Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Astra Zeneca toinen annos

Vierailija
12.04.2021 |

Joku Oulun Mäkitalo uutisissa vähättelee kieltäytyjiä mm. sillä perusteella että ihmiset ottavat suurempiakin riskejä. Törkeää vähättelyä, itse olen karsinut kaikki muutkin riskit lähes minimiin, pitäisikö siis ottaa mahdollisesti vaarallinen rokote sillä perusteella että ihmiskunnassa riskikäyttäytyminen on tavallista? Myös siihen on syynsä, että ikärajoja on asetettu.

Lisäksi jos ilmenneissä vakavissa reaktioissa kyse on autoimmuunireaktiosta, voi hyvin olla niin, että vasta se toinen annos on kohtalokas, joka tapauksessa toinen annos on vaarallisempi, jos kyseessä on autoimmuunireaktio. Tämä on se syy jonka vuoksi epäröin toista AZ-annosta, vaikka tämänhetkinen ikäraja poistettaisiin.

Toisilla on myös taipumus autoimmuunireaktioihin ja he tietävät sen itsekin. Kannatan rokottamista yleensä, mutta suututtaa se asenne että pitäisi aina vain luottaa sokeasti.

Kommentit (41)

41/41 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rokotetta annetaan niille alle 65-vuotiaille riskiryhmäläisille, jotka ovat saaneet ensimmäisen annoksen AZ:aa?

Mistään ei saa selvää tietoa.  Onko rokotteiden sekoittelua edes tutkittu?

Mieluummin otan toisen annoksen AZ kuin sekacocktailin.  Mutta onko minulla (alle 65-vuotiaalla) mahdollisuutta valita muuta kuin toisen rokoteannoksen jättäminen väliin?

THL on todella hiljaa asiasta, johtuu varmasti siitä, että tutkimustuloksia ei löydy vielä. Kesäkuun aikana valmistuu joku brittejen tutkimus, jossa annettu sekaisin AZ+Pfizer. Minusta hirveätä, että sanotaan vain, että voidaan antaa toista rokotetta, mutta asiaa ei ole laisinkaan tutkittu.

Olin aktiivinen ja otin AZn heti kun mahdollista, jos olisin odottanut 3 päivää niin AZ keskeytettiin ja olisin saanut muuta.

Nyt en ole aktiivinen, eli 2 piikki jää ottamatta kesäkuun alussa. Harmittaa

Ensi torstaina 29.4. on verkossa THL.n tiedotustilaisuus, jonne saa laityaa etukäteen kysymyksiä. Laitoin juuri näistä 1 x AZ.n saaneista nuoremmista - katsotaan, vastaavatko.

On n. klo 17 tai 17.30.

Hyvä ! Kiitos tiedosta, täytyy seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän