Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Frasier on varmaan kaikkien aikojen paras komediasarja?

Vierailija
10.04.2021 |

Olen aivan ihastunut Nilesiin<3

Kellarin Kunkku tai Moderni Perhe on toiseksi paras. Arthur Spooner on lemppari tv isä ikinä!! Frasierin Martykin oli kyllä ihana. RIP molemmat hienot näyttelijät🙏

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän eniten pokka pitää - sarjasta.

Frasier on myös hyvä. Samoin miehen puolikkaat ja rillit huurussa.

En tykkää frendeistä enkä modernista perheestä.

Vierailija
42/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunut ysärillä että Nilesin näyttelijä on homo mikä nyt näyttää päivänselvältä. Osasi näytellä niin vakuuttavasti intohimoa sitä taloudenhoitajaa kohtaan.

Entäs Martinin näyttelijä? :D

Tai Bulldogin... =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasierin suurin etu oli että aidosti pidin kaikista niistä näyttelijöistä. Eivät ärsyttäneet ikinä. Seinfeldissä en voinut sietää itse Jerryä ja Elainen näyttelijää. Frendeissä v*tutti vuoron perään kaikki muut paitsi Matthew Perry.

Vierailija
44/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frasier on todella hyvä ja älykäs sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, että Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lähes täydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska näyttelijä oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vältellyt. 

Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.

The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi että se on tosi hauska, siinä on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, Netflixistä löytyy. 

The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on täysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillä. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinä nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vieläpä melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinä nauraneeni yhtä hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hän kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitä. Itsekin ulkomailla kieltä opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isäntien tuskan.

No ilmeisesti meillä on sitten täysin eri huumorintaju, sillä minä nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielä useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitä hauskempaa. 

IT Crowdkin kyllä nauratti minua.

Sen sijaan tuollaiset retired -retarded vitsit ovat minusta tylsiä. 

Vierailija
45/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frasier on todella hyvä ja älykäs sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, että Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lähes täydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska näyttelijä oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vältellyt. 

Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.

The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi että se on tosi hauska, siinä on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, Netflixistä löytyy. 

The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on täysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillä. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinä nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vieläpä melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinä nauraneeni yhtä hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hän kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitä. Itsekin ulkomailla kieltä opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isäntien tuskan.

No ilmeisesti meillä on sitten täysin eri huumorintaju, sillä minä nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielä useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitä hauskempaa. 

Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeät tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystävän perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen päässäni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se käsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellä on kokemusta.

Vierailija
46/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasier on kyllä best. Oikea hyvänmielen sarja. Näyttelijät ovat ihania.

Vierailija
47/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeät tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystävän perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen päässäni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se käsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellä on kokemusta.

Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elämästä, tai vähintäänkin nettikeskusteluista. Hyvää tarkoittavia mutta erittäin tyhmiä tyyppejä, itsekkäitä ja tylyjä ihmisiä, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epätavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittävät tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseäni kiehtoo myös ajatus kuolemanjälkeisestä elämästä ja siihen liittyvät uskomukset, ehkä se ei kiinnosta kaikkia. 

Vierailija
48/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elämästä, tai vähintäänkin nettikeskusteluista. Hyvää tarkoittavia mutta erittäin tyhmiä tyyppejä, itsekkäitä ja tylyjä ihmisiä, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epätavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittävät tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseäni kiehtoo myös ajatus kuolemanjälkeisestä elämästä ja siihen liittyvät uskomukset, ehkä se ei kiinnosta kaikkia. 

Father Ted on myös loistava ja osin transendentaalinen. :) Jo 90-luvulla oli vaikea miellyttää kaikkia.

Vierailija
49/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasier on myös minun kaikkien aikojen lempparisarjani. Olin aivan ihastunut Nilesiin silloin 90-luvulla ja toimii edelleen kun katselen nyt Viaplaysta. :D   Ylipäänsä Frasier on sarja josta löytää aina uutta, se sanailu on tosiaan niin nokkelaa ettei suomentajakaan ole pysynyt koko aikaa perässä.

Hieman hirvittää että mitä on tulossa nyt kun uusia jaksoja tehdään... Saa olla kyllä aikamoisen loistava käsis, ohjaus ja casting, että yltää niihin kulta-aikoihin. Parhaat kaudet olivat 1-7 ja sitten viimeinen kausi oli taas hyvä, välissä Daphnen näyttelijän raskautuminen + käsikirjoittajien vaihtuminen kaudella 8 aiheutti notkahduksen pariksi vuodeksi.

Jännityksellä odotan. Ihana sarja!

Vierailija
50/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä kaikki näyttelijät ovat mukana näissä uusissa jaksoissa? Mielestäni uusia ei edes kannata tehdä jos mukana eivät ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.

Kelseyltähän on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.

RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.

Vierailija
51/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä kaikki näyttelijät ovat mukana näissä uusissa jaksoissa? Mielestäni uusia ei edes kannata tehdä jos mukana eivät ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.

Kelseyltähän on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.

RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.

Alec Baldwin, siinä on äijä jota en voi sietää! Vaimonsa on seinähullu!

Vierailija
52/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tämän artikkelin perusteella Frasierin isän esittäjä on kuollut, ja Niles ja Daphne eivät ole mukana. 

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-9298803/Fans-delighted-Fr…

Mitä hemmetin järkeä koko rebootissa sitten on? Eihän tuohon jää muita vakihahmoja kuin Frasier ja Roz. 

Vierailija
53/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun tuota artikkelia lukee niin mahdollisesti Rozkaan ei ole mukana? 

Onko se sitten spin-offin spin-off, jossa Frasierin elämä jatkuu ja mukaan tulee joku uusi hahmokaarti? En ole kauhean innostunut ajatuksesta.

Vierailija
54/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmäistä tuotantokautta, näitä uudempia Netflixille tehtyjä en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkäsin kovasti. 

Vierailija
55/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmäistä tuotantokautta, näitä uudempia Netflixille tehtyjä en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkäsin kovasti. 

Pitää lisätä vielä 30 Rock, ei taida vaan sitäkään löytyä mistään suoratoistona.

Vierailija
56/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monty Python.

Vierailija
57/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes mikään sarja ei ole hyvä enää 7. kauden jälkeen. Ihan järjestään taso laskenut. Frendit, Seinfeld, Frasier ja kaikki. 

Frasier oli siitä erikoinen, että jo ekat jaksot olivat oikeasti hauskoja ja mukaansatempaavia. Seinfeldin ja Frendien ekat jaksot olivat tylsiä, ei olisi uskonut että niistä tulisi niin hauskoja.

Itse pidän Frasieriä hieman älykkäämpänä sitcomina, jossa oli vähän psykologiaakin mukana. Valitettavasti yksi käsikirjoittajista kuoli 9/11:ssä ja sen takia varmaan taso notkahti heti. 

Vierailija
58/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frasierissa monia hauskoja kohtauksia, mm. Daphnen veljen vierailu, nimeä en muista. Sarja on ihan huippu! Vähän sama perusteema kuin Pokka pitää - sarjassa, joka nerokas myös, nauretaan ihmisen omahyväisyydelle ja itsetärkeilylle. Frasierin isän koira ihan kymppi! Toki monta koiraa vuorotteli osassa.

Vierailija
59/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frasier on kyllä best. Oikea hyvänmielen sarja. Näyttelijät ovat ihania.

Eikö Kelsey menettänyt maineensa avioerossaan?

Vierailija
60/140 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelsey Grammer oli pahoinpitelyn uhri eikä tekijä. Harvinaista, mutta niinkin joskus käy.  Omat sympatiani ovat kyllä Kelseyn puolella siinä kohtaa. 

Sen sijaan ärsyttää, että hän on konservatiivi ja äänestää republikaaneja, eli ei välitä mitä köyhille tapahtuu, kunhan itsellä on kaikki mitä haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme