Tiedättekö sen tunteen, kun oikeasti vittumaiselle työkaverille....
pitää vaan yrittää olla näennäisen ystävällinen, vaikka oikeasti tekisi mieli laittaa hyvin rumasti ja ilkeästi samalla mitalla takaisin. Meillä duunissa tälläinen tilanne. Kollega pistelee, piikittelee, vähättelee ja kuittailee aina tilaisuuden tullen (itsellään äärettömän huono itsetunto) jopa asiakkaiden edessä, mikä on tosi noloa. Sitten kuitenkin odottaa saavansa aina itse apua ja ystävällistä kohtelua. Alkaa olla mitta täynnä. Ja hauskaa on, että kaikki työpaikalla (suhteellisen pieni työyhteisö) ovat tästä ihmisestä samaa mieltä eli ei ole pelkästään minun mielipiteeni. Tyyppi itse ei ole koskaan oikein mihinkään tyytyväinen ja kokee aina kärsivänsä jostain päin vääryyttä ja epäreilua kohtelua. Kadehtii myös ihan aina jotakin kollegaa kuinka tällä on muka joku asia paremmin tai kuinka jotakuta muuta suositaan esim. lomissa, työvuoroissa ja ihan kaikessa. Miten ihmeessä voikin aikuinen ihminen olla näin rasittava?!?!!?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa näyttää olevan ne oikeasti negatiiviset juoruilijat.
Mitäs jos kohtelisitte muita kuten toivoisitte itseänne kohdeltavan. Vai kuvitteletteko että juuri teillä on oikeus olla ilkeitä. Sitä saa mitä tilaa.
Sitä saa mitä tilaa. Itse tuo ilkeilijä on nämä kommentit ainakin minulta käytöksellään kirvoittanut. Työpaikalla uutena aloittaessa olin ihan avoimin mielin ja pari vuotta on tehnyt tehtävänsä ja totuus paljastunut. En todellakaan rupea enää esittämään laupiasta ja kääntämään toista poskea hänen sivalluksilleen. / Ap
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja taitaa olla naisvaltaisessa terveydenhoitoalan duunissa, joko sairaalassa tai vanhainkodissa, siellähän tämän kaltaisia tyyppejä piisaa.
Naisvaltainen paikka kyllä, mutta ihan kivijalkakaupan myyjänä työskentelen. / Ap
Meillä on ihme juonija töissä. Ilmeisesti ei tykkää musta joten puhuu selän takana mun hommia itselleen ja koittaa päättää kaikesta vaikka ei ole esimies ja päätöksiä tehdään tiimissä. Tunkee joka asiaan ja paikkaan.
Noh oon irtisanoutunut ja vaihdan kohta työpaikkaa. Saa sit vaikka mun kaikki hommat. Ei vaan tiedä että ne on aivan tosi surkeita hommia ja innolla odotan, että pääsen niistä eroon. Ja tuosta tyypistä.
Tiedän vaan tunteen missä minun oletetaan olevan muille avuksi ja ystävällinen ja itse en saa mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on myös tuollainen sitruuna töissä. Pitkäaikaiset vakkaritkin ovat valittaneet hänestä, mutta tuollainen hiljainen piinaaminen ei taida riittää syyksi irtisanomiseen. Varsinkaan, kun se ei kohdistu pelkästään yhteen ihmiseen, vaan kaikkiin.
Meillä tämä tyyppi yrittää myös selkeästi mustamaalata ja savustaa työtovereita ulos. On ihan hiton kateellinen ja kuten sanottu epävarma itsestään. Valitettavasti pari tyyppiä on jo lähtenyt vuosien saatossa hänen takiaan toisiin duuneihin.
Meillä esimies on mitä mukavin ja rennoin tyyppi niille, joista pitää eli niille, jotka eivät uskalla sanoa eriävää mielipidettään ja tekevät pomon käskystä pomonkin työt. Mutta muut kärsivät. On jopa yhdelle työntekijälle leveillyt ja luetellut kuinka monen työntekijän on onnistunut savustamaan ulos (ne osaavimmat, jotka pomo kokee uhaksi). Joskus tekisi mieli tuoda julkisuuteen mitä kaikkea tämä pomo on vuosien aikana tehnyt. Ihmiset eivät uskoisi korviaan. Suurin osa asioista on ylempien pomojen tiedossa, mutta ovelasti pomoni on onnistunut selittämään asiat parhain päin. Näin eräässä kunnan työpaikassa. Minä olen vuorostaan savustettava.
Jos olette kaikki samaa mieltä, että tämä henkilö on epäkohtelias, niin miksi ette ole puhuneet esimiehelle jo? Kertokaa esimiehelle yhdessä ja hän keskustelee kyseisen ihmisen kanssa. Kyllä te kai tämän asian eteen aijotte jotain tehdä ettekä vain juorua hänestä selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän vaan tunteen missä minun oletetaan olevan muille avuksi ja ystävällinen ja itse en saa mitään takaisin.
Niin minäkin!
En, mutta tiedän sen tunteen, kun tekisi mieli karjaista vieressä istuvalle työkaverille, että älä koko ajan hölötä ja käkätä ja häiritse minun työntekoani, mutta pitää vaan esittää kivaa ja olla muka kiinnostunut hänen juoruilustaan.
Ite tykkään enemmän sellaisista jotka sanoo ilkeän mielipiteen suoraan, kuin että mielistelee ja puhuu paskaa sitten selän takana. Inhoan niiin paljon niitä nuolevia selän takana paskanpuhujia. Ne ne vasta pahaa puhuukin.
Tässä ketjussa näyttää olevan ne oikeasti negatiiviset juoruilijat.
Mitäs jos kohtelisitte muita kuten toivoisitte itseänne kohdeltavan. Vai kuvitteletteko että juuri teillä on oikeus olla ilkeitä. Sitä saa mitä tilaa.