Voiko pelkän hirvittävän väsymyksen takia saada parin kuukauden saikun?
En tiedä mikä minua vaivaa. Olen aivan valtavan valtavan väsynyt, niin väsynyt että itken välillä sen väsymyksen vuoksi vaikka mikään asia ei itketä, unohtelen koko ajan kun olen niin väsynyt että en pysty keskittymään mihinkään, kuljen jatkuvassa sumussa. Olen aina ulkoillut paljon, nytkin yritän pakottaa itseni ulkoilemaan joka päivä, mutta ekan sadan metrin jälkeen iskee jo niin valtaisa uupumus että mietin voisiko johonkin maahan hetkeksi istua. Syön terveellisesti. Lääkärit ei löydä minusta vikaa, masentunutkaan en ole omasta enkä lääkärien mielestä. Mutta en silti selviä työstäni koska olen niin pihalla karmivan väsymyksen vuoksi koko ajan. Taustalla on vuosien kova stressi ja rankka elämäntilanne, josta tämä voi johtua.
Haluaisin vain nukkua kaksi kuukautta väsymystä pois. Mutta miten pääsisin saikulle? Lääkärit ei sitä myönnä kun sanovat että ei ole mitään sairautta jolla kirjoittaa se saikku.
Kommentit (38)
Siis eikö ne ota verikokeita ym. ja tutki sinua tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
On otettu syänfilmikin monta kertaa, ei mitään vikaa. Ap
Väsymysoireyhtymä? Katso netistä lisää!
Onko särkyjä, jos niin voi olla fibromyalgiaa.
Pakkohan sinun on saada sairaslomaa. Jos yksi lääkäri ei myönnä niin mene toiselle, esim yksityinen psykiatri kyllä kirjoittaa sulle heti sairaslomaa pari viikkoa ja sitten jatkoa. Työterveyslääkäri ei varmaan kirjoita, koska on työnantajan vasalli.
Kuulostat uupuneelta, varmaan masennustakin (jos ei vielä niin kohta on). Ja se ei mene itsestään ohi töitä tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On otettu syänfilmikin monta kertaa, ei mitään vikaa. Ap
Mites ne verikokeet?
Vierailija kirjoitti:
Anemia, kilpirauhanen, diabetes..
Ei oo, sokerirasituskin ok. Ap
https://www.mediuutiset.fi/uutiset/siitepoly-saattaa-nostaa-itsemurhari…
Lukekaapas tämä mielenkiintoinen artikkeli. Voi selittää monien tunteman kevätväsymyksen.
Oisko kyseessä alkava burnout. Itse kyseisen taudin sairastaneena se oireili juurikin noin ennen varsinaista burnout. Toipuminen vei useita kuukausia. Diagnoosia ei taida vielä olla, vai onko Tuolloin diagnoosiksi kirjoitettiin minulla masennus.
Ferritiini, b12 puutos? Työuupumus? Masennus? Pitäähän tuota tutkia jos ei pysty toimimaan normaalisti arjessa.
Käy työterveydessä tms. psykologin juttusilla, tunnistaa esim. väsymysoireyhtymän.
Saattais olla väsymysoireyhtymä mikä ei ole ollenkaan kiva..
Toivottavasti ei, Koska ne sun työt kaatuu tiimikavereille.
Vierailija kirjoitti:
Olet itkupilli luuseri. Ei siihen saikut auta.
Miksi tulet tänne kiusaamaan??? Jos ihminen kysyy tosissaan, sinä kiusaat Mikähän sua vaivaa? Mee hakeen apua!
Vierailija kirjoitti:
Käy työterveydessä tms. psykologin juttusilla, tunnistaa esim. väsymysoireyhtymän.
Ei kuulu koulutukseen tunnistaa.
Pääsin neljän kuukauden saikulle, kun kerroin alkoholiongelmastani ja menin vielä hoitoihin.
Tietääkö kukaan?