Frasier on varmaan kaikkien aikojen paras komediasarja?
Olen aivan ihastunut Nilesiin<3
Kellarin Kunkku tai Moderni Perhe on toiseksi paras. Arthur Spooner on lemppari tv isĂ€ ikinĂ€!! Frasierin Martykin oli kyllĂ€ ihana. RIP molemmat hienot nĂ€yttelijĂ€tđ
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunut ysÀrillÀ ettÀ Nilesin nÀyttelijÀ on homo mikÀ nyt nÀyttÀÀ pÀivÀnselvÀltÀ. Osasi nÀytellÀ niin vakuuttavasti intohimoa sitÀ taloudenhoitajaa kohtaan.
EntÀs Martinin nÀyttelijÀ? :D
Tai Bulldogin... =D
Frasierin suurin etu oli ettÀ aidosti pidin kaikista niistÀ nÀyttelijöistÀ. EivÀt ÀrsyttÀneet ikinÀ. SeinfeldissÀ en voinut sietÀÀ itse JerryÀ ja Elainen nÀyttelijÀÀ. FrendeissÀ v*tutti vuoron perÀÀn kaikki muut paitsi Matthew Perry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frasier on todella hyvÀ ja ÀlykÀs sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, ettÀ Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lÀhes tÀydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska nÀyttelijÀ oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vÀltellyt.
Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.
The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi ettÀ se on tosi hauska, siinÀ on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, NetflixistÀ löytyy.
The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on tÀysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillÀ. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinÀ nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vielÀpÀ melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinÀ nauraneeni yhtÀ hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hÀn kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitÀ. Itsekin ulkomailla kieltÀ opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isÀntien tuskan.
No ilmeisesti meillÀ on sitten tÀysin eri huumorintaju, sillÀ minÀ nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielÀ useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitÀ hauskempaa.
IT Crowdkin kyllÀ nauratti minua.
Sen sijaan tuollaiset retired -retarded vitsit ovat minusta tylsiÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frasier on todella hyvÀ ja ÀlykÀs sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, ettÀ Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lÀhes tÀydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska nÀyttelijÀ oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vÀltellyt.
Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.
The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi ettÀ se on tosi hauska, siinÀ on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, NetflixistÀ löytyy.
The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on tÀysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillÀ. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinÀ nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vielÀpÀ melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinÀ nauraneeni yhtÀ hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hÀn kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitÀ. Itsekin ulkomailla kieltÀ opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isÀntien tuskan.
No ilmeisesti meillÀ on sitten tÀysin eri huumorintaju, sillÀ minÀ nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielÀ useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitÀ hauskempaa.
Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeÀt tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystÀvÀn perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen pÀÀssÀni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se kÀsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellÀ on kokemusta.
Frasier on kyllÀ best. Oikea hyvÀnmielen sarja. NÀyttelijÀt ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeÀt tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystÀvÀn perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen pÀÀssÀni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se kÀsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellÀ on kokemusta.
Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elÀmÀstÀ, tai vÀhintÀÀnkin nettikeskusteluista. HyvÀÀ tarkoittavia mutta erittÀin tyhmiÀ tyyppejÀ, itsekkÀitÀ ja tylyjÀ ihmisiÀ, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epÀtavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittÀvÀt tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseÀni kiehtoo myös ajatus kuolemanjÀlkeisestÀ elÀmÀstÀ ja siihen liittyvÀt uskomukset, ehkÀ se ei kiinnosta kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elÀmÀstÀ, tai vÀhintÀÀnkin nettikeskusteluista. HyvÀÀ tarkoittavia mutta erittÀin tyhmiÀ tyyppejÀ, itsekkÀitÀ ja tylyjÀ ihmisiÀ, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epÀtavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittÀvÀt tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseÀni kiehtoo myös ajatus kuolemanjÀlkeisestÀ elÀmÀstÀ ja siihen liittyvÀt uskomukset, ehkÀ se ei kiinnosta kaikkia.
Father Ted on myös loistava ja osin transendentaalinen. :) Jo 90-luvulla oli vaikea miellyttÀÀ kaikkia.
Frasier on myös minun kaikkien aikojen lempparisarjani. Olin aivan ihastunut Nilesiin silloin 90-luvulla ja toimii edelleen kun katselen nyt Viaplaysta. :D YlipÀÀnsÀ Frasier on sarja josta löytÀÀ aina uutta, se sanailu on tosiaan niin nokkelaa ettei suomentajakaan ole pysynyt koko aikaa perÀssÀ.
Hieman hirvittÀÀ ettÀ mitÀ on tulossa nyt kun uusia jaksoja tehdÀÀn... Saa olla kyllÀ aikamoisen loistava kÀsis, ohjaus ja casting, ettÀ yltÀÀ niihin kulta-aikoihin. Parhaat kaudet olivat 1-7 ja sitten viimeinen kausi oli taas hyvÀ, vÀlissÀ Daphnen nÀyttelijÀn raskautuminen + kÀsikirjoittajien vaihtuminen kaudella 8 aiheutti notkahduksen pariksi vuodeksi.
JÀnnityksellÀ odotan. Ihana sarja!
KetkÀ kaikki nÀyttelijÀt ovat mukana nÀissÀ uusissa jaksoissa? MielestÀni uusia ei edes kannata tehdÀ jos mukana eivÀt ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.
KelseyltÀhÀn on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.
RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
KetkÀ kaikki nÀyttelijÀt ovat mukana nÀissÀ uusissa jaksoissa? MielestÀni uusia ei edes kannata tehdÀ jos mukana eivÀt ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.
KelseyltÀhÀn on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.
RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.
Alec Baldwin, siinÀ on ÀijÀ jota en voi sietÀÀ! Vaimonsa on seinÀhullu!
Ainakin tÀmÀn artikkelin perusteella Frasierin isÀn esittÀjÀ on kuollut, ja Niles ja Daphne eivÀt ole mukana.
https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-9298803/Fans-delighted-FrâŠ
MitÀ hemmetin jÀrkeÀ koko rebootissa sitten on? EihÀn tuohon jÀÀ muita vakihahmoja kuin Frasier ja Roz.
Ja kun tuota artikkelia lukee niin mahdollisesti Rozkaan ei ole mukana?
Onko se sitten spin-offin spin-off, jossa Frasierin elÀmÀ jatkuu ja mukaan tulee joku uusi hahmokaarti? En ole kauhean innostunut ajatuksesta.
Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmÀistÀ tuotantokautta, nÀitÀ uudempia Netflixille tehtyjÀ en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkÀsin kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmÀistÀ tuotantokautta, nÀitÀ uudempia Netflixille tehtyjÀ en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkÀsin kovasti.
PitÀÀ lisÀtÀ vielÀ 30 Rock, ei taida vaan sitÀkÀÀn löytyÀ mistÀÀn suoratoistona.
LÀhes mikÀÀn sarja ei ole hyvÀ enÀÀ 7. kauden jÀlkeen. Ihan jÀrjestÀÀn taso laskenut. Frendit, Seinfeld, Frasier ja kaikki.
Frasier oli siitÀ erikoinen, ettÀ jo ekat jaksot olivat oikeasti hauskoja ja mukaansatempaavia. Seinfeldin ja Frendien ekat jaksot olivat tylsiÀ, ei olisi uskonut ettÀ niistÀ tulisi niin hauskoja.
Itse pidÀn FrasieriÀ hieman ÀlykkÀÀmpÀnÀ sitcomina, jossa oli vÀhÀn psykologiaakin mukana. Valitettavasti yksi kÀsikirjoittajista kuoli 9/11:ssÀ ja sen takia varmaan taso notkahti heti.
Frasierissa monia hauskoja kohtauksia, mm. Daphnen veljen vierailu, nimeÀ en muista. Sarja on ihan huippu! VÀhÀn sama perusteema kuin Pokka pitÀÀ - sarjassa, joka nerokas myös, nauretaan ihmisen omahyvÀisyydelle ja itsetÀrkeilylle. Frasierin isÀn koira ihan kymppi! Toki monta koiraa vuorotteli osassa.
Vierailija kirjoitti:
Frasier on kyllÀ best. Oikea hyvÀnmielen sarja. NÀyttelijÀt ovat ihania.
Eikö Kelsey menettÀnyt maineensa avioerossaan?
Kelsey Grammer oli pahoinpitelyn uhri eikÀ tekijÀ. Harvinaista, mutta niinkin joskus kÀy. Omat sympatiani ovat kyllÀ Kelseyn puolella siinÀ kohtaa.
Sen sijaan ÀrsyttÀÀ, ettÀ hÀn on konservatiivi ja ÀÀnestÀÀ republikaaneja, eli ei vÀlitÀ mitÀ köyhille tapahtuu, kunhan itsellÀ on kaikki mitÀ haluaa.
PidÀn eniten pokka pitÀÀ - sarjasta.
Frasier on myös hyvÀ. Samoin miehen puolikkaat ja rillit huurussa.
En tykkÀÀ frendeistÀ enkÀ modernista perheestÀ.