Yle: Maksukorttiin kytkettävä koronatodistus pohdinnassa
Jes, pian ei voi rokottamattomat maksaa ostoksiaan kaupoissa.
"Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitrassa on kehitteillä on malli, jossa koronatodistus tai rokotepassi voitaisiin kytkeä maksukortteihin.
Johtaja Antti Kivelä kertoo, että kytkentä olisi teknisesti täysin mahdollinen toteuttaa, sillä maksuverkko on varmennettu ja valvottu verkko.
Tällä hetkellä uudistuksen juridista puolta selvitetään. Esillä on esimerkiksi se, voisiko tieto tulla Omakanta-palvelusta.
Hankkeesta on keskusteltu sekä kansainvälisten maksuverkkoyhtiöiden ja EU-komission että kotimaassa hallituksen ja ministeriöiden kanssa. Kivelän mukaan tarkoitus on vappuun mennessä päättää, edetäänkö hankkeen kanssa käytännön kokeiluun.
Lähes kaikilla ihmisillä on maksukortti, jota he ovat sitoutuneet korttiehdot hyväksyessään säilyttämään hallussaan."
Kommentit (959)
Jokohan nyt edes yksikin joka luuli että tässä on kyse kansalaisten terveydestä, ymmärtää ettei niin koskaan ollutkaan?
Meiltä viedään kaikki oikeudet yksityisyyteen.
Onko ketjussa sellaisia ihmisiä, jotka tietävät Raamatun lopunaikojen profetioista?
Kumpi tulee ensin, Pedon merkki vai Googin sota?
Mikä siinä rokotepassissa pelottaa? Kyllä mä ainakin olen oikein tyytyväinen siihen, että mut on rokotettu ja mä voin se osoittaa. Ja kyllä, mä sain ja tarvitsin sen vapauden lähteä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä rokotepassissa pelottaa? Kyllä mä ainakin olen oikein tyytyväinen siihen, että mut on rokotettu ja mä voin se osoittaa. Ja kyllä, mä sain ja tarvitsin sen vapauden lähteä ulkomaille.
Kyllä pelottaa.
Avaa Raamattu ja lue koko Ilmestyskirja. Tai kuuntele koko Ilmestyskirja Youtubesta.
Siellä puhutaan Pedon merkistä. Jos et ota Pedon merkkiä, et voi ostaa etkä myydä.
Olen käsittänyt, että ihminen ei voi enää pelastua kadotukselta jos ottaa Pedon merkin.
En uskalla väittää että olisin oikeassa, mutta minulle tulee mieleen tuosta asiasta juuri Pedon merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pelottaa.
Avaa Raamattu ja lue koko Ilmestyskirja. Tai kuuntele koko Ilmestyskirja Youtubesta.
Siellä puhutaan Pedon merkistä. Jos et ota Pedon merkkiä, et voi ostaa etkä myydä.
Olen käsittänyt, että ihminen ei voi enää pelastua kadotukselta jos ottaa Pedon merkin.
En uskalla väittää että olisin oikeassa, mutta minulle tulee mieleen tuosta asiasta juuri Pedon merkki.
Vai niin, hyvin olen voinut ostaa ja myydä.
Vierailija kirjoitti:
Jokohan nyt edes yksikin joka luuli että tässä on kyse kansalaisten terveydestä, ymmärtää ettei niin koskaan ollutkaan?
Kerrotko vielä miten?
Vierailija kirjoitti:
Rokotepassilla valtio käytännössä kiristää kansaa ottamaan jotain lääkeannoksia. Jos kansa joskus nousee vastarintaan jostain syystä, sä varmaan vetäisit hymyissäsuin hallituksen määräämät mielialalääkkeet kun kansalta pitäis äkkiä saada päät pehmeiksi jotteivat lähde barrikaadeille oikeuksiaan puolustamaan. Jos et vedä meidän määräämiä nappeja jäät yhteiskunnan ulkopuolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotepassilla valtio käytännössä kiristää kansaa ottamaan jotain lääkeannoksia. Jos kansa joskus nousee vastarintaan jostain syystä, sä varmaan vetäisit hymyissäsuin hallituksen määräämät mielialalääkkeet kun kansalta pitäis äkkiä saada päät pehmeiksi jotteivat lähde barrikaadeille oikeuksiaan puolustamaan. Jos et vedä meidän määräämiä nappeja jäät yhteiskunnan ulkopuolelle
No eihän pakota. Jos et ota rokotetta, sä et matkusta, ei ole mikään pakko. Jos et ota rokotetta, sä odotat, että eiittävän moni ottaa sun puolesta. Oma valinta. Pandemian maailmanlaajuinen hallinta on ihan eri asia kuin sun rokotevastaisuus. Ihan saat yksilönvapauteesi turvin olla kotona ja rauhassa. Rokoteohjelma etenee, passi ei muuta mitään. Se on vain merkki siitä, että kenet on rokotettu ja ketä ei. Kyllä ne siellä kirjoissa ja kansissa on ilman passiakin.
Mihinkään kapinaan ei Suomessa nousta, ei vaikka et voisi hankkia mitään anonyymisti. Terveystietosi ovat maksukortillasi. Osta vaikka aski tupakkaa kerran viikossa, se kirjautuu tietoihisi ja tulee vaikuttamaan saamaasi hoitoon.
Täällä voivotellaan että "tämmöistä se nyt on, se on omaksi parhaakseni."
Vierailija kirjoitti:
Mihinkään kapinaan ei Suomessa nousta, ei vaikka et voisi hankkia mitään anonyymisti. Terveystietosi ovat maksukortillasi. Osta vaikka aski tupakkaa kerran viikossa, se kirjautuu tietoihisi ja tulee vaikuttamaan saamaasi hoitoon.
No höpönlöpö, kyllä nyt on korkealentoista. Eikä tämä maksukorttiehdotus menee koskaan läpi. Tiesitkö muuten, että jos käytät s-korttia sinne jää jälki sun ostoksista? Onko sulta evätty hoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän pakota. Jos et ota rokotetta, sä et matkusta, ei ole mikään pakko. Jos et ota rokotetta, sä odotat, että eiittävän moni ottaa sun puolesta. Oma valinta. Pandemian maailmanlaajuinen hallinta on ihan eri asia kuin sun rokotevastaisuus. Ihan saat yksilönvapauteesi turvin olla kotona ja rauhassa. Rokoteohjelma etenee, passi ei muuta mitään. Se on vain merkki siitä, että kenet on rokotettu ja ketä ei. Kyllä ne siellä kirjoissa ja kansissa on ilman passiakin.
Yksilönvapauteni turvin kotona, ai niinkuin kotiarestissa mitä kiinassakin harrastetaan? Semmosta rauhaa ja vapautta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten?
Yhdistämällä terveystiedot maksukorttiin ja poistamalla mahdollisuus anonyymiin maksamiseen, eli käteiseen rahaan.
Mutta eihän minulla ole salattavaa, sanot seuraavaksi. Kysymys onkin, eikö pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä nyt jäisit yhteiskunnan ulkopuolelle? Et sä sinne baariin uskaltaisi ilman riittävää rokotekattavuutta kuitenkaan. Ja ihan turhaan pelkäät, että ravintoloihin tai kauppoihin tulisi rokotetuille pääsy ennen muita. Matkustamiseen liittyy ja mahdollisesti paikallisesti myöhemmin tuleviin yksittäisiin rajoituksiin. Ja jos vaikka tulisikin jotain erivapauksia, miksi valittaa, kun on valinnut olla ottamatta rokotetta? Aika itsekästä ajatella, että jos en kanna korttani kekoon pandemian vuoksi, hyöty pitäisi kuitenkin saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten?
Yhdistämällä terveystiedot maksukorttiin ja poistamalla mahdollisuus anonyymiin maksamiseen, eli käteiseen rahaan.
Mutta eihän minulla ole salattavaa, sanot seuraavaksi. Kysymys onkin, eikö pitäisi olla?
Miten se estäisi käteisen käytön? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpönlöpö, kyllä nyt on korkealentoista. Eikä tämä maksukorttiehdotus menee koskaan läpi. Tiesitkö muuten, että jos käytät s-korttia sinne jää jälki sun ostoksista? Onko sulta evätty hoitoa?
Katsotaanpa vain. Ja kyllä tiesin. Käytän pääasiassa käteistä. Miksikö näin? Koska haluan vielä omalta osaltani laittaa kapuloita rattaisiin ja pitää kiinni vapaudestani ostaa mitä tahansa, ilman että se kirjautuu tilitietoihini.
Mutta taidat olla sitä ikäpolvea joka on kasvanut kännykkä kädessä. Siksi et voi ymmärtää, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulkaa kaikki kristityt on aika alkaa kokoontua yhteen tiiviimmin. Unohtakaa keskinäiset riidat sillä nyt alkaa rytinät ihan kohta, meitä tullaan painostamaan rajusti.
Eipä kukaan teistä kristityistä välitä muuta kuin itsestään ja kanssa sisaruksistaan,vuosia ollut nähtävillä uskovien keskeiset riidat,kaunat yms,rakkaus jumalaa kohti kylmennyt, samoin ei lähimmäisistä välitetä.
No kyllä välitämme. Rukoilen joka ilta, että epäuskoiset ihmiset käsittäisivät parannuksen armon ja pääsisivät taivaaseen, samoin uskovaiset ihmiset pääsisivät taivaaseen.
Me emme halua tänne Pedon merkkiä emmekä ihmisten orjuuttamista. Minä haluan ainakin, että kaikilla ihmisillä olisivat asiat aina hyvin. Nyt ja ikuisesti.
Tiesin tämän jo vuosi sitten. Tätä kaikkea on ollut järkyttävää seurata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä miten?
Miten se estäisi käteisen käytön? 😂
Se käteisellä maksaminen tullaan lakkauttamaan. Tykkäät ilmeisesti leikkiä tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keinot pakottaa ovat monet, mm. luomalla vääriä uhkakuvia. Kannattaa kuunnella tämä netistä poistettu video, mikä kertoo Gatesn maalaamista uhkakuvista tulevaisuudessa. Videolla kerrotaan myös mm. miten Gates rokotti Intiassa poliota vastaan, ja miten moni ihminen siellä halvaantui. Intiallahan on nyt oma rokote koronaa vastaan, eivät suostu käyttämään Gatesn rokotteita, ja pyydän itsekin tarvittaessa tuota intialaista tai Sputnikia, jos tulee pakkotilanne.
https://ourtube.co.uk/watch/UIawpstyY9TbHFv
Koska nuo Saksan vaalit selviävät, jotta päästään tästä Merkelistä eroon? Ja toivottavasti siellä ei vihreät voita, koska silloin tilanne ei kyllä parane:
https://gab.com/FROGTrumpet/posts/106039299392151713
The Plan - suunnitelma
Merkel sanoi Reutersilla 19.2.2021 G7 kokouksen jälkeen, että tämä Pandemia on kanssamme, kunnes JOKAIKINEN MAAN PÄÄLLÄ on covid-19 -rokotettu.
Mikäs siinä, jos pysyt siellä kunnassasi, et sä mitään rokotetta saati -passia silloin tarviikaan.