Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Frasier on varmaan kaikkien aikojen paras komediasarja?

Vierailija
10.04.2021 |

Olen aivan ihastunut Nilesiin<3

Kellarin Kunkku tai Moderni Perhe on toiseksi paras. Arthur Spooner on lemppari tv isĂ€ ikinĂ€!! Frasierin Martykin oli kyllĂ€ ihana. RIP molemmat hienot nĂ€yttelijĂ€t🙏

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PidÀn eniten pokka pitÀÀ - sarjasta.

Frasier on myös hyvÀ. Samoin miehen puolikkaat ja rillit huurussa.

En tykkÀÀ frendeistÀ enkÀ modernista perheestÀ.

Vierailija
42/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajunut ysÀrillÀ ettÀ Nilesin nÀyttelijÀ on homo mikÀ nyt nÀyttÀÀ pÀivÀnselvÀltÀ. Osasi nÀytellÀ niin vakuuttavasti intohimoa sitÀ taloudenhoitajaa kohtaan.

EntÀs Martinin nÀyttelijÀ? :D

Tai Bulldogin... =D

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Frasierin suurin etu oli ettÀ aidosti pidin kaikista niistÀ nÀyttelijöistÀ. EivÀt ÀrsyttÀneet ikinÀ. SeinfeldissÀ en voinut sietÀÀ itse JerryÀ ja Elainen nÀyttelijÀÀ. FrendeissÀ v*tutti vuoron perÀÀn kaikki muut paitsi Matthew Perry.

Vierailija
44/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frasier on todella hyvĂ€ ja Ă€lykĂ€s sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, ettĂ€ Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lĂ€hes tĂ€ydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska nĂ€yttelijĂ€ oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vĂ€ltellyt. 

Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.

The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi ettĂ€ se on tosi hauska, siinĂ€ on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, NetflixistĂ€ löytyy. 

The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on tÀysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillÀ. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinÀ nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vielÀpÀ melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinÀ nauraneeni yhtÀ hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hÀn kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitÀ. Itsekin ulkomailla kieltÀ opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isÀntien tuskan.

No ilmeisesti meillĂ€ on sitten tĂ€ysin eri huumorintaju, sillĂ€ minĂ€ nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielĂ€ useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitĂ€ hauskempaa. 

IT Crowdkin kyllÀ nauratti minua.

Sen sijaan tuollaiset retired -retarded vitsit ovat minusta tylsiĂ€. 

Vierailija
45/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frasier on todella hyvĂ€ ja Ă€lykĂ€s sarja, mutta viimeiset pari kolme kautta olivat huonompia, joten se laskee minusta koko sarjan arvoa. Jos se olisi loppunut siihen, ettĂ€ Niles ja Daphne saavat toisensa, niin olisi ollut lĂ€hes tĂ€ydellinen sitcom. Mutta sitten tuli se Daphnen lihominen (koska nĂ€yttelijĂ€ oli raskaana), Daphnen vanhemmat ja sellainen slapstick-tyyppinen huumori, jota sarja oli aiemmilla kausilla vĂ€ltellyt. 

Esim. Seinfeld oli minusta luova ja hauska loppuun asti, paitsi ihan viimeinen jakso oli pettymys.

The Good Place on minusta kaikkien aikojen paras sitcom. Paitsi ettĂ€ se on tosi hauska, siinĂ€ on myös tarina, joka kehittyy koko ajan. Mahtavat hahmot ja rikas maailma. Suosittelen katsomaan, NetflixistĂ€ löytyy. 

The Good Place on oikein malliesimerkki komediasta, joka ei voisi koskaan aidosti huvittaa, koska koko tapahtumapaikka ja tilanne on tÀysin absurdi. Verrattuna juuri hauskoihin komedioihin ero on valtava. Esim. vaikka The IT Crowd aiheuttaa aitoa huvittuneisuutta, koska tilanteet ovat niin todenmukaisia, mutta vinksahtaneella twistillÀ. Samoin joku Borat naurattaa aivan hervottomasti, koska siinÀ nauretaan todellisille asioille, jotka ovat usein vielÀpÀ melko vaikeita ja monille traumaattisia. Itse en muista ikinÀ nauraneeni yhtÀ hervottomasti kuin Boratin illallisille, jossa hÀn kuulee sanan retired -> retarded, ja jatkaa siitÀ. Itsekin ulkomailla kieltÀ opetellessa on tullut mokailtua, joten nauru oli jopa katarttista. Been there, done that ja tunnen myös isÀntien tuskan.

No ilmeisesti meillĂ€ on sitten tĂ€ysin eri huumorintaju, sillĂ€ minĂ€ nauroin makeasti monta kertaa The Good Placen jaksoille, ja olen nauranut vielĂ€ useammalla katselukerrallakin. Minusta se absurdius tekee siitĂ€ hauskempaa. 

Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeÀt tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystÀvÀn perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen pÀÀssÀni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se kÀsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellÀ on kokemusta.

Vierailija
46/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Frasier on kyllÀ best. Oikea hyvÀnmielen sarja. NÀyttelijÀt ovat ihania.

Vierailija
47/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu omistakin kokemuksista. Itse nauroin monille IT Crowdinkin jutuille niiden omakohtaisuuden takia. Esim. semisti a utisti työkaveri ja omalle kohdalle sattuneet kipeÀt tilanteet, kuten Royn ongelma tyttöystÀvÀn perheen kuoltua tulipalossa at a sea park. Fleabag taas huvitti filosofisilla pohdinnoilla, joita itsekin olen pÀÀssÀni pyöritellyt. Kai huumori toimii parhaiten juuri silloin, kun se kÀsittelee traagisia tai ainakin vaikeita asioita, joista itsellÀ on kokemusta.

Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elĂ€mĂ€stĂ€, tai vĂ€hintÀÀnkin nettikeskusteluista. HyvÀÀ tarkoittavia mutta erittĂ€in tyhmiĂ€ tyyppejĂ€, itsekkĂ€itĂ€ ja tylyjĂ€ ihmisiĂ€, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epĂ€tavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittĂ€vĂ€t tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseĂ€ni kiehtoo myös ajatus kuolemanjĂ€lkeisestĂ€ elĂ€mĂ€stĂ€ ja siihen liittyvĂ€t uskomukset, ehkĂ€ se ei kiinnosta kaikkia. 

Vierailija
48/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan Good Placessakin hahmoja, jotka tunnistaa omasta elĂ€mĂ€stĂ€, tai vĂ€hintÀÀnkin nettikeskusteluista. HyvÀÀ tarkoittavia mutta erittĂ€in tyhmiĂ€ tyyppejĂ€, itsekkĂ€itĂ€ ja tylyjĂ€ ihmisiĂ€, rahoilla ja julkkistutuilla kehuskelijoita, ja niin edelleen. Vaikka tilanne on epĂ€tavallinen, hahmoilla on silti oma luonteensa ja he ovat samaistuttavia, kun yrittĂ€vĂ€t tulla paremmiksi ihmisiksi. Minua itseĂ€ni kiehtoo myös ajatus kuolemanjĂ€lkeisestĂ€ elĂ€mĂ€stĂ€ ja siihen liittyvĂ€t uskomukset, ehkĂ€ se ei kiinnosta kaikkia. 

Father Ted on myös loistava ja osin transendentaalinen. :) Jo 90-luvulla oli vaikea miellyttÀÀ kaikkia.

Vierailija
49/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Frasier on myös minun kaikkien aikojen lempparisarjani. Olin aivan ihastunut Nilesiin silloin 90-luvulla ja toimii edelleen kun katselen nyt Viaplaysta. :D   YlipÀÀnsĂ€ Frasier on sarja josta löytÀÀ aina uutta, se sanailu on tosiaan niin nokkelaa ettei suomentajakaan ole pysynyt koko aikaa perĂ€ssĂ€.

Hieman hirvittÀÀ ettÀ mitÀ on tulossa nyt kun uusia jaksoja tehdÀÀn... Saa olla kyllÀ aikamoisen loistava kÀsis, ohjaus ja casting, ettÀ yltÀÀ niihin kulta-aikoihin. Parhaat kaudet olivat 1-7 ja sitten viimeinen kausi oli taas hyvÀ, vÀlissÀ Daphnen nÀyttelijÀn raskautuminen + kÀsikirjoittajien vaihtuminen kaudella 8 aiheutti notkahduksen pariksi vuodeksi.

JÀnnityksellÀ odotan. Ihana sarja!

Vierailija
50/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KetkÀ kaikki nÀyttelijÀt ovat mukana nÀissÀ uusissa jaksoissa? MielestÀni uusia ei edes kannata tehdÀ jos mukana eivÀt ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.

KelseyltÀhÀn on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.

RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.

Vierailija
51/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KetkÀ kaikki nÀyttelijÀt ovat mukana nÀissÀ uusissa jaksoissa? MielestÀni uusia ei edes kannata tehdÀ jos mukana eivÀt ole Frasier, Niles, Daphne ja Roz.

KelseyltÀhÀn on tulossa uusi sarja Alec Baldwinin kanssa.

RIP John Mahoney, Moose ja Enzo. Toitte paljon iloa maailmaan.

Alec Baldwin, siinÀ on ÀijÀ jota en voi sietÀÀ! Vaimonsa on seinÀhullu!

Vierailija
52/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainakin tĂ€mĂ€n artikkelin perusteella Frasierin isĂ€n esittĂ€jĂ€ on kuollut, ja Niles ja Daphne eivĂ€t ole mukana. 

https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-9298803/Fans-delighted-Fr

MitĂ€ hemmetin jĂ€rkeĂ€ koko rebootissa sitten on? EihĂ€n tuohon jÀÀ muita vakihahmoja kuin Frasier ja Roz. 

Vierailija
53/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ja kun tuota artikkelia lukee niin mahdollisesti Rozkaan ei ole mukana? 

Onko se sitten spin-offin spin-off, jossa Frasierin elÀmÀ jatkuu ja mukaan tulee joku uusi hahmokaarti? En ole kauhean innostunut ajatuksesta.

Vierailija
54/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmĂ€istĂ€ tuotantokautta, nĂ€itĂ€ uudempia Netflixille tehtyjĂ€ en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkĂ€sin kovasti. 

Vierailija
55/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempparisarja Arrested Development ja nimenomaan kolme ensimmĂ€istĂ€ tuotantokautta, nĂ€itĂ€ uudempia Netflixille tehtyjĂ€ en jaksanut kauaa katsoa. Sellainenkin kuin Happy Endings, tuli joltain kanavalta muutama vuosi sitten, tykkĂ€sin kovasti. 

PitÀÀ lisÀtÀ vielÀ 30 Rock, ei taida vaan sitÀkÀÀn löytyÀ mistÀÀn suoratoistona.

Vierailija
56/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Monty Python.

Vierailija
57/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

LĂ€hes mikÀÀn sarja ei ole hyvĂ€ enÀÀ 7. kauden jĂ€lkeen. Ihan jĂ€rjestÀÀn taso laskenut. Frendit, Seinfeld, Frasier ja kaikki. 

Frasier oli siitÀ erikoinen, ettÀ jo ekat jaksot olivat oikeasti hauskoja ja mukaansatempaavia. Seinfeldin ja Frendien ekat jaksot olivat tylsiÀ, ei olisi uskonut ettÀ niistÀ tulisi niin hauskoja.

Itse pidĂ€n FrasieriĂ€ hieman Ă€lykkÀÀmpĂ€nĂ€ sitcomina, jossa oli vĂ€hĂ€n psykologiaakin mukana. Valitettavasti yksi kĂ€sikirjoittajista kuoli 9/11:ssĂ€ ja sen takia varmaan taso notkahti heti. 

Vierailija
58/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Frasierissa monia hauskoja kohtauksia, mm. Daphnen veljen vierailu, nimeÀ en muista. Sarja on ihan huippu! VÀhÀn sama perusteema kuin Pokka pitÀÀ - sarjassa, joka nerokas myös, nauretaan ihmisen omahyvÀisyydelle ja itsetÀrkeilylle. Frasierin isÀn koira ihan kymppi! Toki monta koiraa vuorotteli osassa.

Vierailija
59/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frasier on kyllÀ best. Oikea hyvÀnmielen sarja. NÀyttelijÀt ovat ihania.

Eikö Kelsey menettÀnyt maineensa avioerossaan?

Vierailija
60/140 |
10.04.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kelsey Grammer oli pahoinpitelyn uhri eikĂ€ tekijĂ€. Harvinaista, mutta niinkin joskus kĂ€y.  Omat sympatiani ovat kyllĂ€ Kelseyn puolella siinĂ€ kohtaa. 

Sen sijaan Ă€rsyttÀÀ, ettĂ€ hĂ€n on konservatiivi ja ÀÀnestÀÀ republikaaneja, eli ei vĂ€litĂ€ mitĂ€ köyhille tapahtuu, kunhan itsellĂ€ on kaikki mitĂ€ haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kahdeksan seitsemÀn kuusi