Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?

Vierailija
11.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11874886

Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.

Kommentit (1073)

Vierailija
381/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sateenkaarimessut ole jo yritystä oman kirkon perustamiseen.

Tai yhdyskunnan.Eikö se olisi järkevämpää ja yksinkertaisempaa.

Vierailija
382/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi jotkin kristityt voivat laittaa omat mielipiteensä ja ajatuksensa Raamatun ja Jumalan tahdon edelle. Jumala sanoo Raamatussa ho.mouden olevan kiellettyä "....miesten kanssa makaava mies ei peri Jumalan valtakuntaa....." mutta silti tätä vain katsotaan läpi sormien. Minä ainakin olen kristitty ja uskon Raamattuun sellaisenaan. En muuta Jumalan sanaa sen mukaan miten itse haluan ajatella vaan muutan omaa ajatteluani Jumalan sanan mukaan.

Pidä se Raamattu piilossa kotitarkastusten varalta. Ei tässä kauan mene, että ovellesi kolkutetaan keskellä yötä.

Ompas kirja vaarallinen! Ei taida olla satua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jumala syntien ulkopuolella?

Silloin israelilaiset antoivat Herralle lupauksen: ”Jos annat sen kansan meidän käsiimme, niin me julistamme heidän kaupunkinsa sinulle kuuluvaksi uhriksi ja tuhoamme ne.” Herra kuuli israelilaisten pyynnön ja antoi kanaanilaiset heidän käsiinsä. Niin israelilaiset julistivat heidät Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat kaupungit asukkaineen. Siitä paikka sai nimen Horma. (4. Moos. 21:1–3)

Älä tapa on yksi kymmenestä käskystä, mutta ilmeisesti ei koske eliittiä tai muita suosikkeja. Oikeudenmukaisesti ajateltuna Herran tulisi lähettää itsensä helvettiin.

Olet lähellä oivallusta kysymykselläsi. Jumala on Pyhä, Hän on Valtias, Hän on Maailman Valkeus.

Jumala on satuolento jonka ominaisuudet voimme ihan itse määritellä.

Saat pitää mielipiteesi. Kukaan ei joudu pakosta Jumalan seuraan ja taivaaseen. Jumala kunnioittaa luomansa kuvan tahtoa niin paljon, että saat valita vapaasti menetkö helvettiin vai huolitko Jeesuksen tarjoaman pakotien. Jos olen väärässä minun vahinkoni on kuoleman jälkeen pienempi kuin sinun vahinkosi, jos sinä oletkin väärässä. Pelinappulana on vain ikuinen sielusi. Good luck with it!

Vierailija
384/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä i.s.l.ä.minlippu niin hyvä. Ristin symbolina voi poistaa.

Sinä päivänä kun risti mitätöidään, ei jää mitään tietä jumalan luo, ei kenellekkään.

Risti on ihmiskunnan ainao toivo iankaikkisuuteen nähden.

Kovaa vauhtia ollaan tuohon menossa. "Sana rististä on hullutus niille jotka kadotukseen joutuvat". Meni jotenkin noin? En nyt aivan tarkkaan muista.

Vierailija
385/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko Jumala syntien ulkopuolella?

Silloin israelilaiset antoivat Herralle lupauksen: ”Jos annat sen kansan meidän käsiimme, niin me julistamme heidän kaupunkinsa sinulle kuuluvaksi uhriksi ja tuhoamme ne.” Herra kuuli israelilaisten pyynnön ja antoi kanaanilaiset heidän käsiinsä. Niin israelilaiset julistivat heidät Herralle kuuluvaksi uhriksi ja tuhosivat kaupungit asukkaineen. Siitä paikka sai nimen Horma. (4. Moos. 21:1–3)

Älä tapa on yksi kymmenestä käskystä, mutta ilmeisesti ei koske eliittiä tai muita suosikkeja. Oikeudenmukaisesti ajateltuna Herran tulisi lähettää itsensä helvettiin.

Olet lähellä oivallusta kysymykselläsi. Jumala on Pyhä, Hän on Valtias, Hän on Maailman Valkeus.

Jumala on satuolento jonka ominaisuudet voimme ihan itse määritellä.

Saat pitää mielipiteesi. Kukaan ei joudu pakosta Jumalan seuraan ja taivaaseen. Jumala kunnioittaa luomansa kuvan tahtoa niin paljon, että saat valita vapaasti menetkö helvettiin vai huolitko Jeesuksen tarjoaman pakotien. Jos olen väärässä minun vahinkoni on kuoleman jälkeen pienempi kuin sinun vahinkosi, jos sinä oletkin väärässä. Pelinappulana on vain ikuinen sielusi. Good luck with it!

Sinun Jumala ja Taivas on erilainen kuin kenelläkään muulla. Fantasiaa. Älä esitä tyhmää ja anna ymmärtää että näin ei olisi. Et ole siis menossa minnekään kuolemasi jälkeen.

Vierailija
386/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaa syytä eriyttää kristinusko kahteen osaan, vapaakirkko jossa ihan kaikki on ok ja sitten tämä perinteinen katsantokanta niin kaikki saavat mitä haluava? Sama suvaitsevaisuus vaatimus sitten myös muillekin Suomessa toimiville uskontokunnille sillä ei voi olla niin, että vain yhtä uskontoa vaaditaan muuttumaan ja muut saavat säilyttää omat perinteiset näkemyksensä.

Vai voisiko olla ihan vain tavallinen kirkko ja sitten suljettukirkko, näille lahkoille? 🙄

Vai voisiko kirkko olla niiden omien perinteittensä mukaan ihan vaan se kirkko, jatkaa sitä niin kuin tähänkin asti, ja sitten olisi erikseen jokin muu kaikelle avoin kerho tai yhdistys näille, jotka haluaa ihan kaiken olevan ok ja hyväksyttyä?

Mitä virkaa kirkolla ylipäätään edes on tällaisille ihmisille, jotka eivät edes usko siihen ja Raamattuun, jonka tulisi olla kirkossa kaiken auktoriteettina?

Miksi pitää rapauttaa ja tuhota satoja vuosia vanhat perinteet ja arvot, kun niitä omia ideologioitaan voi aivan yhtä hyvin julistaa ja toteuttaa ihan jossain muuallakin.

Mitä lisäarvoa kirkko näille ihmisille muka tuo?

Vastauksia kiitos.

Vierailija
387/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kirkko ole hengellisen ohjauksen ja opetuksen paikka. Se on instituutio jonka kautta saa kirkkohäät, hautajaiset ja sosiaalista apua, sekä jotain lohduttavaa puhetta tarvittaessa.

Vierailija
388/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kirkko ole hengellisen ohjauksen ja opetuksen paikka. Se on instituutio jonka kautta saa kirkkohäät, hautajaiset ja sosiaalista apua, sekä jotain lohduttavaa puhetta tarvittaessa.

Kyllähän nuo on molemmat kirkon perustehtäviä, eivät ne ole toisiaan poissulkevia.

Vierailija
389/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkolle ei kelpaa homoparit.

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Ohimennen vaan: jos Suomessa halutaan pitää valtionkirkko, sen on kohdeltava kaikkia tasapuolisesti.

Jos pitää omaa kerhoa, saa valita omat säännöt. Valtion ylläpitämä kerho ei. Mutta heti kun kirkko erotetaan, ottakoon kirkko jäseniksi ketä ikinä haluaa.

Saahan sinne nytkin tulla jäseniksi ihan kuka vaan, ei sille ole mitään rajoituksia, juuri niin kuin kirkko haluaakin. Ja kaikkia kohdellaan jo nyt tasapuolisesti.

Ai? Missä seurakunnassa vihitään homopareja?

Kyllähän niitä on joissain seurakunnissa vihittykin, ja toimittu siten vastoin yhteisiä sääntöjä ja työnantajan ohjeita. Tosin tämä ei nyt kyllä edes liity mitenkään tasa-arvoon. Wiki tietää hyvin nopeasti kertoa, että suomalaisessa lainsäädännössä 'tasa-arvo' tarkoittaa miesten ja naisten välistä tasa-arvoa.

No ei todellakaan tarkoita, vaan ihan jokaisen ihmisen kohtelemista tasa-arvoisesti.

Vierailija
390/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen kristitty ja uskon Raamattuun sellaisenaan.

Olethan muistanut kivittää naapurisi jos hän on käyttänyt sekoitekuituja?

Eihän tuo liity kristittyihin mitenkään.

Jos uskoo Raamattuun sellaisenaan niin kyllä se nyt vaan liittyy.

Vierailija
391/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi jotkin kristityt voivat laittaa omat mielipiteensä ja ajatuksensa Raamatun ja Jumalan tahdon edelle. Jumala sanoo Raamatussa ho.mouden olevan kiellettyä "....miesten kanssa makaava mies ei peri Jumalan valtakuntaa....." mutta silti tätä vain katsotaan läpi sormien. Minä ainakin olen kristitty ja uskon Raamattuun sellaisenaan. En muuta Jumalan sanaa sen mukaan miten itse haluan ajatella vaan muutan omaa ajatteluani Jumalan sanan mukaan.

Pidä se Raamattu piilossa kotitarkastusten varalta. Ei tässä kauan mene, että ovellesi kolkutetaan keskellä yötä.

Ompas kirja vaarallinen! Ei taida olla satua.

Vaan onhan se sitten kuitenkin.

Vierailija
392/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaa syytä eriyttää kristinusko kahteen osaan, vapaakirkko jossa ihan kaikki on ok ja sitten tämä perinteinen katsantokanta niin kaikki saavat mitä haluava? Sama suvaitsevaisuus vaatimus sitten myös muillekin Suomessa toimiville uskontokunnille sillä ei voi olla niin, että vain yhtä uskontoa vaaditaan muuttumaan ja muut saavat säilyttää omat perinteiset näkemyksensä.

Vai voisiko olla ihan vain tavallinen kirkko ja sitten suljettukirkko, näille lahkoille? 🙄

Vai voisiko kirkko olla niiden omien perinteittensä mukaan ihan vaan se kirkko, jatkaa sitä niin kuin tähänkin asti.

Ei, ainakaan ilman että se luopuu veronkanto- ja vihkimisoikeuksistaan ja valtionkirkon asemasta.

Vierailija
393/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krusifiksi on kivan näköinen, mutta väsyttää tämä sateenkaarituputus. Ei seksuaalivähemmistöillä ole mielestäni mitään ongelmia enää, vai onko. Ymmärrän, että on varmaan jotain piirejä, joissa homotellaan, kuten jossain koulun pihalla, mutta mahtaako kersatkaan sitä enää tehdä, en tiedä. Ehkä olen eri piireissä, mutta enemmän katsotaan kieroon ihmistä, joka käy kirkossa tai uskoo Jeesukseen.

Tämä ketju taitaa todistaa jotain ihan muuta

Vierailija
394/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Ohimennen vaan: jos Suomessa halutaan pitää valtionkirkko, sen on kohdeltava kaikkia tasapuolisesti.

Jos pitää omaa kerhoa, saa valita omat säännöt. Valtion ylläpitämä kerho ei. Mutta heti kun kirkko erotetaan, ottakoon kirkko jäseniksi ketä ikinä haluaa.

Saahan sinne nytkin tulla jäseniksi ihan kuka vaan, ei sille ole mitään rajoituksia, juuri niin kuin kirkko haluaakin. Ja kaikkia kohdellaan jo nyt tasapuolisesti.

Kyllähän niitä on joissain seurakunnissa vihittykin, ja toimittu siten vastoin yhteisiä sääntöjä ja työnantajan ohjeita. Tosin tämä ei nyt kyllä edes liity mitenkään tasa-arvoon. Wiki tietää hyvin nopeasti kertoa, että suomalaisessa lainsäädännössä 'tasa-arvo' tarkoittaa miesten ja naisten välistä tasa-arvoa.

No ei todellakaan tarkoita, vaan ihan jokaisen ihmisen kohtelemista tasa-arvoisesti.

Lue, opi ja sivistä itseäsi.

"Laki naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta

Lain tarkoitus

Tämän lain tarkoituksena on estää sukupuoleen perustuva syrjintä ja edistää naisten ja miesten välistä tasa-arvoa sekä tässä tarkoituksessa parantaa naisten asemaa erityisesti työelämässä. Lain tarkoituksena on myös estää sukupuoli-identiteettiin tai sukupuolen ilmaisuun perustuva syrjintä."

https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1986/19860609

Puhut nyt itse ihan eri asiasta kuin tasa-arvo ja sekoitat termejä keskenään. Mutta se onkin teikäläisille ihan tyypillistä ja teette jopa sitä välillä ihan tahallanne. Tosin nyt tässä sinun tapauksessasi uskon olevan kyse ihan vain tietämättömyydestä sekä laiskuudesta ja välinpitämättömyydestä ottaa asioista selvää.

Vierailija
395/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, miten muka.

Vierailija
396/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai voisiko kirkko olla niiden omien perinteittensä mukaan ihan vaan se kirkko, jatkaa sitä niin kuin tähänkin asti.

Ei, ainakaan ilman että se luopuu veronkanto- ja vihkimisoikeuksistaan ja valtionkirkon asemasta.

Onhan se ollut jo 2000-luvulle astikin, joten miksi ei jatkossakin? Ja mihin perustat tuon vihkioikeuden poiston, miksi se pitäisi poistaa?

Ja miksi et ottanut kantaa niihin muihin kysymyksiin, jotka lainaamassasi viestissä esitettiin?

Vierailija
397/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista uskovaista olekaan joka voisi uskoa yhtä aikaa Raamatussa keskenään ristiriitaisiin väitteisiin. Uskovainen ottaa rusinat pullasta ja kiirehtii palstalle paheksumaan toisten tekopyhyyttä.

Vierailija
398/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai tätä ole kotiutettu laitoksesta?

Vierailija
399/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue, opi ja sivistä itseäsi.

"Laki naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta

En minä ole maininnut missään kohtaa lakia naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta. Ihan itse olkinukkeilit sen tähän keskusteluun.

Vierailija
400/1073 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele, miten muka.

Raamattu kieltää sekoitekuitujen käytön, rangaistuksena kuolema. Etkö tunne satukirjaasi?