XL-laihduttajat viikkoon 33!!!!!
Ja Roselle, muistinko oikein, TERVETULLOO MUKAAN!! Aina mahtuu ja soppii!
Mä UNOHDIN käydä vaa´alla, syy oli mun pienen meno ekaa päivää kouluun...Käyn huomenna.
TSEMPPII kaikille ja tere tulemast mukkaan uudet!!!
Hormoonihirviö
Kommentit (15)
Selitykset on taas monenmoiset, mutta saldona siis kilo plussaa...taas entisillä kymmeluvuilla alkaen siis nuo painolukemat ysillä... Mutta tästä on hyvä jatkaa...en lannistu!!
Työt alkoi, samoin myös menkat jyllää ja viikonlopun karkit ja raffelit sekä saunakyläilyreissu teki tehtävnsä. Mutta ensi viikolla lupaan ilmoitella taas kasilla alkavia lukemia. Tsemppiä kaikille, uudet tervetuloa ja parempaa viikkoa kaikille!!
Tanni
Kiitosta vaan, tervetulleeksi toivottaneille =)
Viikon verran olen nyt ollut kevyemmällä linjalla, mitään erityistä metodia ei ole käytössä. Points-materiaalit olis kyllä tuolla laatikossa, ehkäpä otan nekin vielä esiin.
Tulostakin olen hieman saanut, kilo on poistunut. Eihän se vielä paljon ole, mutta kuitenkin uudella kymmenluvulla. Tasan sadasta siis lähdin liikkeelle, nyt tänään 99 kg.
Paljon tsemppiä ja sisua kaikille toivoopi:
Roselle
tämä viikkon tulos ihan ok, muuta nua hääpäivän aiheuttamat juhlallisuudet näkyy aivan varmasti ens viikolla. siihen kun vielä yhdistää menkat niin varmaan saan sydärin ens viikolla. mutta se on sen ajan murhe :(
no mutta viime viikolla siis seuraavaa
alkupaino 98kg
viikonpudotus -600g
paino nyt 80,4
koko pudotus siis -17,6 kg
tavoite on 75kg jouluksi
minä kanssa siis poinsailen ja tuli sellanen mieleen kun moni muukin tuntui sitä tekevän, että jos vaihdettais reseptejä. vaihtelu olis jo tervetullutta kun olen jo helmikuusta lähtien pointsaillu :)
M
En löytänyt tämän ryhmän esittelyä tai " pääsyvaatimuksia" , mutta nimensä puolesta tämä varmaan sopis mulle=) Olen siis 35-vuotias, 8kk ikäisen pojan äiti ja taatusti XL kokoinen. Pituutta on 168cm ja painoa kertynyt 85kg. Olen samoissa mitoissa kuin ennen raskautta, eli raskauskiloilla en voi ylipainoa selittää... Synnyttämään mennessä painoin huikeat 103kg, josta osa varmaan turvotusta, koska muutaman viikon päästä painoin jo tuon 85kg. Siihen on siis jämähdetty näköjään. Mutta nyt on tullut mitta täyteen ja ainakin 15kg haluaisin pois. Olis ihanaa taas saada ostaa hyvännäköisiä vaatteita, ärsyttää kun aina pitää joka vaatteesta etsiä se kaikkein suurin koko (yleensä 46) ja aina sekään ei sovi! Niin ja onhan tuollainen ylipaino jo terveyshaittakin, joten ei tässä ihan pelkkää turhamaisuutta olla laihduttamassa.
Mä oon ajatellut semmoista metodia, että söisin säännöllisesti 3 tunnin välein (kevyesti), lisäisin kasviksia ruokavalioon ja liikkuisin joka päivä ainakin sen puoli tuntia. Liikunta nyt on olosuhteiden pakosta semmoista hyötyliikuntaa, poitsu mukana joko rattaissa tai fillarin istuimessa.
Olis kiva jos kertoisitte vähän itsestänne muutkin ja miten tämä teidän ryhmä " toimii" .
Terveisin Felice
Olen kolmen lapsen äiti Vantaalta, ja laihdutusta, lihomista, laihdutusta, lihomista on takana 20 vuotta. 6 vuotta sitten olin ihannemitoissa 168/58, nyt reuma- epilepsia ja mielialalääkityksen sekä syömisen ja liian vähäisen liikunnan seurauksena mitat on 168/102.7 kg. Pointsailla yritin viime viikon, mutta en saanut grammaakaan pois. Eilen aloitin sitten parin vuoden takaisilla ohjeilla tosi tarkan pointsien merkkaamisen, ja päätin liikkua vähintään 3 kertaa viikossa 1/2 - 1 tuntia.
Sattuuko kukaan tietämään Painonvartijoiden pointsimäärää yli satakiloisille? 88-kiloisena sain muistaakseni syödä 24 pointsia... Sitä olen noudattanut nytkin, taitaa vaan vetää elimistön säästöliekille eli olla liian vähän.
Katsotaan nyt, mitä vaaka näyttää ensi maanantaina!
Mimmi
Pituus/paino 168/102,7
Pudotettu 0 kg
Välitavoitteet 95,7 kg > 90,7kg > 85 kg > 80 kg > 75 kg
Lopullinen tavoite 70 kg
viime viikon lopussa valittelin turvotusta ja todellakin painoa oli kaksi kiloa plussaa kun peloissani astuin vaa´alle.
Nyt joko mulla päässä heittää tai vaaka heittelehtii, mutta ainakin paino heittää volttia. lauantaina tuo 116 ja nyt jo lähennellään 120. Siis yli 120 ei mene! Mutta mä olen elänyt niinku viime viikot (jolloin paino on tippunu) nyt vaan ei tipu - lisääntyy vaan!
Kiva kun tulee uusia (tervetuloa kaikille!) mä aattelin jo ilmoittaa että poistun takavasemmalle (tai vielä kauemmas), mutta nyt en ilkeekään. Yritän yrittää vielä ;)
mullakin ois pointsit kotona, mutta en kykene sellaiseen järjestelmällisyyteen. kertokaas käytännön ideoita, miten meikäläinenkin vois niistä saada kiinni. Laitatteko ite ruokaa? syökö koko perhe samaa ruokaa? Mitä syötte kun haluutte oikeen hyvää? Mulla on ollu seuraavanlaisia (teko)syitä ettei pisteillä onnistu: laitan aina ruokaa kotona vaan reseptien noudattaminen on vaivalloista, kun oon tottunu tekeen ilman (-siinäpä se ;)) ja mies syö paljon (painon puolesta seillä on varaa), annoskokoa itselle on vaikea määritellä ;o) en ehdi (?) kaikkia syömisiä merkata tai hakee pisteitä... jaa jaa, näin kun sen kirjoittaa niin huomaa oman naurettavuutensa... Antakaa vinkkiä!
Saikos yli sadan syödä sen maksimipistemäärän, eli 26??? Saatan olla väärässä. (tai 28)
joo 26 pistettä on yli sadalle kilolle ja sitte 90-100kg 24p jne. aina tippuu kahdella pisteellä.
ja tervetuloa uudet mukaan, tähän ryhmään mahtuu aina uusia!!!
Onko tää yli 100 kilolle 26 pistettä nyt uusinta tietoo, vai onko vielä voimassa se ohje, jossa katsotaan mitä tekee työkseen? Eli jos istumatyö, 0 pistettä, seisoo, 1 piste jne...? Ton vanhan ohjeen mukaan saan syödä 23 pistettä, lieneeköhän se nyt sitten oikea ohje??
Mimmi
Meillä on ihana tilanne, kun mieskin pointsailee! Mutta lapset syö samaa ruokaa kuin me, ottaa vaan sitä paistijauhelihakastiketta enemmän, juo rasvattoman maidon sijaan kevytmaitoo ja saa ottaa perunoiden ja leivän kanssa voita, kun me syödään 35% margariinia.
Mä keittelen isoja kattilallisia 0 pointsin keittoa, tomaattimurskasta ja pakastevihanneksista, laitan paljon chiliä ja yrttejä + lihaliemikuution. Soseutan keiton, ja syön sitä pitkin päivää. Lapsetkin tykkää tuosta sosekeitosta, jos siihen laittaa kinkkusuikaleita ja lorauksen öljyä joukkoon.
Mä syön tosi paljon perunaa ja ruisleipää, niissä on vähän pointseja. Nyt on kasviksen halpoja, niitä mutustellaan pitkin päivää, makean himoon Valion sokerittomia marjakeittoja ja pakkasesta marjoja + maitorahkaa. Aivan loistava jälkiruoka on tämä: vatkaa 3 munanvalkuaista vaahdoksi (kolme ilmaista päivässä), soseuta tehosekoittimella litra pakastemansikoita. Makeuta mansikat makeutusjauheella ja sekoita. On tosi täyttävää, ja ei mene pointseja!
Tsemppiä vaan, itsellänikin on eka viikko tarkkaa pointsailua puolessa välillä, ja yhtään ei ole tippunut >:( Mutta jatkan vaan!
Mimmi
Minä olen toivoton suklaanystävä, mikä tarkoittaa, että Fazerin sinistä menisi kuin näkkileipää. Suklaanhimoa en voi ohittaa, se on niin suuri himo. Mutta saan pidettyä näppini irti suklaalevystä seuraavilla konsteilla:
1) puolet pienestä maitorahkapurkista + 1 tl Van Houtenin sokeroimatonta kaakaota + 1 tl vailjasokeria + hieman hermesetasta.
Kaikki tämä vain 1 piste (kaakao ja vaniljasokeri ovat 3 ilmaista päivässä osastosta). Vie minulta makeannälän ja täyttääkin.
2) Joka ilta juon kaakaota: 2 dl rasvatonta maitoa + 1 tl VanHoutenin sokeroimatonta kaakaota. Edelleen vain 1 pistettä, koska kaakao on ilmainen (3 päivässä..)
Aamulla syön aina puuroa (koska todella tykkään siitä, outoa, eikö?) ja siihen 3 tl 70 % margariinia (imetän vielä, on enemmän pisteitä ja rasvaa täytyy olla, muuten en sitä leivälle laita, kun en tykkää). Sekä ruisleipää, eikä vaaleaa ollenkaan. Tumma leipä ja kuidut yleensä pitävät nälän poissa ja makeanhimon hieman kauempana. Ja telkkarin kanssa neule tai virkkuu käteen, niin ei ehdi napostella. Ja jos repsahdan, niin teen sen kunnolla, että tulee huono olo, eikä vähään aikaan tee mieli mitään... ei ehkä ihan terveellistä, mutta toimii...
Terveisin Kitta75
Tervetuloa uusille!=) Me palattiin reissusta tänään. Maanataina sitten puntarille, että mitkä on loman tulokset!=)
Sunnysummerille: Nyt et luovuta!! tiukasti vaan eteenpäin, vaikka tekisi mieli heittää hanskat tiskiin. Ajattele vaiks sitä, että jos et nyt pidä tiukasti kii päätöksestä niin miltä tuntuu esim ensi kesänä, jos olet edelleen samassa pisteessä kuin tänä vuonna! TSEMPPIÄ! Ja tietty sitä myös muillekkiin!=)
Tänään " heräsin" kaupan karkkihyllyllä, kun olin ostamassa, taa, jotain hyvää, että nyt sen on loputtava. Enkä' ostanut!
Mutta nyt äippää huudellaan apuun, lopettelen. Palailen taas!
Miisa
...tällä hetkellä hippasen hankalaa.
Lapsella (1vee 8kk) on jonkinsortin univaikeuksia. Eli välittämättä siitä minkä pituiset on päiväunet (30 min - 2h) yöllä ei nukuta! Tänäänkin meni nukkumaan klo 20 ja heräs 22.45. Ihan äsken sammu! Da Daa, 3½ tuntia se ensin jutteli sängyssään,sitten nousi istumaan ja leikkimään ja vielä lähti sängystään ja laittoi valot huoneeseensa. Parempi leikkiä. Just ton vaeltamisen takia, en anna sen yksikseen hiippailla täällä vaan päivystän olohuoneessa JA kuuntelen sen höpötystä... Päivisin olen niiiiin naatti, etten just mieti mitä syön, jahka tää OHIMENEVÄ (usko on luja) vaihe loppu,tsemppaan ja pointsaan. Kiitti kaikille vinkeistä, on ollut aikaa lukea ;)
SS = suoraan sänkyyn!
sunnysummer:Kurja juttu, että teillä on uni hukassa. Varmasti siinä samalla on vaikeaa laihduttaa. Luulisi tuon vaiheen menevän ohi. Pidetään peukkuja ja tsemppiä!
Huomenna olisi sitten kaverin häät. Yritän syödä kohtuullisesti, vaikka kaikkea liian ihanaa on varmasti tarjolla.
Siirsin äsken lomakuvat kameralta koneelle ja todellakin järkytyin yhdestä näkemästäni kuvasta. Siinä paistaa niin kaikki läsät paidan läpi, että hyi olkoon! Taidankin tulostaa sen itselleni ja levitellä joka paikkaan. Sit kun tekee mieli herkutella niin vilasen sitä kuvaa, niin ei taatusti tee mieli. Tänään täytyy katsoa taas suurin pudottaja niin siitäkin saa taas lisäpotkua. Toi kuuma kesä tuntu vieneen innostusta, mutta nyt kun ilmat on hieman viilenneet, niin tsemppikin on palannut. Ihana käydä raikkaassa säässä lenkillä, kun siinä hapettomassa kuumuudessa.
Mutta nyt neiti vaatii huomiota. Kirjoitelkaahan kuulumisia, ettei pino kuihdu!=)
Miisa
Eli nyt kun saitte mut (-kin) innostumaan pointsailusta, niin huomasin, että oon hukannut (lue: kiukuspäissäni heittänyt sen pois) sen pistehakemiston. Mulla on kaikki muu matsku kotona kirjekurssina ja kupongitkin palauttamatta ;) -hyvä minä, oon ollu tosi aktiivinen. Eli siis, voisko joku ystävällinen kopioida mulle sen pistehakemisto-pikkuvihkosen? Tiiän et 26 pistettä saan käyttää, mutta siinä ois niin kivasti ja nopsaan luettavissa noi tavallisimmat raaka-ainepisteet.
SS
Hän myös täältä hyppäisi mukaan ryhmäänne, jos sopii. Tuolla keväällä jo liityin tähän porukkaan mainioon, mutta tuli lasten kanssa (3 kpl) kaikenlaista ohjelmaa tässä välissä, joten jäi sitten se painonpudotuskin.
Mutta..
27.3. paino oli 95,6 kg
tänään 93,1 kg
Tippuneita 2,5 kg
Pudotettavaa kymppikilo per lapsi, eli 30 kg ja pisteillä mennään. Hän kaipaisi pientä potkintaa tähän jojoamiseen. Ja eka tavoite on tuon kymppiluvun vaihtuminen.
Kiittää ja kuittaa Kitta75