Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka tykkää olla sairaalassa muiden hoidettavana?

Vierailija
12.04.2021 |

Toki asiaankuuluvasti sanon aina, että en viihdy sairaaloissa kun pitää olla vaan muiden armoilla, mutta oikeasti tykkään siitä. Olen elämässäni ollut tosi monta kertaa kaikissa pikku toimenpiteissä ja aina tykännyt siitä että saa vaan lepäillä ja hoitajat hoitaa. Myös synnytyksessä oli todella mukavaa olla ensin salissa parikymmentä tuntia vaan muiden armoilla (sitä sairasta kipua lukuun ottamatta), ja sen jälkeen sitten pari yötä osastolla. Onko muita, jotka myönnätte tykkäävänne sairaalassa olemisesta, siis jos ei ole jokin vakava sairaus kyseessä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitkä aika siitä kun olen viimeksi ollut, mutta kyllä, tykkään. Tosin en tykkäisi olla pitkään, mutta vähän aikaa on mukavaa.

Vierailija
2/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään olin muutaman päivän, alku oli kipua ja nälkää mutta sen jälkeen oli oikein leppoisaa. Kauniit ja mukavat hoitsut pyörii ympärillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää yhtään, oli rasittavaa kun yöllä kesken unien mittailtiin kuumetta, huoneessa kolisteltiin yöllä, aamulla oli herätys viimeistään 7 ja ruokailuja vähän väliä, ei sovi minulle. Liian aikataulutettua,

Vierailija
4/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ollenkaan. Lähden heti kun tulee sellainen olo, että jotenkin pärjään.

Olen ollut ainakin neljässä nukutus leikkauksessa ja joskus muista syistä vuodeosastolla.

En ole koskaan saanut nukuttua sairaalassa. Huonekaveri saattaa esim. kuorsata. Tai muutenkin epämukavaa kuunnella muiden vuodepotilaiden oireita ja vaivoja. Lisäksi sairaalabakteerit pelottaa.

Jotkut huonekaverit kyllä kertoivat jäävänsä ihan mielellään sairaalaan. Eivätkä pitäneet kiirettä lähdön kanssa.

Vierailija
5/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ollenkaan kun lapsena astman puhkeamisen takia tullut oltua sairaalassa paljon ja kontrolleissa ym. Pelkään jopa lääkäreitä kun aina tuli sanomista huonoista puhalluksista jne. 

Mutta nyttemmin olen itsekin tuossa samaisessa kauhutraumojen sairaalassa töissä!

Potilaaksi en kyllä hingu edelleenkään.

Vierailija
6/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa on että kokoyön valot päällä, kauhea meteli ja instrumenttien kolina. Hoitajat eivät yhtään ajattele että nukkuminen kuuluu aika vahvasti kehon latautumiseen ja tervehtymiseen. Hyvää on kun saa ruoat suoraan nenän eteen.

Vierailija
7/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ollenkaan. Sairaalassa ei saa nukuttua. Synnytystä käynnistettäessä kolmena ekana yönä joku 4 hengen huoneen synnyttäjistä käveli ympäri huonetta ja huokaili, hoitaja kävi välillä katsomassa vointia, puhuttiin ja pidettiin yövaloa päällä. Neljäntenä yönä, kun olin sitten ihan poikki valvomisesta, kävelin itse ympäriinsä huokaillen ja odottelin, koska synnytys edistyisi riittävästi että pääsisin synnytyssaliin.

Sitten olin viime vuonna leikkauksessa. Samassa huoneessa oli viisi muuta ihmistä toipumassa leikkauksesta. Neljä heistä oli vanhoja miehiä, yksi nainen oli lisäkseni. Kaksi noista ukoista kälätti keskenään kaiken päivää ja kaikki kuorsasivat yöllä tosi kovaa. Voit myös kuvitella, miltä huoneen ainoan wc-pöntön rengas näytti, kun ukkelit pissivät seisaaltaan. Lähdin kotiin välittömästi kun vaan sain luvan, vaikka olin vielä tosi kipeä ja jos olisi ollut rauhallinen huone, olisin mieluusti jäänyt vielä yön yli.

Vierailija
8/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Meilahden sairaalasta kotiututetaan potilas heti, kun hän on riittävän hyväkuntoinen.

Minua vaivaa sairaalaassa aina sama vaiva, eli ummetus.

Eli kotiin on ihana päästä, omaan vessaan.

Takana nyt puolentoista vuoden aikana kolme sairaalajaksoa, yhteensä noin 30 hoitovuorokautta, ja aina on kotiin ollut yhtä ihana tulla, vaikka hoito ja kohtelu Meilahdessa on ollut huippua.

Vierailija
9/13 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tykkää. Synnytykset ainoat jolloin en ole ollut todella kipeä, ja silloinkin heti kotiin kun mahdollista. Et saa syödä, et saa juoda, huoneessa haisee toinen potilas. Vessa haisee kuselta ja oksennukselta. Ihan hirveä paikka yrittää yksin ja kivuissa saada jotain apua oloonsa.

Vierailija
10/13 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahtavaa kun ruoka tulee pöytään eikä tarvi ite tehdä mitään.

Nukkuminen on kyllä ollu vaikeeta

Vierailija
11/13 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on turvallinen, lämmin ja läheinen olo. Ihmisiä ympärillä, jotka joskus kyselee miten voit. En ole koskaan ollut sairaalassa pitkään, mutta jo käynnistä tulee hyvä olo ja mieli. Onkohan mulla joku turvallisuudentunteen vajaus?

Vierailija
12/13 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä muutaman päivän olisi ihan kivaa, jos sänky olisi parempi, ja ruoka laadukkaampaa.

Vierailija
13/13 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut sairaalassa muuta kuin synnyttämässä ja silloin en todellakaan tuntenut olevani hoidettavana. Itsehän siellä piti kaikki hoitaa.