Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle lääkäri ja apteekin farmaseutti sanoivat ettei maskin pitäminen pitäisi vaikuttaa verenpaineeseen

Vierailija
10.04.2021 |

Työterveyslääkäri määräsi minulle verenpainelääkkeet, kun paineet olivat 140/108. Tätä samaa luokkaa olivat kahdella eri mittauskerralla. Joudun töissä pitämään koko päivän maskia ja samoin jouduin olemaan maski naamalla koko tuon lääkärillä käynnin ajan.
Kotona sitten kun mittaan, kun olen ollut tunteja ilman maskia, niin arvot ovat olleet aina alle 125 ja alapainekin usein alle 90. Väittävät silti, ettei maskin pitäisi vaikuttaa verenpaineeseen. No minulle ainakin maski on tukala astman takia ja kun otan sen pois, niin tuntuu kuin joku lakkaisi suunnilleen kuristamasta ja raikas ilma virtaa keuhkoihini. Miksi tuollainen happivaje ei muka nostaisi verenpainetta ja sitä kautta sydämen työmäärää? Pulssi on myös aina ollut korkeampi maski naamalla mitattuna. Ei mene kyllä minun jakeluun, ettei mitään vaikutusta muka olisi, vaikka en mikään alan varsinainen ammattilainen olekaan. Onhan se nyt päivän selvää, että kun olet useita tunteja vajaalla hapella, niin totta kai sydän joutuu työskentelemään enemmän.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudän idioottrina ihmisiä, jotka kuvittelevat kaikilla olevan saman hapenottokyvyn. Jos hapenittokykysi on 40 tai yli, maskin tuoma lisävastus ei haitanne liiaksi vaan laskee hapenottokykysi heikompitasoisen tasalle. Jos hapenottokyky on 25, naamalla maski ja pitäisi ehkä lisäksi kävellä, hapenotto menee epämukavalle tasolle. Etenkin jos on vielä lisäksi tukkoisuutta, allergiaa tai astmaa.

Vierailija
22/25 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudän idioottrina ihmisiä, jotka kuvittelevat kaikilla olevan saman hapenottokyvyn. Jos hapenittokykysi on 40 tai yli, maskin tuoma lisävastus ei haitanne liiaksi vaan laskee hapenottokykysi heikompitasoisen tasalle. Jos hapenottokyky on 25, naamalla maski ja pitäisi ehkä lisäksi kävellä, hapenotto menee epämukavalle tasolle. Etenkin jos on vielä lisäksi tukkoisuutta, allergiaa tai astmaa.

Juurikin näin. Minulla on astmaa ja krooninen allerginen nuha, kuten tuossa aiemmin jo totesin. Minulla on aina jossain määrin tukkoinen olo ja limaa hengitysteissä. Täällä sitten porukka sanoo, että joo, olet vaan ahdistunut maskin käytöstä. Laittaisivat itse maskin naamalle esim nenä tukossa flunssaisena 8 tunniksi, niin vieläköhän heistäkin tuntuisi että tukaluus johtuu vain omasta ahdistuneisuudesta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskihan on oikeasti monelle haitallinen, mutta sitä ei voida ääneen sanoa, koska silloin pelätään, että ihmiset lakkaisivat käyttämästä sitä ja pandemia pahenisi.

Vierailija
24/25 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän ovat pääsääntöisesti sellaisia että jos eivät itse kärsi jostain, niin ei siitä voi kärsiä muutkaan. Muut ovat heikkoja tai kuvittelevat asiat, koska en minä ole huomannut omassa elämässäni vastaavaa.

Vierailija
25/25 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Minulla on astmaa ja krooninen allerginen nuha, kuten tuossa aiemmin jo totesin. Minulla on aina jossain määrin tukkoinen olo ja limaa hengitysteissä. Täällä sitten porukka sanoo, että joo, olet vaan ahdistunut maskin käytöstä. Laittaisivat itse maskin naamalle esim nenä tukossa flunssaisena 8 tunniksi, niin vieläköhän heistäkin tuntuisi että tukaluus johtuu vain omasta ahdistuneisuudesta.

ap

Minulla on myös tuo krooninen allerginen nuha. Tosi tympeä kun aina joutuu elämään nenä enemmän tai vähemmän tukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä