Miesystäväni keitti pastaa kuukuppikattilassani
Vietettiin miesystäväni kanssa iltaa minun kämpilläni, saunottiin ja jäin peseytymään ja kuivaamaan hiuksiani saunan jälkeen. keittiössä pöytä oli katettu ja kuukuppikattilassani oli tehty pestopastaa. Miesystävä oli jo ehtinyt sitä syödä mutta minun oli pakko kertoa mikä kattila se on koska en itse halunnut siinä tehtyä pastaa syödä. Se on aika pieni kattila jossa desinfioin kuukuppiani. Miesystävä suuttui ja murjotti loppuillan, hänen mielestään sellainen kattila pitäisi säilyttää kylpyhuoneessa, ei käy sanoin minä. Hirveä riita ihan tyhmästä asiasta, en tiedä miten voisin hyvitellä tällaista vahinkoa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on omat kattilat kaikille :D Jotenkin ällöttää jos ne menis sekaisin vaikka tietää et ne on pesty ja desinfioitu kiehuvan kuumalla vedellä..
Ai kamala - minulla on paistoastioina sairaalan romiksesta hankittuja teräksisiä kaarimaljoja. Yleensä ihmiset alkaa kakomaan, kun laitan juustonaksut, karkit tai annoksina tehdyt uunimakkarat näissä esiin.
Hyi helv*ti! Naisten vartalot ovat kammottavn ällöttäviä!
Mies
Jos tapailee naista ja tarkoitus on syödä hänen luonaan, niin onko ok kysyä, että eihän tässä kattilassa oo kuukuppia keitelty? En itse halua sellaisessa kattilassa valmistettua ruokaa syödä
Anna sen nuolla pesää, eiköhän se kammottava kattila unohdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvata uskalla kylässä enää mitään syödä , kuinka moni keittelee eritteitään sisältäviä esineitä ruoanvalmistusastioissa ja pitää sitä ihan ok asiana! Varmasti syötte sitten koiran kupistakin välillä ruokanne...
Meillä kyllä koira nuolee monesti ihmisten lautaset ennen koneeseen laittoa 😄 en näe ongelmaa, tarpeeksi kuumalla ohjelmalla kun pestään.
Ja puhtaampi se koiran suu on kuin ihmisen...
Ja ihmiset nuolee toisiaan vaikka mistä, ja sit ollaan niin ahdistuneita kun laitetaan ruokaa kattilassa, jossa on desinfioitu keittämällä saippualla pestyä kuukuppia. Kattilassa, joka lisäksi on pesty sen jälkeen. Huoh.
No, taidam houkutella puolison viereeni, käytiin äsken saunassa. Taidan vihjailla vaikka, että saisiko hänen pissimisvehjettä (puhdasta) vaikka imeskellä...
No voi kauheeta. Olisit ollu hiljaa ja syöny kiltisti. Toinen on tehnyt ruokaa sulle... Ei voi olla niin ällöttävää, onhan se kuumennettu ja pesty oli kuitenkin. Ihmiset on ihan yliherkkiä nykyään.
Jos kattilassa ei ole mitään ylimääräisiä jäämiä, jotka silmin näkyvät ja on keitetty. Ihans sama, vaikka keittelisit siinä välillä likaisia sukkia.
Vanhana kuukuppikuntalaisena sanoisin, että pese se kattila huolella ennen kuin keität siinä kuppiasi.
Tästä aiheesta keskusteltiin aikoinaan kuukuppikunta.fi keskustelupalstalla. Eli voiko kuukupin keittoon varattua kattilaa käyttää ruoan valmistukseen. Vastaus oli, että ruoan puolesta joo, mutta sen jälkeen pitää pestä se huolella, ettei siihen jää esim. rasvajäämiä, jotka voivat olla haitallisia kuukupille.
Kuukuppeja myyvät yritykset sanovat ohjeissaan ettei kuukupin desinfiointiin tarvi erillistä kattilaa ja samoja kattiloita voi käyttää ruoanlaittoon. Kiehuva vesi tappaa kyllä kaikki bakteerit. Ja tietystihän olet kuukupin keiton jälkeen vielä erikseen pessyt sen kattilan. Ihme vouhotusta ettei voi täysin puhtaassa kattilassa tehtyä ruokaa muka syödä ja sitten vielä tahallaan pahoitit miesystävän mielen vaikka hän oli tehnyt sinulle ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhana kuukuppikuntalaisena sanoisin, että pese se kattila huolella ennen kuin keität siinä kuppiasi.
Tästä aiheesta keskusteltiin aikoinaan kuukuppikunta.fi keskustelupalstalla. Eli voiko kuukupin keittoon varattua kattilaa käyttää ruoan valmistukseen. Vastaus oli, että ruoan puolesta joo, mutta sen jälkeen pitää pestä se huolella, ettei siihen jää esim. rasvajäämiä, jotka voivat olla haitallisia kuukupille.
Ai kamala kun minä säikähdin että pilluni menee pilalle pesemättömästä kattilasta ja niistä ruoanjämistä.
Kyllähän nyt jotkin hygienissäännöt täytyy olla, että ruoanvalmistukseen käytetään vain siihen tarkoitettuja astioita ja sitten esim. eläinten ruuille ja tällaiset kuukautiskupit ym. puhdistetaan aivan eri astioissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvata uskalla kylässä enää mitään syödä , kuinka moni keittelee eritteitään sisältäviä esineitä ruoanvalmistusastioissa ja pitää sitä ihan ok asiana! Varmasti syötte sitten koiran kupistakin välillä ruokanne...
Kuukuppi tyhjennetään ja pestään huolellisesti ennen kattilaan laittamista. Eli mitään eritteitä ei keitellä, vaan pelkkä puhdas kuppi. Keittämällä tapetaan mahdolliset bakteerit, mitä kupin pinnalle on saattanut käytön aikana tulla.
Liika hygieenisyys on pahasta ja meillä keitetään välillä kestovaippojen imuosiakin ihan keittokattilassa, ai kamala. Ja hyvin on meillä aina vieraille ruuat maistuneet eikä ole tullut ruokamyrkytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Paijaa ja pusuttele sitä.
Eiköhän se kohta unohdu...
Kuukuppia vai kattilaa...?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt jotkin hygienissäännöt täytyy olla, että ruoanvalmistukseen käytetään vain siihen tarkoitettuja astioita ja sitten esim. eläinten ruuille ja tällaiset kuukautiskupit ym. puhdistetaan aivan eri astioissa.
Kuukuppi puhdistetaan saippualla ja desinfioidaan kattilassa.
Koira on siisti eläin ja sen jäljiltä astiat tiskataan ihan normaalsti ja ne on siis puhtaita. Puhtaus itsessään on riittävä sääntö mihin tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi helv*ti! Naisten vartalot ovat kammottavn ällöttäviä!
Mies
#naisvihanäkyväksi
Päivän paras provo -palkinto napsahti tälle aloitukselle! 🏆🥇
Itse ehdin käyttää kuukuppia melkein 20 vuotta ennen kuin kohtuni leikattiin pois. Ikinä en kuppia kattilassa keitellyt, kyllä ihan riitti kun pesi sillä pesuaineella. 2-3 kuppia taisi tässä matkan varrella olla.
Juuri tuon takia en halua mitään kuukupppeja tai kasvomaskeja keitellä, kun niille pitäis oma kattila pyhittää.