Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat päivästä, jona Estonia upotettiin?

Vierailija
09.04.2021 |

Minä olin 9-vuotias ja muistan pihasählypelien menneen oikein hyvin. Tein eniten maaleja. Estonian upottamisen aikaan olin jo nukkumassa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kylässä poikakaverin ystävän luona Kirkkonummella. Ihmettelin aamun ekoja tv-uutisia, jotka oli ruotsinkielisiä tv nyttillä. Jokin laiva oli kaatunut... Näytettiin myrkskyävää merta jne. Pikku hiljaa sekvisi, että matkustajakaiva uponnut ja Suomenlahdella! Eihän tuollaista voinut tapahtua ihan Suomen lähellä! Siitä lähti satijen uutisten vyöry päivästä toiseen. En koskaan sen jälkeen matkustanut halvimmissa hyteissä autokannen alapuolella enkä pitkään aikaan laivalla muutenkaan. Olin 1994 26-vuotias.

Vierailija
22/23 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hyvä, että nyt viimeinkin taitaa selvitä, miksi Estonia upposi 1994. Luulen, että sen upotti todistusaineistoa nykyaikaiselta tutkimukselta salaamaan pyrkinyt tanskalainen entinen partiopoika. Hän on nyt syytteessä aikaisemmin Sally-nimellä kulkeneella aluksella tapahtuneesta murhasta ja murhan yrityksestä sekä ryöstöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puolivuotias vauva tuolloin joten en muista yhtään mitään ko. tapahtumasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän