Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helpottaako sinua, jos vieras vie kahvikuppinsa ja muut astiat tiskialtaaseen?

Vierailija
12.04.2021 |

Mua ärsyttää tuo tapa. Ja vaikka sanon vieraille, että jättäkää pöytään vaan, niin silti haluavat 'auttaa' ja vievät tiskialtaaseen. Miksi?? Helpompi kuivat astiat latoa tiskikoneeseen. Ja jos jostain syystä tiskaisin käsin, pitäisi ne astiat kaivaa altaasta kuitenkin ensin pois.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin toivoisin ettei minun vieraanani aleta "auttamaan" kotitöissä. En ole niin avuton etten saisi kahvikuppeja pesuun ja maitoa jääkaappiin ilman apua. Lisäksi kun yleensä toinen ei juurikaan tiedä missä minkäkin paikka on, millainen siivousrutiini minulla sattuu olemaan ja niin pois päin, niin avun hyötysuhde on usein täysi nolla.

Vierailija
22/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruuantähteet menee biojätteeseen. Mun on helpompi itse laitaa ne, kuin kaivella tiskialtaan pohjalta sitä mössöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kans ymmärrä yhtään, että ne astiat pitää tunkea tiskialtaaseen. Mukava siinä sitten huuhdella kahvikannua tai laskea vettä, kun allas on tukittu astioilla. Paljon kivempi nostella kuivat astiat pöydältä koneeseen.

Vierailija
24/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie tai ei, ei ole väliä. Pöytä on tiskipöydän tai tiskikoneen vieressä, joten ei ole mitenkään iso homma nostaa niitä pöydältä sinne. Mulle ei ole myöskään väliä, laittaako tiskit tiskialtaaseen, tiskipöydälle vai suoraan koneeseen. Ei se ole pääasia kyläilyssä, vaan ihmisten tapaaminen ja jutteleminen.

Vierailija
25/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitystä. Enemmän ärsyttää että tällaisesta pitää edes keskustella.

Vierailija
26/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa näitä joka asiasta loukkaantuneita. Vettä sataa niin se on muiden vika jne. Ei jaksa.

Vierailija
27/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraani tuovat omat astiat mukanaan ja pakkaavat ne käytön jälkeen takaisin kassiin.

Vierailija
28/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vieraat teki tätä jopa rippijuhlissa, vaikka oli pitopalvelu, joka vie likaiset astiat mukanaan.

Vierailija
29/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole tiskikonetta, helpottaa, kun astiat pestään siellä altaassa. Jos on tiskikone, ei tarvitse viedä astioita altaaseen.

Minulla ei ole tiskikonetta ja altaaseen valmiiksi laitetut astiat vaikeittavat tiskaamista. Pitää ensin kaivaa miten sattuu sekaisin heitettyt astiat tiskialtaasta pois, jotta saa tulpan paikoilleen ja tiskiveden laskettua altaaseen.

Vierailija
30/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanotaan, että jättäkää vaan pöytään, niin sitte jätetään. Epäkohteliasta päsmäröintiä, että pyynnöstä huolimatta "auttaa ". Hyvät käytöstavat kunniaan eli talossa talon tavoilla

Vierailija
31/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveää! Miksi päästät kotiisi tuollaisia kiusaajamonstereita?

Tai: miten et osaa sanoa että antakaa olla tai saatte selkään. MINÄ LAITAN NE KONEESEEN. Suupielet korvissa, mutta päättäväisesti.

Tunnistan kyllä ilmiön, jossa muut laittavat astiat koneeseen ihan väärin ja vain minä osaan laittaa oikein. Se kertoo elämän kapeutumisesta sinnittelemään niiden arjen tappavien rutiinien kanssa selviytymiseksi.

Jaxuja. Perheellisenä niuhona on ihan hirveää

Mitä niuhoa siinä on, että haluaa täyttää astianpesukoneen niin, että sinne mahtuu se luvattu 15 hengen astiasto siten että kaikki vieläpä puhdistuu?

Vierailija
32/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en millään pysty käsittämään, että tällaisista asioista joku ärsyyntyy. Että kiitos vain, nyt seuraavan kerran kylässä mietin, että pitääkö viedä astiat vai ei, ja teen kummin päin tahansa, todennäköisesti joku kuitenkin ärsyyntyy.

Ettekö yhtään ajattele itsestänne, että on jokseenkin pikkumaista ärsyyntyä jokaisesta asiasta? Että vika onkin oikeasti itsessä?

Vierailija
33/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskit laitetaan tiskikoneeseen vikisemättä. 

Vierailija
34/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna en millään pysty käsittämään, että tällaisista asioista joku ärsyyntyy. Että kiitos vain, nyt seuraavan kerran kylässä mietin, että pitääkö viedä astiat vai ei, ja teen kummin päin tahansa, todennäköisesti joku kuitenkin ärsyyntyy.

Ettekö yhtään ajattele itsestänne, että on jokseenkin pikkumaista ärsyyntyä jokaisesta asiasta? Että vika onkin oikeasti itsessä?

Mitäpä jos teet kuten emäntä pyytää.

Vierailija
35/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien ja lajitankin kun kylässä.Autan emäntää muutenki korjaa jutut jne.Täytän koneenkin esim.tyttärellä käydessä.Mitä sit saa meilki tehä..kyllähän se auttaa kun osaa.

Vierailija
36/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos teet kuten emäntä pyytää.

Hyvin harvoin asia tulee mitenkään esiin kahvipöydässä. Joskus olen kysynyt, joskus en. En ole ikinä ajatellut, että sillä olisi aidosti yhtään mitään merkitystä, mitä joku niille astioille tekee. 

Vierailija
37/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että on taas suuret murheet suomalaisilla, on kyllä täysin pilalle hemmoteltu kansa jos jostain kahvikupistakin ruvetaan valittamaan

Vierailija
38/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää tuo joidenkin vieraiden tapa viedä astiat tiskialtaaseen. Sanonkin aina, että jättäkää astiat pöytään, mutta siltikin joku vieras haluaa aina väkisin auttaa.

Vierailija
39/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni yrittää hienossa ravintolassakin viedä käytetyt astiat keittiöön jos ei ole jotain kärryä tai pistettä mihin jättää. Jääräpää, ei usko ettei sinne ravintolan keittiöön ole asiaa asiakkailla. Kotonakin hän kantaa likaiset astiat siihen paikkaan jossa minun pitäisi työskennellä. Ravintolan henkilökunta joskus tosin vain kiittelee kun asiakas marssii omin luvin keittiöön. Itse kyllä kieltäisin.

Kotijuhlissa keittiössä viettämäni aika venyy siitä kun vieraat parveilevat keittiössä. Yksinäni toimisin tehokkaasti ja jäisi enemmän aikaa vieraiden kanssa seurusteluun. En halua seurustella ahtaassa keittiössä. Ahtaaksi se tosin muuttuu vasta kun kaikki tuppautuvat sinne.

Vierailija
40/52 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei siirtele astioita pois ennen kuin vieraat ovat lähteneet. Yhdessä oloa on arvostettava ja annettava sille aikaa eikä ruveta häsläämään elottomien esineiden kanssa kuin olisivat hengenhädässä.

Mitään henkevää keskustelua ei viitsi edes yrittää virittää, jos tietää että emännällä, isännällä tai jollain vierailla jyskyttää takaraivossa astiatastiatastiatastiat minä hetkenä, minä hetkenä, minä hetkenä...Fokuksen on oltava muualla kuin astioissa.