Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukun liikaa

Vierailija
11.04.2021 |

Terve 5-kymppinen nainen olen mutta kova nukkumaan ! Viikonloppuisin saatan nukkua 10 tuntia ja tunnin päikkärit päälle. En tiedä onko masennusta vai mitä mutta en vasn viitsi nousta sängystä. Toki kun saan itseni sieltä kammettua olen ihan pirteä ja iloinen. Arkisin unet jäävät 6-7 tuntiin, maksanko lie univelkaa sitten...mutta ärsyttää välillä herätä vasta klo 11. Päivä jo pitkällä.
Alkoholia en käytä. Laiskuutta/tylsyyttä vaan. Mutta miten saisin tuota unimäärää normalisoitua ? Olen tosin koko ikäni ollut aamu-uninen

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, että joillakin masennus aiheuttaa tätä "hypersomnia" vaivaa. Syitä voi olla monia. Yleensä suositellaan, että menisi niin arkena kuin viikonloppuna samoina aikoina nukkumaan ja heräisi samoihin aikoihin.

Kun heräät unilta, miltä sinusta tuntuu? Tuntuuko siis liian väsyneeltä tai tympeältä nousta? Onko sinulla yleensä tekemistä päivälle mikä on motivoimassa hereillä olemista? Jatkuuko väsymys kun olet hereillä?

Miten tämä vaiva alkoi tai mikä sitä edelsi, jos osaat sanoa? Onko elämässäsi muuttunut jokin?

Toisaalta joidenkin mielestä tuo herätä klo 11 on ihan normaalia, mutta jos se häiritsee sinua, tietenkin voit pyrkiä puuttumaan asian.

Vierailija
2/2 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut ja nukun joka yö, aina 9-12 h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan