Kateelliset kaverit
Onko teillä kavereita jotka myöntävät olevansa kateellisia sinulle tai huokuuko kavereistasi kateus? Onko sinulla jotain mitä ystävälläsi ei ole ja hän ei sitä kestä?
Kommentit (6)
Ei, seurustelen vain suunnilleen samantasoisten tyyppien kanssa. Yksi tuttava oli silti selvästi kateellinen, kun me molemmat oltiin työttöminä yhtä aikaa, mutta sitten minä sain oman alan duunia. Hän on edelleen ilman töitä. Meillä molemmilla on melko samanlainen koulutus, mutta vähän eri painotuksilla.
Selkeästi on. En tiedä kysyisinkö koskaan tätä ja myöntäisivätkö. Olen saanut mieheni kanssa meille kerättyä ihan kivan summan rahaa bisneksillä viimeksen 12 vuoden aikana. Monet sellaiset ei niin läheiset kaverit eivät ole ikinä tätä kestäneet. Nyt kuitenkin huomaan parin erittäin läheisen kaverin piikittelevän ihan ihme asioista ja mielestäni liittyy kateuteen. Ihan sama tyyppi minä olen kuin ennen rahojakin, ihan yhtä jalat maassa. Yhtään ei ole noussut hattuun, ei sitten pätkääkään. Toki mulla on nyt kivempi auto ja kivempi koti ku 1 vuotta sitten mutta tämä lienee luonnollista. Paha mieli tulee kun huomaan niistä hyvistä kavereista tän kateellisuuden, ei hekään köyhiä ole. Tässä olen huomannut että ainoastaan ne joiden varallisuus vähintään samaa luokkaa kuin itsellä niin eivät käyttäydy kateellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Selkeästi on. En tiedä kysyisinkö koskaan tätä ja myöntäisivätkö. Olen saanut mieheni kanssa meille kerättyä ihan kivan summan rahaa bisneksillä viimeksen 12 vuoden aikana. Monet sellaiset ei niin läheiset kaverit eivät ole ikinä tätä kestäneet. Nyt kuitenkin huomaan parin erittäin läheisen kaverin piikittelevän ihan ihme asioista ja mielestäni liittyy kateuteen. Ihan sama tyyppi minä olen kuin ennen rahojakin, ihan yhtä jalat maassa. Yhtään ei ole noussut hattuun, ei sitten pätkääkään. Toki mulla on nyt kivempi auto ja kivempi koti ku 1 vuotta sitten mutta tämä lienee luonnollista. Paha mieli tulee kun huomaan niistä hyvistä kavereista tän kateellisuuden, ei hekään köyhiä ole. Tässä olen huomannut että ainoastaan ne joiden varallisuus vähintään samaa luokkaa kuin itsellä niin eivät käyttäydy kateellisesti.
*Ku 10 vuotta sitten
Kateellinen kaveri on entinen kaveri hyvin nopeesti.
Mulla oli yksi oikein mielinkielin oleva uusi kaveri, joka käänsi takkinsa kun aloin seurusteleen tahollani ja hän ei saanut havittelemaansa poikaa itselleen. Tyhmänä en edes tajunnut miksi alkoikin yhtäkkiä vttuileen mulle, mutta toinen ihminen kertoi, että johtui poikakaveristani.
olen huomannut että vaateostoksilla kaverin kanssa ollessani hän hymyilee tyytyväisen näköisenä jos sovituksen jälkeen sanon ettei vaate sopinut minulle. olisin sen muuten ottanut.
Ei myöntänyt mitään, mutta uskon kadehtineen, koska piikitteli ihmeellisistä asioista.