Miksi sinä, jolla on lapsia olet avoliitossa?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Oikein kauhistuttaa, kun siskon tyttö on vain avoliitossa. 2 pientä lasta eivätkä taida ikinä mennä naimisiin. Jos ero tulee, niin joutuu ns tyhjin käsin lähtemään.
Tyhjin käsin? Missä koulutus, työpaikka, osuus talosta, eläketurva lasten hoidon ajalta? Ei se avioliitto tyhmyyttä korvaa.
Kokeilin jo kerran avioliiton, nykyisen kanssa ei ole tarkoitus enää mennä naimisiin vaikka lapsia tulisi. Ajattelen niin että parisuhteet harvoin kestää ainakaan itselläni niin miksi (enää) teeskennellä toisin. Kasvoin siis naiiviudesta yli. Ajattelen myös että jos en mene naimisiin, parisuhteeni kuuluu vain siihen kuuluville, ei esimerkiksi valtiolle, kirkolle tai sukulaisille.
En keksi mitään mikä olisi paremmin jos olisimme naimisissa.
Kohta poistuu vanhan mallinen leskeneläkekin uudistuksessa ja uuden mallinen koskee myös avopareja.
Noi tyhjin käsin jutut on vähän vanhaa tietoa. Ennen ei ollut elatusmaksuja kuten nykyään ja lapsilisät on sekä kotihoidon tuet niin naiset saa omaa rahaa lapsille ja itselleen sekä käy työssä ei enää olla riippuvaisia miehen palkasta kuten ennen.
Olipa kunnon suomalaiset häät 2011. Oli sahtia, voileipäkakkuja ja kaiken maailman herkkuja. Illan lopuksi oli kunnon painit ja turpiinvetokisa. Arvosteltiin amerikkalaisia autoja ja lopulta morsiamen ja sulhasen sukulaiset ajautui sanaharkkaan. Sen koommin niitä ei ole nähty.
On täällä AV:lla joku sentään muuttunut. Nimittäin avasin ketjun vain siksi, että halusin tietää, vieläkö täällä jaksetaan hokea sitä sanontaa maidosta ja lehmästä, mutta näköjään ei jakseta.
Minä ymmäärrän, ettei avioliitto muuta mitään. Siksi kysymys kuuluukin, miksi ei menisi naimisiin..? Siis viettähän ihmiset synttäreitäkin ja eippujuhlia ja kaikkia kissanristiäisiä - miksi ei sitten häitä?
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmäärrän, ettei avioliitto muuta mitään. Siksi kysymys kuuluukin, miksi ei menisi naimisiin..? Siis viettähän ihmiset synttäreitäkin ja eippujuhlia ja kaikkia kissanristiäisiä - miksi ei sitten häitä?
Ei naimisiin meneminen tarkoita automaattisesti juhlia. Mä oon naimisissa, mutta ei meillä ollut minkäänlaisia häitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naimisiin meneminen tarkoita automaattisesti juhlia. Mä oon naimisissa, mutta ei meillä ollut minkäänlaisia häitä.
Kysymys oli ihmisille, jotka tykkäävät merkkipäivistä, tai sukujuhlista tai yleensä juhlia jotain etappia. Näiden ihmisten kohdalla on suuri ristiriita, että naimisiin menoa ei voi juhlia. Vaikka ”se ei muuta mitään, ja ollaan muutenkin sitoutuneita”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli ihmisille, jotka tykkäävät merkkipäivistä, tai sukujuhlista tai yleensä juhlia jotain etappia. Näiden ihmisten kohdalla on suuri ristiriita, että naimisiin menoa ei voi juhlia. Vaikka ”se ei muuta mitään, ja ollaan muutenkin sitoutuneita”.
Minusta on silti edelleen outoa, että yhdistät naimisiin menemisen ja juhlat tuolla tavalla. Jos ei halua mennä naimisiin, niin eihän se estä juhlia järjestämästä. Ikään kuin naimisiin meneminen olisi juhlien järjestämistä, vaikka oikeasti se on juridinen sitoutuminen.
Jaa a, ei olla nähty tarpeellisena mennä naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen "radikaalista" suvusta, jossa oikeastaan kukaan ei ole avioliitossa. Mummo ja pappakin elelivät tyytyväisinä avoliitossa liki 60 vuotta, vaikka koko kylä paheksui susiparia :D Minusta olisi näillä taustoilla luonnotonta solmia avioliitto.
Tuolla taustalla olisit radikaali jos menisit naimisiin. Kunnon kapinallinen :)
Koska en ole leskeksi jäätyäni halunnut mennä uusiin naimisiin. Avoliitto sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen "radikaalista" suvusta, jossa oikeastaan kukaan ei ole avioliitossa. Mummo ja pappakin elelivät tyytyväisinä avoliitossa liki 60 vuotta, vaikka koko kylä paheksui susiparia :D Minusta olisi näillä taustoilla luonnotonta solmia avioliitto.
Tuolla taustalla olisit radikaali jos menisit naimisiin. Kunnon kapinallinen :)
Samaa mieltä. Tuon kirjoittaja on arvoiltaan äärikonservatiivi. Ei riko suvun normeja.
En halua koronahäitä.