Helpottaako sinua, jos vieras vie kahvikuppinsa ja muut astiat tiskialtaaseen?
Mua ärsyttää tuo tapa. Ja vaikka sanon vieraille, että jättäkää pöytään vaan, niin silti haluavat 'auttaa' ja vievät tiskialtaaseen. Miksi?? Helpompi kuivat astiat latoa tiskikoneeseen. Ja jos jostain syystä tiskaisin käsin, pitäisi ne astiat kaivaa altaasta kuitenkin ensin pois.
Kommentit (52)
Miten tuollaisen asian kanssa voi elää?
Kieltämättä ällöttäisi! Etenkin jos menisi vielä laskemaan vettä päälle. Varmaan joillekin sanoisin että laita tiskiin vaan, inhottavaa koskea märkiin likaisiin asioihin
Ei helpota. Tiskipöydälle voi viedä, mutta allas pitää pysyä tyhjänä. Pahinta on löytää astiat altaasta täynnä vettä.
Mieluummin jätetään pöytään, siitä ne on minunkin mielestäni mukavampi kerätä tiskikoneeseen kuin tiskaltaasta.
On sulla murheet. Helpommalla pääset, kun et kutsu ketään kylään 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt sentään kaivaa?
Ovat siellä sikin sokin kahvikupit ja lautaset, ehkä jopa servetit ja joku vielä pesee kätensä, joten todellakin on kaivamista.
Ap
Mieluummin eivät yrittäisi auttaa könyämällä keittiööni koska keittiö ei aina ole priimasiisti...
M
Mua ärsyttää kanssa. Kauhea ralli sinne tiskialtaalle. Antaisivat emännän tai isännän rauhassa siivota pöydän.
Kakun tähteet siellä seassa myös..
Minulla on tapana viedä, jos emäntä/isäntä on vanha (yli 80 v.) tai invalidi. Sitten en vie heilläkään, jos pyytävät olla viemättä.
Paljon parempi jos saan itse korjata pöydästä, huomattavasti helpompaa ja nopeampaa minulle.
Mielestäni se on hyvä tapa ja osottaa kunnioitusta isäntäväkeä kohtaan. Ei ole tullu sikailemaan vaa tiedostaa et ei heidän perässä kuuluis kenenkää kulkea ja siivota
Kaikkein pahinta on jos laittavat ne tiskikoneeseen. Silloin joutuu purkamaan koko tiskikoneen koska se on täytetty väärin.
Monet ohjeistaa lapsiaakin, että kylässä astiat viedään tiskialtaaseen.
Jos invalidi ja muutenkin tilanteen mukaan kysyn voinko auttaa. Ja uskon puhetta.
Jos ei ole tiskikonetta, helpottaa, kun astiat pestään siellä altaassa. Jos on tiskikone, ei tarvitse viedä astioita altaaseen.
Tuo on ihan kamalaa. Vaikka tiskipöydälläkin olisi tilaa niin pitää ne astiat survoa tiskialtaaseen. Kuvitteleeko nuo ääliöt, että astiat valuvat hiljalleen viemäriin. Parhaimmat vielä jättävät maitopurkit lojumaan ylösalaisin sinne sekaan. Ikinä eivät niitä sieltä itse laita kierrätykseen, sinne jäävät rumottamaan muun töryn joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni se on hyvä tapa ja osottaa kunnioitusta isäntäväkeä kohtaan. Ei ole tullu sikailemaan vaa tiedostaa et ei heidän perässä kuuluis kenenkää kulkea ja siivota
Kannattaa kunnioittaa isäntäväen pyyntöä jättää astiat pöytään.
Ihan hirveää! Miksi päästät kotiisi tuollaisia kiusaajamonstereita?
Tai: miten et osaa sanoa että antakaa olla tai saatte selkään. MINÄ LAITAN NE KONEESEEN. Suupielet korvissa, mutta päättäväisesti.
Tunnistan kyllä ilmiön, jossa muut laittavat astiat koneeseen ihan väärin ja vain minä osaan laittaa oikein. Se kertoo elämän kapeutumisesta sinnittelemään niiden arjen tappavien rutiinien kanssa selviytymiseksi.
Jaxuja. Perheellisenä niuhona on ihan hirveää
Ei kai nyt sentään kaivaa?