Miten jaksatte käyttää maskia joka päivä?
Viime vuoden alussa tai kesällä ei tarvinnut käyttää laskia eikö siitä ollut tietoakaan. Nyt melkein kaikii käyttää ja on melko noloa olla käyttämättä. Mikä ihmeen käänne tässä taphtui eikä ne maskit edes ole näyttänyt auttavan.
Kommentit (22)
Kyllä käytän. Ihan hyvin jaksan, ei tuota vaikeuksia. Toki toisaalta toivon, että maskeista päästään pian eroon.
Olisin käyttänyt ffp3-hengityssuojainta jo maaliskuussa 2020, jos niitä olisi ollut jostain saatavilla. Oli kuitenkin kaikkialta lopussa. Olin siis pitkään täysin eristyksissä, en käynyt edes kaupassa. Kun niitä alkoi taas saada, hankin säännöllisin väliajoin niitä lisää. Kesällä tartuntaluvut painuivat lähes nollille, mutta jo syyskuussa otin ffp3-hengityssuojaimet käyttöön. En tarvitse niitä joka päivä, koska teen etätöitä ja tilaan suurimman osan ostoksistani verkkokaupoista kotiinkuljetuksella. Mutta välillä käyn itsekin kaupassa, lääkärissä, labrassa tms paikassa. Lisäksi käytän ffp3-hengityssuojainta kotona silloin, kun täällä on ollut remonttimiehiä.
Ei ole tarvetta käyttää joka päivä maskia. Mutta jos olisi tarve, kyllä se onnistuisi. Ei ole vaikeaa, kun sen osaa. Eli se maski naamalla ei kannata huohottaa kuin hengen hädässä, vaan hengität ihan normaalisti. Pidät pienen tauon aina uloshengityksen jälkeen. Ei vaikeaa.
En ole käyttänyt maskia kuin yhden kerran TE-toimistossa, kun he pyysivät maskia ojentaen. Käyn prismassa/citymarketissa monta kertaa viikossa ja nyt laskin enkat (22) tähän mennessä maskittomien suhteen, kun kävin ostamassa prismasta kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta käyttää joka päivä maskia. Mutta jos olisi tarve, kyllä se onnistuisi. Ei ole vaikeaa, kun sen osaa. Eli se maski naamalla ei kannata huohottaa kuin hengen hädässä, vaan hengität ihan normaalisti. Pidät pienen tauon aina uloshengityksen jälkeen. Ei vaikeaa.
Itsellä ainakin korvan takaa kipeytyy ja hengitysilma haisee.
En mä käytäkään maskia joka päivä vaan ainoastaan silloin kun olen julkisissa sisätiloissa. Eikä edes lähityötä tekevän tarvitse käyttää maskia päivittäin, koska vapaapäivät voi mainiosti viettää niin että on kotona ja ulkoilee eikä mene minnekään kauppoihin pyörimään tai ajele julkisilla.
Asun maassa, jossa on joka paikassa ulkonakin maskipakko. Ei mitään ongelmaa käyttää.
Käytän maskia vain silloin kun olen muiden ihmisten lähellä. Näin etätöiden aikaan on monta tuntia, jollon olen sisällä kohtaamatta ja mahd. kokonaan näkemättä muita ns. live:na. Ulkona en käytä maskia silloin kun olen lenkillä. Kaupassa, tai muilla asioilla ja tai missään muussa sellaisessa paikoissa, joissa tulisi olla muiden ihmisten lähellä minun ei ole välttämätöntä käydä päivittäin ei monesti edes joka toinen päivä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
En käytä koska siitä ei ole mitään hyötyä.
Tämähän oli hallituksen kanta viime vuonna näihin aikoihin. Jos ei huuda tai muuten lennä pisaroita suusta niin eihän siitä maskista ole hyötyä. Korona jyllää PK-seudulla vaikka kaikilla maskit.
En edes joka viikko käy paikoissa joissa maskia suositeltaisiin käytettävän. Yleensä hoidan jonkin yhden pikaisen asian, max 5 min.
Töissä meni kerran lähemmäs tunti asiakaspalaverissa, silloin mietin että maskin käyttö on melkoisen typerää. Sitten kysäisin asiakkalta ottaako kahvia ja kahvin jälkeen kukaan ei sitä maskia takasin laittanut.
Harmittaa katsella niitä maahan heitettyinä, tupakantumpeista ja koirankakoista kun on päästy, niin nyt sitten puoli-ikuisia maskeja pientareet täynnä.
Ei ne Suomessa ole niin pitkiä aikoja, kun maskia joutuu käyttämään. Joku puolen tunnin bussimatka tai varttitunnin kaupassakäynti. Minäkin keuhkoahtaumapotilaana selviän siitä ihan hyvin. Junamatkallakin olen ollut korona-aikana, mutta ei sielläkään koko aikaa tarvinnut maskia käyttää, kun vaunussa oli vain ystäväni ja yksi muu ihminen.
Liisa59 kirjoitti:
Ei ne Suomessa ole niin pitkiä aikoja, kun maskia joutuu käyttämään. Joku puolen tunnin bussimatka tai varttitunnin kaupassakäynti. Minäkin keuhkoahtaumapotilaana selviän siitä ihan hyvin. Junamatkallakin olen ollut korona-aikana, mutta ei sielläkään koko aikaa tarvinnut maskia käyttää, kun vaunussa oli vain ystäväni ja yksi muu ihminen.
Et olisi aloittanut sitä tupakointia.
En käytä maskia joka päivä. Käytän kaupassa käydessäni, käyn siellä n. 2 kertaa viikossa. Ulkona en käytä. Muualla en käy kuin kaupassa ja ulkona.
Et olisi aloittanut sitä tupakointia.[/quote]
Luuletko, että en kadu sitä? Silloin vain -70 luvulla kaikki polttivat enkä edes ajatellut. Kadehditko nyt minua, kun tulen kuolemaan tukehtumalla? Nyt ei kuitenkaan ollut kysymys mun tupakoinnista tai keuhkoahtaumasta vaan maskin käytöstä. Ja niinkuin kirjoitin: käytän maskia. Hyvä puoli: ylipainoa ei ole grammaakaan eikä tuo tautiole minua vielä tappanut. Johonkin jokainen kuolee.
Ihan hyvin. Jaksan esim. joka päivä myös käyttää turvavöitä, noudattaa nopeusrajoituksia, ylittää tiet suojatien kohdalta, pysähtyä stop-merkin taakse, odottaa, että jalankulkija ylittää tien jne. Vaikka ihmisiä kuoleekin liikenneonnettomuuksisssa.