Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sateenkaarilippu kirkossa - uusi kirkosta ero aalto tulosssa?

Vierailija
11.04.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-11874886

Erokirkosta.fi taitaa käydä kuumana tänään.

Kommentit (1073)

Vierailija
321/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tehty kirjoitti:

Se vanha testamentti on vanhentunut jo kun Jeesus tuli se jäi . Kristityn kirja on uusi testamentti ja nämä sateenkaaret kuuluu sinne vanhaan testamenttiin missä Mooses tuhansia vuosia sitten Jumala teki liiton Nooan kanssa sateenkaari on merkkinä siitä. Golgatan risti on merkki sovituksesta. Vanhan testamentin homot luonnoton yhdyntä yrittää eksyttää kristittyjä siihen vanhaan testamenttiin . Kaikki profetiat täytettiin jo Jeesuksessa ristillä . The end.

Höpö höpö. Homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään 2 kertaa Uudenkin Testamentin puolella.

On mainittu myös UT:ssa kadottavien syntien listassa, eli kyse ei silloin ole pikkujutusta/kulttuurisidonnaisesta tms. asiasta, vaan kadottava synti on syntiä aina ja kaikkialla, kaikkina aikoina.

Jumala ei muutu vaikka 7 mrd ihmistä olisi sateenkaarivouhotuksen vallassa.

Ja just siks että tää jumala on niin vahva, tulee esim sun puolustaa hänen kunniaansa esim homoja vastaan.

Huom, ei jumalan puolesta, vaan homoja vastaan. Oot varmasti muutenkin hieno ihminen 👍

Miksi vedät tämän keskustelun mua koskemaan?

Tota, mä nyt satuin vaan kertomaan mitä Raamatussa lukee. Voin kertoa sieltä kaikkea muutakin.

Ne jakeet (yhteensä 4-5 homoilun kieltävää kohtaa eri puolilla Raaamattua) ovat siellä, sä et niitä sieltä pois saa, vaikka olisit kuinka liberaaliuden huumassa.

Muuan Dachaun-junan lippujenleimaaja oli myös hirmu pöyristynyt, kun tämän henkilö vedettiin Haagissa keskusteluun.

”Niin luki ohjeissa”, hän sanoi.

Onnea matkaan, ja muista, että sinunkin lipullasi on leimaaja 🙂

Jahas, nat*ikorttikin jo vilahti...

Älä yritä muuttaa kristinuskoa. Ei mekään uskovaiset mennä muuttamaan is lamia sisältäpäin, ei tungeta liberaalien kokouksiin säätämään jne.

Sä voit muotoilla jonkun oman, trendikkään löllö-jumalan ja istuttaa sen takanreunalle, mutta eri asia on, pelastaako se, ja antaako uuden elämän ihmiselle.

Jeesus rakastaa syntistä, mutta edelleen vihaa syntiä.

En mäkään homoja vihaa, vaan rakastan heitä siinä missä muitakin.

Mutta sateenkaariväki ei elä Raamatun mukaan.

Esimerkiksi George ja Brad Takei ovat rakastaneet ja tukeneet toisiaan puolisoina jo yli kolme vuosikymmentä. Mikä heidän elämässään on niin paha asia?

Hyvä kysymys. Jumala on sitä mieltä että jotain pahaa siinä on.

Olen pohtinut tätä usein, onko Jumala vain homofobinen mäntti vai onko Raamatun homovastaisuuteen jotain rationaalisia syitä. Arvelen että syyt ovat enemmän siinä mihin kaiken salliva yhteiskunta väistämättä kehittyy kuin yksittäisen harmittoman homppelivanhusparin touhuissa.

t. ohis

Oliko sulla siis esim jumalan puhelinnumero vaiko tähän raamattuun perustat?

Mites sitten koraani...tai vaikka Newtonin Principia Mathematica, jonka paitsi on kirjoittanut tekijä itse, se on vaikuttanut maailmaan enemmän kuin raamattu ja koraani yhteensä, eikä ole koskaan vaatinut uskoa/papin tulkintaa toimiakseen.

Jännästi näin sitten yksittäinen ihminen onnistunut...vai voisko olla että tossa sun jumalkäsityksessä olis viilaamisen varaa mitä mietit?

Raamatun kun lukee niin siitä käy kyllä erittäin selvästi ilmi Jumalan vihamielisyys homostelua kohtaan. Syistä ei sen kummemmin ihmiselle siinä eritellä, todetaan vain että se on Herralle kauhistus.

Ihmeesti vaan homot kokevat Jumalalta rakkautta ja hyväksyntää. Luulisi että jos se on Herralle kauhistus niin joka ikinen homo tuntisi Jumalan hylkäämisen ja tajuaisi, että on pakko valita homous tai Jeesus. Mutta näin ei ole. 

Koko näkemyksesi perustuu siihen, että asia sanotaan Raamatussa. Uskot, että sen on oltava näin, koska se on Raamatussa. Raamattu taas on Jumalan sanaa, koska niin sanotaan Raamatussa.

Apostolien teoissa opetuslapset kokivat, että Jumala kehotti heitä hylkäämään Vanhan Testamentin lait. Miksei moderni ihminen saa kokea, että Jumala kehottaa hylkäämään Uuden Testamentin lait? Kyse on ihan samasta asiasta.

Miksei Jumala ilmaisisi nimenomaan suoraan homoille kantaansa homouteen? 

Kokevatko he Jumalan rakkautta ja hyväksyntää vai maallistuneen liberaalipapin/-kirkon rakkautta ja hyväksyntää?

Mitä hyväksyntää kokevatkaa näiden tiukkojen omasääntölahkojen jäsenet? Lahkopappien, lahko-organisaation ja tietty toisiaan vaativien lahkolaisten?

Tuli mieleen tämä kohta näistä parista aiemmasta kommentista"

"sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa."

Joh 12:43

Vierailija
322/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en jaksa enää hirveän tosissaan ottaa näitä uskon asioita. Satuja ovat suurimmaksi osaksi tai kokonaan. Aivan sama mitä jossain ihmisten kirjoittamassa vanhassa kirjassa lukee, vastaavia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Kun tietoa alkaa etsimään niin mikään ei oikeasti edes kestä kriittistä tarkastelua. Näin se vain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tulee hyväksyä, mutta syntiä ei!

Jostain kumman syystä minun oletetut syntini homona tuntuvat kiinnostavan enemmän kuin muiden.

Ketään ei kiinnosta sinun homostelut. Mikset voi olla tekemättä numeroa asiasta, jos käyt siellä kirkossa?

Miksi pitää vouhottaa asiasta?

Vai seksiäkö te sinne menette harrastamaan. Tuskin.

Vierailija
324/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa Raamatussa kielletään ns. sateenkaaritouhut?

Eivät miehet, jotka makaavat miesten kanssa, – – peri Jumalan valtakuntaa.” (1. Korinttilaisille 6:9, 10.) Sama normi pätee naisiin (Roomalaisille 1:26).

Paavali oli Roomalainen, joka oli ilmeisen homofobinen. Jeesushan ei tunnetusti sanonut aiheesta mitään, Paavali kirjoitteli omiaan. 

Paavalin homofobisuus viittaa siihen että hän itse oli homoseksuaalinen, siihen aikaan nykyisenlaista homoutta joka perustuu rakkauteen en ollut olemassakaan, täyttä pervoutta nykyisillä mittareilla.

Pervoushan on nyt kadonnut kokonaan, niinkö sanot :D ? Voi kuule, tietäisitpä..

Heteroseksikö ei ole pervoa? Voi kuule tietäisitpä... 🙄

Pitäisikö kirkollisia tiedotteita osiossa luetella sallitut seksimuodot?

Noinko sanoin? Oli vain niin outo väite et ennen vanhaa oli vain pervoutta, eikä rakkaussuhteita... Ja et nyt ei olis pervoutta, IHAN sama millä porukalla mut on sitä. Se et homoilla on, ei poissulje heteroiden pervoilua, perusanalytiikkaa =)

No miten ihmeessä nämä pervot heterosekstaajat voivat käydä kirkossa?

Kaikenlaiset voivat käydä kirkossa ja muissa seurakunnissa.

”Ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat”

Vierailija
325/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain kumman syystä minun oletetut syntini homona tuntuvat kiinnostavan enemmän kuin muiden.

Ketään ei kiinnosta sinun homostelut. Mikset voi olla tekemättä numeroa asiasta, jos käyt siellä kirkossa?

Miksi heterot saavat vouhottaa, mutta homot ei? Ja kuka on puhunut seksistä?

Vierailija
326/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jostain kumman syystä niitä pitää jopa liputtaa kirkossa, nostaa oikein seinälle esille kaikkien pällisteltäväksi. Eiköhän tämä ole ihan teidän sateenkaariporukan omaa aikaan saannosta.

Mitä syntiä on liputettu kirkossa?

Kaikki mikä pridelippuun liittyy, lienee raamatun mukaan syntiä.

Ihan kuin et olisi tiennyt.

Vierailija
327/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa enää hirveän tosissaan ottaa näitä uskon asioita. Satuja ovat suurimmaksi osaksi tai kokonaan. Aivan sama mitä jossain ihmisten kirjoittamassa vanhassa kirjassa lukee, vastaavia tarinoita on vaikka kuinka paljon. Kun tietoa alkaa etsimään niin mikään ei oikeasti edes kestä kriittistä tarkastelua. Näin se vain on.

Ålä sit kirjoittele tänne!

Vierailija
328/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisen usko todellisuudessa kovin vakaalla pohjalla jos sateenkaari-ihmisten hyväksyminen potuttaa niin paljon että pitää erota kirkosta?

Tässä tekstissäsi tämä ongelman ydin juuri piilee, on ihmiset ja sitten erikseen nämä, joiden pitää olla vähän enemmän ihmisiä kuin muut, sateenkaari-ihmisiä.

Miksei ne halua olla vain ihmisiä ihmisten joukossa, niin kuin muutkin.

Kohta kai vaativat että kirkon ovella järjestetään ilotulitus aina kun sateenkaari-ihminen astuu sisään. Ja punainen matto levitetään eteen.

Valkoiset hevoset laukkaavat kirkkoa ympäri sarvi päässä.

Ja sitten ootte te sekopääuskikset jotka ootte uskossa ja tulkitsette raamattua oman henkkoht agendanne mukaan ihan vaan siksi että voitte kuvitella olevanne muita parempia ihmisiä ja tuomita heitä xD Kyllä ne varmasti haluu ihan vaan olla ihmisten joukossa, uskovia tai ei, mut te öyhöttäjät ette anna heidän olla!

Vierailija
329/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jostain kumman syystä niitä pitää jopa liputtaa kirkossa, nostaa oikein seinälle esille kaikkien pällisteltäväksi. Eiköhän tämä ole ihan teidän sateenkaariporukan omaa aikaan saannosta.

Mitä syntiä on liputettu kirkossa?

Kaikki mikä pridelippuun liittyy, lienee raamatun mukaan syntiä.

Ihan kuin et olisi tiennyt.

Hyväksyntä, yhdenvertaisuus, Tasa-arvo?

Vierailija
330/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten heterot on vouhottaneet sitten kirkossa heteroudestaan?

En usko että kirkossa on liehunut mitään heterolippuja koskaan, vai onko?

Niin, otin asian seksistä esiin, kun en ymmärrä miksi homojen pitäisi kirkossa saada jotain erikoiskohtelua. Mistä homon tunnistaa jos se siveästi istuu kirkonpenkissä vaatteet päällä kuten muutkin ihmiset? Kerro nyt, miksi se homous pitäisi erikseen tietää, en tajua.

Vierailija
331/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä i.s.l.ä.minlippu niin hyvä. Ristin symbolina voi poistaa.

Sinä päivänä kun risti mitätöidään, ei jää mitään tietä jumalan luo, ei kenellekkään.

Risti on ihmiskunnan ainao toivo iankaikkisuuteen nähden.

Vierailija
332/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, otin asian seksistä esiin, kun en ymmärrä miksi homojen pitäisi kirkossa saada jotain erikoiskohtelua. Mistä homon tunnistaa jos se siveästi istuu kirkonpenkissä vaatteet päällä kuten muutkin ihmiset? Kerro nyt, miksi se homous pitäisi erikseen tietää, en tajua.

Miksi heterous pitää erikseen tietää?

Vierailija
333/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mooses 9: 12Jumala sanoi vielä: »Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä elävien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: 13minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta. 14Kun annan pilvien nousta taivaalle ja sateenkaari näkyy pilvissä, 15 muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. 16Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa.» 17Ja Jumala sanoi vielä Nooalle: »Tämä on sen liiton merkki, jonka minä teen kaikkien maan päällä elävien kanssa.»

Vierailija
334/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tehty kirjoitti:

Se vanha testamentti on vanhentunut jo kun Jeesus tuli se jäi . Kristityn kirja on uusi testamentti ja nämä sateenkaaret kuuluu sinne vanhaan testamenttiin missä Mooses tuhansia vuosia sitten Jumala teki liiton Nooan kanssa sateenkaari on merkkinä siitä. Golgatan risti on merkki sovituksesta. Vanhan testamentin homot luonnoton yhdyntä yrittää eksyttää kristittyjä siihen vanhaan testamenttiin . Kaikki profetiat täytettiin jo Jeesuksessa ristillä . The end.

Höpö höpö. Homoseksuaalisuuden harjoittaminen kielletään 2 kertaa Uudenkin Testamentin puolella.

On mainittu myös UT:ssa kadottavien syntien listassa, eli kyse ei silloin ole pikkujutusta/kulttuurisidonnaisesta tms. asiasta, vaan kadottava synti on syntiä aina ja kaikkialla, kaikkina aikoina.

Jumala ei muutu vaikka 7 mrd ihmistä olisi sateenkaarivouhotuksen vallassa.

Ja just siks että tää jumala on niin vahva, tulee esim sun puolustaa hänen kunniaansa esim homoja vastaan.

Huom, ei jumalan puolesta, vaan homoja vastaan. Oot varmasti muutenkin hieno ihminen 👍

Miksi vedät tämän keskustelun mua koskemaan?

Tota, mä nyt satuin vaan kertomaan mitä Raamatussa lukee. Voin kertoa sieltä kaikkea muutakin.

Ne jakeet (yhteensä 4-5 homoilun kieltävää kohtaa eri puolilla Raaamattua) ovat siellä, sä et niitä sieltä pois saa, vaikka olisit kuinka liberaaliuden huumassa.

Muuan Dachaun-junan lippujenleimaaja oli myös hirmu pöyristynyt, kun tämän henkilö vedettiin Haagissa keskusteluun.

”Niin luki ohjeissa”, hän sanoi.

Onnea matkaan, ja muista, että sinunkin lipullasi on leimaaja 🙂

Jahas, nat*ikorttikin jo vilahti...

Älä yritä muuttaa kristinuskoa. Ei mekään uskovaiset mennä muuttamaan is lamia sisältäpäin, ei tungeta liberaalien kokouksiin säätämään jne.

Sä voit muotoilla jonkun oman, trendikkään löllö-jumalan ja istuttaa sen takanreunalle, mutta eri asia on, pelastaako se, ja antaako uuden elämän ihmiselle.

Jeesus rakastaa syntistä, mutta edelleen vihaa syntiä.

En mäkään homoja vihaa, vaan rakastan heitä siinä missä muitakin.

Mutta sateenkaariväki ei elä Raamatun mukaan.

Esimerkiksi George ja Brad Takei ovat rakastaneet ja tukeneet toisiaan puolisoina jo yli kolme vuosikymmentä. Mikä heidän elämässään on niin paha asia?

Hyvä kysymys. Jumala on sitä mieltä että jotain pahaa siinä on.

Olen pohtinut tätä usein, onko Jumala vain homofobinen mäntti vai onko Raamatun homovastaisuuteen jotain rationaalisia syitä. Arvelen että syyt ovat enemmän siinä mihin kaiken salliva yhteiskunta väistämättä kehittyy kuin yksittäisen harmittoman homppelivanhusparin touhuissa.

t. ohis

Oliko sulla siis esim jumalan puhelinnumero vaiko tähän raamattuun perustat?

Mites sitten koraani...tai vaikka Newtonin Principia Mathematica, jonka paitsi on kirjoittanut tekijä itse, se on vaikuttanut maailmaan enemmän kuin raamattu ja koraani yhteensä, eikä ole koskaan vaatinut uskoa/papin tulkintaa toimiakseen.

Jännästi näin sitten yksittäinen ihminen onnistunut...vai voisko olla että tossa sun jumalkäsityksessä olis viilaamisen varaa mitä mietit?

Raamatun kun lukee niin siitä käy kyllä erittäin selvästi ilmi Jumalan vihamielisyys homostelua kohtaan. Syistä ei sen kummemmin ihmiselle siinä eritellä, todetaan vain että se on Herralle kauhistus.

Ihmeesti vaan homot kokevat Jumalalta rakkautta ja hyväksyntää. Luulisi että jos se on Herralle kauhistus niin joka ikinen homo tuntisi Jumalan hylkäämisen ja tajuaisi, että on pakko valita homous tai Jeesus. Mutta näin ei ole. 

Koko näkemyksesi perustuu siihen, että asia sanotaan Raamatussa. Uskot, että sen on oltava näin, koska se on Raamatussa. Raamattu taas on Jumalan sanaa, koska niin sanotaan Raamatussa.

Apostolien teoissa opetuslapset kokivat, että Jumala kehotti heitä hylkäämään Vanhan Testamentin lait. Miksei moderni ihminen saa kokea, että Jumala kehottaa hylkäämään Uuden Testamentin lait? Kyse on ihan samasta asiasta.

Miksei Jumala ilmaisisi nimenomaan suoraan homoille kantaansa homouteen? 

Kokevatko he Jumalan rakkautta ja hyväksyntää vai maallistuneen liberaalipapin/-kirkon rakkautta ja hyväksyntää?

Mitä hyväksyntää kokevatkaa näiden tiukkojen omasääntölahkojen jäsenet? Lahkopappien, lahko-organisaation ja tietty toisiaan vaativien lahkolaisten?

Tuli mieleen tämä kohta näistä parista aiemmasta kommentista"

"sillä he rakastivat ihmiskunniaa enemmän kuin Jumalan kunniaa."

Joh 12:43

Tämä jae sopii itse asia hyvin vastaukseksi koko tähän ketjun aiheeseen.

Koko tämä sateenkaariaate on nostettu tämän lipun myötä alttarille epäjumalaksi, jota palvotaan ja kunnioitetaan enemmän kuin Jumalaa. Tämä on jotenkin niin uskomatonta, yhtä järjetöntä ja hullua touhua kuin muinoin Aaronin kultainen vasikka.

Vierailija
335/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihmisen usko todellisuudessa kovin vakaalla pohjalla jos sateenkaari-ihmisten hyväksyminen potuttaa niin paljon että pitää erota kirkosta?

Tässä tekstissäsi tämä ongelman ydin juuri piilee, on ihmiset ja sitten erikseen nämä, joiden pitää olla vähän enemmän ihmisiä kuin muut, sateenkaari-ihmisiä.

Miksei ne halua olla vain ihmisiä ihmisten joukossa, niin kuin muutkin.

Kohta kai vaativat että kirkon ovella järjestetään ilotulitus aina kun sateenkaari-ihminen astuu sisään. Ja punainen matto levitetään eteen.

Valkoiset hevoset laukkaavat kirkkoa ympäri sarvi päässä.

Ja sitten ootte te sekopääuskikset jotka ootte uskossa ja tulkitsette raamattua oman henkkoht agendanne mukaan ihan vaan siksi että voitte kuvitella olevanne muita parempia ihmisiä ja tuomita heitä xD Kyllä ne varmasti haluu ihan vaan olla ihmisten joukossa, uskovia tai ei, mut te öyhöttäjät ette anna heidän olla!

Minä ole mikään öyhöttäjä enkä käy kirkossakaan, ihmettelen vain että nämä sateenkaariporukat käyttäytyy kuin siat pellossa ja aina ollaan huomiota hakemassa.

Luterilainen kirkko on harmaa ja rauhallinen paikka, ei mikään tivoli jossa saa lisäpisteitä homoudesta.

Siellä voi istua penkissä ja sulautua joukkoon, ei tule kukaan sylkemään.

Huomio toki jää saamatta kun käyttäytyy vaatimattomasti ja asiallisesti.

Vierailija
336/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkolle ei kelpaa homoparit.

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Vierailija
337/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ehkä vähän keskivertoa suomalaista hartaampana kristittynä olin ennen tuota eduskunnan äänestystä tasa-arvoisesta avioliittolaista ehdottomasti sitä vastaan periaatteesta. Mieleni on kuitenkin muuttunut sen suhteen aika paljon.

Mielestäni kristinuskossa kaikista tärkein sanoma on se että muita kohdellaan hyvin ja oikeudenmukaisesti. Olen voimakkaasti nykyään sitä mieltä että kirkon tulisi vihkiä myös homopareja ja uskon että tulevaisuudessa näin tuleekin käymään. Uskon myös että jos homoseksuaalisuus olisi ollut Jeesuksen maanpäällisen elon aikana voimakkaasti tapetilla, niin Jeesus olisi ollut myös homojen puolustaja.

Joten ihan sopiva maalaus mielestäni.

Vierailija
338/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heterous pitää erikseen tietää?

Ei pidäkään. Eihän heterot mene kirkkoon heterolippuja heiluttelemaankaan.

Vierailija
339/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolle ei kelpaa homoparit.

Homopareille ei kelpaa kirkon opit. Miksi pitää tunkea sinne kirkkoon kuitenkin?

Tämä. 😂🍿

Vierailija
340/1073 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon tulisi auttaa köyhiä ja syrjittyjä. Jeesuskin arvostelu rikkaita. Kirkon tulisi opettaa vaatimattomasta elämäntavasta.