Pomo ei anna minulle vapaata omia häitäni varten, mitä tehdä?
Olisin menossa kesällä naimisiin ja olen hyvissä ajoin kertonut pomolle tästä että olisi saatava se päivä vapaaksi. Pomo suuttui ja sanoi, että he päättävät milloin työntekijöilllä on vapaata ja jos ei miellytä niin voin alkaa etsimään uutta työpaikkaa. Onko ihan kohtuuton pyytö saada yksi päivä vapaata että voisin mennä naimisiin?
Kommentit (28)
Jos olet helposti työllistävällä alalla, esim. hoitaja, niin tietysti irtisanoudut ja vaihdat työpaikkaa.
Jos et ole niin saikkua sitten. Ja haastat oikeuteen jos saat potkut sairasloman vuoksi. Joku on netonnut näistä monen vuoden palkkoja korvaukseksi.
Itse olin aikoinaan k-raudassa töissä, semmoinen pariskunnan yhdessä pyörittämä rautakauppa.
Pyysin 3kk ennen hääpäivää (maistraatti) hääpäivän ja seuraavan päivän vapaaksi.
Sain hääpäivän vapaaksi, joka oli perjantai.
Jätin vaimon lauantaina aamuna yksin syömään aamupalaa hotellihuoneeseen ja menin klo 7.00 töihin, kuten myös sunnuntaina.
Olin aikaisemmin työhaastattelussa kertonut tulevasta vauvasta ja häistä.
Muutama viikko häiden jälkeen, koeajan viimeisenä päivänä sain potkut 😆👍
Edellisenä päivänä pomo kehui minut maasta taivaisiin, kun Keskon myymäläohjauksesta vastaava tyyppi oli tarkastamassa myymälän kuntoa.
En ole tuo jälkeen ollut 9 vuoteen enään toisella töissä vaan teen oman firman kautta rahani.
Pomosi on mustasukkainen ja häntä harmittaa että olet menossa naimisiin toisen miehen kanssa.
Oma hääpäivä on lakisääteinen vapaa. Kysyppä teidän firman luottamusmieheltä asiasta.
Laissa ei ole määräystä, mutta taitaa olla kaikissa TES:ssa samat, eli ainakin oma vihkimispäivä ja 50-vuotissyntymäpäivä ovat vapaita.
Paikallinen sopiminen on aina hyvä juttu. Alas työehtosopimukset ja amnattiliitot.
Terveisin EK
Tiedustele pomolta, milloin voit hänen mielestään mennä naimisiin, koska hän sen haluaa päättää.
Ainakin KVTESssä hääpäivä on palkallinen vapaapäivä. Uskoisin, että näin on myös muissa tes:ssä.