Astra Zeneca toinen annos
Joku Oulun Mäkitalo uutisissa vähättelee kieltäytyjiä mm. sillä perusteella että ihmiset ottavat suurempiakin riskejä. Törkeää vähättelyä, itse olen karsinut kaikki muutkin riskit lähes minimiin, pitäisikö siis ottaa mahdollisesti vaarallinen rokote sillä perusteella että ihmiskunnassa riskikäyttäytyminen on tavallista? Myös siihen on syynsä, että ikärajoja on asetettu.
Lisäksi jos ilmenneissä vakavissa reaktioissa kyse on autoimmuunireaktiosta, voi hyvin olla niin, että vasta se toinen annos on kohtalokas, joka tapauksessa toinen annos on vaarallisempi, jos kyseessä on autoimmuunireaktio. Tämä on se syy jonka vuoksi epäröin toista AZ-annosta, vaikka tämänhetkinen ikäraja poistettaisiin.
Toisilla on myös taipumus autoimmuunireaktioihin ja he tietävät sen itsekin. Kannatan rokottamista yleensä, mutta suututtaa se asenne että pitäisi aina vain luottaa sokeasti.
Kommentit (41)
Minäkin odotan syksyyn. Katson miten käy kakkospiikkien jälkeen ja tuleeko vaihtoehtoja.
AZ sain ekan annoksen. Toista annosta en tule saamaan koska olen vasta 49 v. Minulla ei sinänsä olepelkoa sivuvaikutuksen takia ottaa Az toisen annoksen. MUTTA ongelma on että se ei suojaa esim E-Afrikan variantilta juuri ollenkaan. E-Afrikan variantti tulee viimeistään kesällä olemaan se valiitseva virusmuunos. Saatikka Brazil-versio, kylläs sekin o täälä jo syksyllä. Pfizer antaa melkoisne hyvän suojan näitä vastaan. En vain tiedä koska uskaltaisi ottaa toisen tekniikan rokotteen kun Az alla. Åitäiskö edelleen jatkaa melko eristättynyttä elämää jouluun asti.Jos siihen mennessä az häipynyt elimistöstä.
Nytkö pitäisi vaan tuijjottaa sitä 20 prossaa ja ilkamoida että hihhulohoijaa, viidenne piiakttu eikä tän enempää vielä vahinkoa. Täytys koko ajan pitää muistuissa että tuosta sakista vasta kymmenyt ali kaikista suomalaisista vajaa 2 pros on saanut 2 prosenttia on saanu toisenki annoksen, joka siis vaste se, ilmeisesti tuottaa ne vahingot. niistäkään vahingoist aeivät tietnekään oo koertomassa enää tosien piikin jälkeen kuolleet ja varmaan jää paljon ilmottamattaki vakavia vahinkoja, jos kokija on netitön yksinäinen vanhus
Eikö jollehi ukolle 55v ainakin tullut raju kuukauden jo kestänyt päänsärky piikistä. Ei voi olla mukavaa seuraa semmonenkaan.
meneekö ihmiset enää ollenkaan taudin pelossa tuota kokeilemaan vai pelkästään siksi etteivät menettäisi perusoikeuksiaan. ovat valmiit uhraamaan terveytensä että vpaaus säilyisi, tai vapautensa että säilyisi turvan tunnne. Kannattaako tuommosia vaihtokauppoja yrittää. Niissä voi menettää molemmat, sekä turvallisuudentunteen että vapuden, ehkä terveydenkin
Vierailija kirjoitti:
Astra Zenekan rokotteesta on raportoitu Suomessa 10 vakavaa laskimotukosta ja kuusi keuhkoveritulppaa.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…-
Jos tuohon on uskominen, 1. annoksesta saamani oireet ovat lähes yhtä harvinaisia kuin syvä laskimotukos, osuudessa ei ole jättimäistä eroa.
Vierailija kirjoitti:
AZ sain ekan annoksen. Toista annosta en tule saamaan koska olen vasta 49 v.
Ikäraja saatetaan poistaa niin että sen jälkeen ei edes tarjota muuta vaihtoehtoa, vain AZ uudella nimellä.
Niin. Pikkusen mietityttää kyllä toisen piikin ottaminen. Olen saanut ibuprofeenista vakavan allergisen reaktion. Allergioissahan on se, että reaktio tulee aikaisintaan toisella altistumiskerralla. Buranasta sain tosiaan petekkioita iholle ja jouduin sairaalaan seurantaan. Mietityttää todellakin, että uskallanko toisen AZ- rokotuksen ottaa, jos sitä nyt edes annetaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pikkusen mietityttää kyllä toisen piikin ottaminen. Olen saanut ibuprofeenista vakavan allergisen reaktion. Allergioissahan on se, että reaktio tulee aikaisintaan toisella altistumiskerralla. Buranasta sain tosiaan petekkioita iholle ja jouduin sairaalaan seurantaan. Mietityttää todellakin, että uskallanko toisen AZ- rokotuksen ottaa, jos sitä nyt edes annetaan.
Olen samoilla linjoilla.
Eikö nyt epäillä, että myös juuri ne toisinaan kuolemaan johtaneet aivolaskimotukokset selittyvät autoimmuunireaktioilla.... joiden ollessa kyseessä vasta toinen altistuskerta yleensäkin johtaa ongelmiin.
Kaksi AZ-annosta saaneista tilastot lienevät puutteelliset. Tyhmää huudella tilastoista, kuten joku taas tässäkin ketjussa teki, jos niiden laatiminen on pahasti kesken.
Pitäisi olla erikseen tilastot niistä, joilla muutenkin on taipumusta erittäin harvinaisiin autoimmuunireaktioihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AZ sain ekan annoksen. Toista annosta en tule saamaan koska olen vasta 49 v.
Ikäraja saatetaan poistaa niin että sen jälkeen ei edes tarjota muuta vaihtoehtoa, vain AZ uudella nimellä.
Rokotuksen nimi ei koskaan ole ollut AZ tai AstraZeneca vaan Covid-19 Vaccine AstraZeneca. Eli tavallaan sillä ei ollut nimeä lainkaan.
Astrasta tulee myös muita oireita. Nyt vouhkataan vain näistä verisuoni jne tukoksista. Rokotteen takia jos loppuelämän joutuu kärsimään niin ei kannata ottaa. Varmasti ajan myötä tulee parempia rokotteita.
Fimean raportista ei saa selville henkilöiden sukupuolta. Itse sain Astra-Zenecan rokotteen maaliskuussa. Ei mitään merkittäviä sivuoireita tullut. Kesäkuussa varmaankin rokote vaihtuu, koska olen alle 60- vuotias. Johnson&Johnson on keskeyttänyt rokotteen tuonnin veritulppariskin vuoksi. Joten kyllä nopeasti kehitetyissä rokotteissa aina joitain sivuvaikutuksia on. Rokotteen hyöty on kuitenkin suurempi.
Terveisin rokotettu.
Jospa nämä autoimmuunireaktiot, jotka pitkäaikaisia, tulisivat ihmisten tietoon.
Ensi viikolla saan toisen rokotteen, astrazenecan. Sitten pääsen taas matkustamaan, toukokuussa reissuun. Elämä on ihanaa.
Mitä rokotetta annetaan niille alle 65-vuotiaille riskiryhmäläisille, jotka ovat saaneet ensimmäisen annoksen AZ:aa?
Mistään ei saa selvää tietoa. Onko rokotteiden sekoittelua edes tutkittu?
Mieluummin otan toisen annoksen AZ kuin sekacocktailin. Mutta onko minulla (alle 65-vuotiaalla) mahdollisuutta valita muuta kuin toisen rokoteannoksen jättäminen väliin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä rokotetta annetaan niille alle 65-vuotiaille riskiryhmäläisille, jotka ovat saaneet ensimmäisen annoksen AZ:aa?
Mieluummin otan toisen annoksen AZ kuin sekacocktailin. Mutta onko minulla (alle 65-vuotiaalla) mahdollisuutta valita muuta kuin toisen rokoteannoksen jättäminen väliin?
THL on todella hiljaa asiasta, johtuu varmasti siitä, että tutkimustuloksia ei löydy vielä. Kesäkuun aikana valmistuu joku brittejen tutkimus, jossa annettu sekaisin AZ+Pfizer. Minusta hirveätä, että sanotaan vain, että voidaan antaa toista rokotetta, mutta asiaa ei ole laisinkaan tutkittu.
Olin aktiivinen ja otin AZn heti kun mahdollista, jos olisin odottanut 3 päivää niin AZ keskeytettiin ja olisin saanut muuta.
Nyt en ole aktiivinen, eli 2 piikki jää ottamatta kesäkuun alussa. Harmittaa
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
THL on todella hiljaa asiasta, johtuu varmasti siitä, että tutkimustuloksia ei löydy vielä. Kesäkuun aikana valmistuu joku brittejen tutkimus, jossa annettu sekaisin AZ+Pfizer. Minusta hirveätä, että sanotaan vain, että voidaan antaa toista rokotetta, mutta asiaa ei ole laisinkaan tutkittu.
Olin aktiivinen ja otin AZn heti kun mahdollista, jos olisin odottanut 3 päivää niin AZ keskeytettiin ja olisin saanut muuta.
Nyt en ole aktiivinen, eli 2 piikki jää ottamatta kesäkuun alussa. Harmittaa
Ensi torstaina 29.4. on verkossa THL.n tiedotustilaisuus, jonne saa laityaa etukäteen kysymyksiä. Laitoin juuri näistä 1 x AZ.n saaneista nuoremmista - katsotaan, vastaavatko.
On n. klo 17 tai 17.30.
Vain seinähullu antaa piikittää itseensä Astra Zenekan rokotteen.