Jos teidän taloudessa asuu kolme henkilöä, niin paljonko teillä on neliöitä?
Kaverini haukkuu, että olen hullu kun asun 90 neliön asunnossa kahden teini-ikäisen kanssa, jotka vuoroviikoin isällään. Vähempikin kuulemma riittäisi?
Kommentit (37)
Meillä 160 neliöö, vanhemmat ja yks teini. Alunperin meitä oli 5, mutta pari muuttaneet jo omilleen. Ihan kiva, kun on tilaa harrastuksille.
185m2 kahdelle ihmiselle ja yhdelle koiralle
Meillä 112. Yksi muuttanut jo omilleen ja hänen huoneensa on nykyään työhuone.
81 mutta oma ideaalini olisi n 45 ja funktionaalinen, helppo siivota. Itse pääasiassa hoidan siivoukset, lapset kun siivoaa vielä aika vähän (kouluikäisiä, en halua patistaa ihan mihin tahansa siivoukseen). Viihtyisinkin paremmin pienessä, mutta näin nyt mennään vähän aikaa
Vierailija kirjoitti:
84 neliötä. Yksi aikuinen ja kaksi lähes aikuista teiniä. Jokaisella oma makuuhuone, mikä on kyllä välttämättömyys tai ainakin edellytys viihtyisälle asumiselle.
Ostin asunnon, kun lapset olivat vielä pieniä. Silloin ajattelin, että selviäisimme hyvin kaksiossa, jossa lapset jakaisivat makuuhuoneen ja minä nukkuisin olohuoneessa tai kolmiossa, jossa lapset jakaisivat makuuhuoneen ja minullakin olisi oma huone.
Luojan kiitos päädyin kuitenkin ostamaan asunnon kolmella makuuhuoneella. Jokaisella on ollut oma rauha ja vaikkei mistään mahtineliöistä puhutakaan niin asunto on yleisilmeeltään tilava ja ilmava.
Oma makkari on kyllä ihana. Me asuttiin kaksiossa, kun lapset oli pieniä, mulla sänky olkkarissa, lapset jakoi makuuhuoneen. Siitä muutettiin 4h, ja oli kyllä paras päätös ikinä, vaikka alkuun ajattelin kolmiota. On kyllä kallis, paljon muuta ei tarvitse harrastaa kuin asumista. Mutta muutaman vuoden päästä lapset on omillaan ja vaihdan pienempään.
65 neliössä asutaan kahden lapsen kanssa. Mutta lapset vasta alle 10-vuotiaita, ja jossain vaiheessahan se on muutettava isompaan, että on omat huoneet kaikille. Toistaiseksi nautitaan vielä sijainnista ja tiiviydestä.
58m2, kaksio, yksi aikuinen ja kaksi koulu-ikäistä lasta. Ahdasta on, mutta varmasti muilla täällä Helsingissä on asiat huonommin, kun mekin ollaan jonotettu "kiireellisenä" jo muutaman vuoden. Jopa silloin kun meitä aikuisia oli kaksi.
150 neliötä kolmelle, joka toinen viikko neljälle henkilölle. Aika sopivasti minusta.
Meillä on 4 henkeä eli 2 aikuista ja 2 lasta ja 78 neliötä, ei ole rahaa isompaan vuokra-asuntoon.
Joka vuosi saa kyllä kylpyhuoneeseen ostaa uuden suihkuverhon, koska se homehtuu, seinistä hometta täytyy pestä pois.
Kaksi henkilöä 71 m2 - neliöissä ei ole saunaa.
Eihän olohuoneen, kunnon keittiön tai ruokailutila määrä riipu ihmisten määrästä, samoin vierashuone ja työhuone tarvitaan. Itse asun 125 neliön talossa ja ei kyllä yhtään liian iso talo ole, kaikki tila kyllä käytössä.
60 neliöä. Vanhemmat ja taapero asukkaina. Helsingissä.
Minäkin asun vuoroviikoin kahden teinin kanssa, joka toinen sitten itsekseen. 112 neliötä. Kaikille oma makuuhuone, se on oleellisinta. Etätöitä ajatellen tilaa voisi olla enemmänkin (työhuone), mutta mun alalla etätyö on poikkeus joten sitä varten en ala muuttaa. Nykyinen toimii meille tosi hyvin.
Edellinen talo kolmelle 240m2 nyt vain 120m2 kun kohta ollaan tässä kaksin.
Mutta hyvin mahdutaan tähän, tässä on panostettu oleskelutiloihin ja keittiöön, makuuhuoneet vain nukkumista varten.
Kai se keskimääräinen asuntokoko Suomessa kolmelle on n 70m2