Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarvitaan jotta voi hakea taiteilija-apurahoja

Vierailija
11.04.2021 |

Työttömänä on aikaa joten ajattelin ruveta taiteilijaksi. Tiedän että on olemassa yksityisiä tahoja tai säätiöitä jotka jakavat taiteilijoille ilmaista rahaa. Mihin otan yhteyttä ja minkälaisen hakemuksen muotoilen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sellaisia asioita, jotka pitää ns opetella itse.

Voit toki hakea esim taikkiin, sinikseen tai kuvalle. Toki niihin on hieman vaikeaa päästä, eikä opintojen suorittaminen takaa penniäkään apurahaa.

Vai ajattelitko, että apurahat ovat jonninmoisia taiteilijan työkkärimasseja?? 😂😂 Polttaisit vähemmän dullaa, loser.

Vierailija
2/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on sellaisia asioita, jotka pitää ns opetella itse.

Voit toki hakea esim taikkiin, sinikseen tai kuvalle. Toki niihin on hieman vaikeaa päästä, eikä opintojen suorittaminen takaa penniäkään apurahaa.

Vai ajattelitko, että apurahat ovat jonninmoisia taiteilijan työkkärimasseja?? 😂😂 Polttaisit vähemmän dullaa, loser.

Sibikseen, piti kirjoittaa. Ja dullanpolton lisäksi myyt sohvasi, pieni karaistuminen tulee auttamaan sinua eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikana hakemuksia on tullut aiempaa huomattavasti enemmän kuin ennen. Ei ole helppoa saada, etenkään uusien tekijöiden.

Olen joskus katsellut saajienkin nimilistoja. Eivät sano pääsääntöisesti mitään minulle, ovat siis tuntemattomia suuruuksia, mutta jotain siis ainakin tekevät oikein, kun apurahoja saavat.

Vierailija
4/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadit hakemuksen johon kerrot mm. mikä on projektisi idea, kenelle se on tarkoitettu, mitä hyötyä siitä on heille, joita varten se on , miten toteututus tulee tapahtumaan, kuinka kauan sen valmistuminen vie ( ja erittelet tämän, mikä osuus minkäkin verran), paljonko on työpäiviä ja minkä pituisia , montako henkilöä osallistuu minäkin päivänä, mikä on heidän palkkio-osuutensa projektissa, millaisella summalla itse osallistut tuotantoon, entä mistä muualta olet saanut projektiasi varten rahaa, millaisia hankintoja joudut tekemään tuotantoasi varten, ja mitkä niiden kustannukset ovat ( eli materiaalikustannukset), millaiset ovat esim. matkakustannukset joita projekti vaatii.

Lähetät apurahaa jakavalle taholle silloin, kun heillä on hakuaika meneillään.

Vierailija
5/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka saavat apurahoitusta, ovat yleensä harvinaisen hiljaa asiasta.

En ole myöskään yhdenkään niitä saavan taiteilijan mitenkään erityisemmin vinkkaavan muille tästä rahoitusmuodosta.

Hakea saa lähestulkoon kuka hyvänsä, mutta saajia on pääsääntöisesti aina murto-osa. En välttämättä kadehdi kyllä niitäkään, jotka tällaisia päätöksiä tekevät. Taatusti vaikeaa ja jossain mielessä aina epäoikeudenmukaistakin. Pakko olla.

Vierailija
6/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin tuossa taiteellista lahjakkuuttani ja teippasin banaanin seinään. Olen ilmeisesti aika lahjakas, joten voisin itsekkin hakea vähän apurahaa. Nyt kun olen taiteilija pitänee myös alkaa äänestämään vas.liittoa.

Vierailija
7/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kokeilin tuossa taiteellista lahjakkuuttani ja teippasin banaanin seinään."

Sehän eka tuollainen taideteos myytiin valtavalla rahasummalla. Ja banskua muuten pitää vaihtaa säännöllisin väliajoin, mutta se kuului kyllä kauppaan.

Miten lie replikoiden laita sitten?

Vierailija
8/8 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaatii verkostoitumista. Tuntemani nainen huulihölkkäsi oikeiden henkilöiden kanssa parikymppisenä. Siitä lähtien onkin sitten ollut apurahataiteilija kansanopistopohjalta