Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä joku, joka on ollut nyt vuoden pelkästään etätöissä ja on sitä mieltä, että voisi jatkaa näin vaikka kuinka kauan?

Vierailija
11.04.2021 |

Itseä alkaa jo kyllästyttää, vaikka aluksi tuntuikin kivalta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin välitä etätyöstä. Pari kolme päivää viikossa etää on hyvä tahti, mutta jatkuvasta etätyöstä en pidä. Jotenkin saan paremman työvireen, kun laittaudun ja lähden töihin. Etänä laahustan aamutakissa koko päivän, työergonomia aivan syvältä. Saan kyllä työt tehdyksi, mutta mieli on usein apea. Luonteeltani olen introvertti, joten luulisi että nauttisin jatkuvasta etätyöstä, mutta ei.

Vierailija
22/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihanaa! Olen suunnitellut muuttoa pois ruuhka-Suomesta, koska ainoa asia mikä minua on pitänyt täällä on ollut työ. Etätyön myötä minua ei pidättele sekään, jos esimies suo jatkaa etätyötä Koronan jälkeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin myös esimiesten näkevän etätyön edut. Etätyöt mahdollistaisi monelle yritykselle esimerkiksi nykyistä pienemmät tilat ja sitä kautta vuokra/ylläpitokustannukset laskisivat kun pieni toimisto riittäisi nille hetkille jotka on hoidettava paikanpäällä. 

Vierailija
24/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jatkaa etätöissä, mutta haluan erillisen työhuoneen kotiin. Tällä hetkellä teen töitä olkkarissa, ja toiminut ok näin "väliaikaisena" järjestelynä.

Mutta jos tästä tulee pysyvä käytäntö, täytyy keksiä jotain.

Toimistolla voisi sitten käydä 2-4 kertaa per kuukausi.

Vierailija
25/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jaksaisin varmaan loputtomiin. Samat hyvät puolet kuin mitä muutkin ovat maininneet:

- parantunut tehokkuus: ei ylisosiaalisten työkaverien jatkuvaa puheensorinaa häiritsemässä

- ei työmatkoja: päivästä poistunut yli tunti joukkoliikenteessä suhaamista

- edellisestä syystä myös liikunnan harrastaminen kasvanut moninkertaiseksi

- ei sairauslomia: normaalisti olen jatkuvasti kipeänä, korona-aikana en kertaakaan

- unen määrä ja laatu noussut kuudesta huonosti nukutusta tunnista 8-9 tuntiin (stressitasot nollassa)

- helppo ruokailla terveellisesti, kun lounaaksi voi oikeasti kokata jotain eikä tarvi olla eväiden/ravintolan varassa

- olen laihtunut 13 kg koronavuoden aikana, parantuneen olon, liikunnan, ruokavalion ja unen ansioista

Jos meidät pakotetaan takaisin toimistoon, vaihdan työpaikkaa sellaiseen joka antaa olla kotitoimistolla.

Vierailija
26/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkaisin mielelläni ainakin niin kauan kuin olen tässä työpaikassa. Avokonttori yhdistettynä juoruileviin ja kälättäviin ihmisiin, ei kiitos ole ikävä. Etätyö säästää tunteja päivästä kun ei tarvitse laittautua työhön sopivalla tavalla siistin näköiseksi eikä kuluttaa aikaa työmatkoihin yms.

Vierailija
27/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennen koronaakin tehnyt vaihdellen etätyötä vaikka suurimmaksi osaksi olenkin työskennellyt toimistolla. Mulle sopii parhaiten se, että voin jäädä etätöihin kun siltä tuntuu tai jos haluan jotain työstää ilman häirötekijöitä. Toimistollakin on kiva käydä ja treffata livenä Suomessa olevia työkavereita. Moni asia tulee hoidettua/sovittua nopeammin ja kivuttomammin palaveeraamalla kasvokkain. Muuten jonkinlainen hybridimalli on mulle paras ja uskoisin että sama toimii suurimmalle osalle.

Paljon toki riippuu olosuhteista kotona. Asun yksin ja kotoa löytyy erillinen ikkunallinen tila, työhuoneeksi sisutettu, ergonomiakin kohtuullinen. Usein teen töitä keittiössä tai olohuoneessa. Toimii mulle koska ei tarvitse enää miettiä jälkikasvua eikä puolisoakaan omissa etätöissään. Jos meitä olisi kaksi aikuista etätöissä tarvittaisiin kaksi erillistä työpistettä kahteen työhuoneeseen. Omat työt perustuu luottamuksellisuuteen eli en voi puhua asiakkaan projektista yms. muiden kuullen. Sama tilanne aika monella, tai puoliso voi olla kilpailijalla töissä. Jos työnantaja edes epäilee eturistiriitaa niin siihen loppuu etätyöt. 

Vierailija
28/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään hybridimalliin, ja aion olla etätöissä niin paljon kuin mahdollista. Olen jo tottunut siihen, että saan tehdä töitä häiriöttä, ei tarvitse kuulla toisten keskinäisiä keskusteluja eikä kopiokoneen louskutusta ja muuta hälinää. Toisaalta kaipaan spontaania ajatusten vaihtoa, jota tulee esim. yhteisissä kahvihetkissä.

Vierailija
29/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että tämä etätyö voisi jatkua koko lopputyöurani. Olen ollut yli vuoden vain etätöissä ja käynyt yhden ainoan kerran toimistolla koska piti käydä vaihtamassa läppäri.

Mitä ihmettä, olenko vastannut unissani 😂 Tämä on selvästi oma vastaukseni!

Vierailija
30/30 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Olen jo vuosia ollut etätöissä 1-3pv/vko ja nyt korona-aikaan kokonaan. Mies tehnyt etätöitä jo 10v, käy toimistolla toisella maassa (ei korona-aikaan)  3pv kuukaudessa. 

Tykätään tosi paljon. Olemme molemmat kurinalaisia ja työpanos on varmasti parempi kuin toimistossa, työaikaakin lähes 2h enemmän kun matkat ottaa huomioon.