole.
Mutta jos haluat tehdä jotain asian eteen, niin ainakin lopeta menemästä tilaisuuksiin, missä pettäminen tapahtui tai on mahdollista. Ei enää ikinä poikien kalareissuja, edustustilaisuuksia yms