Paljonko viikkorahaksi 13-vuotiaalle? Vanhemmat maksavat hänelle kaiken
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Meillä 13-vuotias saa 20 euroa kuukaudessa.
Muutoin maksamme kaiken, harrastukset, puhelimen, vaatteet, viikonloppuherkut, elokuviin menot jne.
On kyllä vähän vitonen viikossa :DDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoin maksamme kaiken, harrastukset, puhelimen, vaatteet, viikonloppuherkut, elokuviin menot jne.
Minusta ihan ok. Jos vanhemmat maksavat kaiken viikonloppuherkkuineen. Tuosta voi sitten säästää.
Kyllä nyt 50€ pitää viikkorahaa antaa.
Kympin sai oma lapsi tuossa iässä. Säästikin jopa ja oppi käyttämään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihan ok. Jos vanhemmat maksavat kaiken viikonloppuherkkuineen. Tuosta voi sitten säästää.
Siis vitosesta SÄÄSTÄÄ?? Oikeesti!!??
Riippuu kuinka paljon tekee kotitöitä. Jos kotityöt on se, että tyhjentää ja täyttää astianpesukoneen pari kertaa viikossa ja saa siitä 20e niin aikamoinen tuntipalkka tuollaisessa on.
Tuon ikäisen kohdalla tekisin niin, että antaisin reilumman viikkorahan, mutta maksaisi siitä menemisensä ja tekemisensä itse. Opettaa rahankäyttöä paljon paremmin kuin se, että vanhemmat maksavat kaiken.
Erikoinen kysymys. Riippuu ihan teidän rahatilanteestanne. Jos budjetti kestää, niin voi tuonikäiselle antaa vaikka satasen viikossa, mutta ihan sen mukaan, miten haluatte. Siitä olen samaa mieltä, että vitonen on liian vähän, koska sillä ei oikeastaan saa mitään, eikä siitä juuri säästetäkään. Ehkä tyypillinen viikkoraha voisi olla jotain 20-30 tienoilla.
Minulla on kolme jo aikuista lasta. Kenelläkään heistä ei ole ollut viikkorahaa.
Jos vanhemmat maksaa kaiken niin mihin viikkorahaa tarvitaan. Vaateostoksilla olen yleensä ollut mukana ja maksanut ostokset. Joskus käyneet ennakkoon katsomassa tiettyjä ostoksia ja niihin sitten saaneet rahat ja maksaneet itse tai siirretty tililleen tarvittava summa.
Tarpeen mukaan on rahaa annettu. Ovat luonnollisesti saaneet käyttörahaa ja omat lahjarahansa saaneet käyttää miten ovat halunneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen se, joka laittoi vastauksen, että 20 euroa kuukaudessa. Tällä hetkellä lapsella noin 500 euroa säästössä. Tosiaan vanhemmat maksamme muutoin kaiken, esim. jos lähtee hampurilaiselle kavereiden kanssa tai elokuviin. Ostamme myös kerran viikossa toiveiden mukaisia viikonloppuherkkuja, vaatteet, tietokoneet jne. Hyvin on saanut lapsi säästettyä.
Meillä ei ole kotitöistä maksettu, ei niistä makseta vanhemmillekaan. Pitää oppia että kotityöt ovat kaikille yhteisiä.
Eiköhän 10-20€ riitä, kun menoja ei ole.
Saadaanko tästäkin riita aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai vähän 13-vuotiaasta ja siitä jos vanhemmat ostaa kaiken.
Mitä hän sillä rahalla oikein ostaa?
Mulla myös 13-vuotias ja suunnilleen tuon verran saa rahaa kuussa.
Me vanhemmat ostetaan viikonlopuksi karkit ja mitä nyt toivookaan. Usein saa viikollakin jotain hyvää.
Ostetaan vaatteet sun muut. Saa merkkivaatteita.
Ostan välillä ps ja googlen lahjakortteja.
Saa meiltä silloin tällöin muutaman euron jos käy kaverinsa kanssa kaupassa. Ostaa limsaa yleensä.
Täällä on yksi kauppa. Tampereen keskustaan on matkaa noin 20 kilometriä muttei teini siellä hillu.
Nytkin on ollut hällä 5 euroa monta päivää käyttämättä jonka annoin.
Euro per ikävuosi on hyvä sääntö. Mahdollisuus tuplaukseen erityisellä ahkeruudella.
Joka tapukessa yli 1500 e +päivärahat