Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat päivästä, jona Estonia upotettiin?

Vierailija
09.04.2021 |

Minä olin 9-vuotias ja muistan pihasählypelien menneen oikein hyvin. Tein eniten maaleja. Estonian upottamisen aikaan olin jo nukkumassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan sen päivän tosi selvästi koska tapahtui jotain tosi kummallista. Isä haukkui äitiä noidaksi koko päivän koska äiti oli tosiaan kertonut meille edellisenä päivänä että näki ihan kamalaa painajaista jossa oltiin perheen kesken risteilylaivailla joka sitten upposi. Äiti oli järkyttynyt koko asiasta ja yritin toitottaa että se oli vaan yhteensattumaa. Olin 14v.

Vierailija
2/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa näytettiin kun maastopukuiset varusmiehet kiskoivat kamalassa myrskyssä ihmisiä luodoille minkä pystyivät. Ja valkoisia ruumisäkkejä oli kymmeniä rivissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä onneksi nukuin, mutta meinasin pudota yläsängystä hytissäni. Olin Viking Mariellalla töissä siis, sinne pelastettiin muistaakseni 24 ihmistä... (Mutta en itse ollut pelastamassa fyysisesti.)

Vierailija
4/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se upposi, ei upotettu.

Vierailija
5/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan hämärästi, että ensimmäiset 26,5 vuotta luultiin, että se vain upposi.

Vierailija
6/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan sen päivän tosi selvästi koska tapahtui jotain tosi kummallista. Isä haukkui äitiä noidaksi koko päivän koska äiti oli tosiaan kertonut meille edellisenä päivänä että näki ihan kamalaa painajaista jossa oltiin perheen kesken risteilylaivailla joka sitten upposi. Äiti oli järkyttynyt koko asiasta ja yritin toitottaa että se oli vaan yhteensattumaa. Olin 14v.

Joku arveli viikkoa ennen, että uusi Titanic olisi mahdoton.

Edeltävänä sunnuntaina radiossa soitettiin Tuomari Nurmion laulu haaksirikosta.

Taivaalla oli suuria, laivan mallisia pilviä (äitini valokuvasi niitä).

Uutiset olivat paljon koskettavampia kuin 9.11.2001.

Vierailija
7/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan pelastustoimet ja myrsky . Laiva upposi nopeasti eikä ihmiset päässyt pelastuslautoille korkeat aallot. YouTube Estonia

Vierailija
8/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan hämärästi, että ensimmäiset 26,5 vuotta luultiin, että se vain upposi.

Huru-ukot väittivät upottaneensa sen jo seuraavana vuonna.

Ei pidä edelleenkään paikkaansa. Alalla tiedettiin laivan kunto, niin että matkaoppaat varoittivat siitä.

Vierailija
9/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin, laskin alleni ja imin äitin tissiä. Hyvi muistan

Vierailija
10/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoi kaatamalla ja olin Syndalenissa. Sotkuautosta saatiin munkkeja.

11/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Estonian uppoaminen oli onnettomuus.

Muistan kyseisen päivän aamun. Ennen kouluunlähtöä katselin olohuoneessamme aamu-tv:tä (tai vastaavaa lähetystä), jossa kerrottiin tapahtuneesta. Koulupäivän aluksi oli liikunnan kaksoistunti, muistaakseni pelasimme lentopalloa. Juttelimme Estonian uppoamisesta.

Vierailija
12/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollauksen uusin trendi: salaliittoteoriat. Ja mainostajat maksavat.

Ilmoitettu asiattomaksi tämäkin.

Vierailija
13/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haistavitty psyko

Vierailija
14/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kuullut sen upottamisesta.

Vierailija
15/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamulla vapaapäivään ja ihmettelin telkusta. Oli todella kylmä, tuulinen ja sateinen sää. Sukulaisia meni pohjaan.

Joitakin päiviä myöhemmin töistä kotiin mennessä bussi odotti pitkään pysäkillä kun valkoisia rekkoja täynnä hukkuneita vainajia ajoi Helsingin Hämeentietä, varmaan matkalla tutkittavaksi ja tunnistettavaksi.

Se oli vaikuttava saattue, vaikkei sitä ollut  mitenkään merkitty. Kaikki tiesivät silti, mistä oli kysymys.

Ap ilmiannettu, olet sairas, typerä ja julma.

Vierailija
16/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiva upposi nopeammin koska painopiste siirtyi mammojen rynnätessä taxfreehen ahmimaan karkkia ennenkuin ne kastuvat.

Vierailija
17/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin koira sai pentuja ja olin auttamassa. Katsottiin vuoronperään telkkarin uutislähetystä ja koiran synnytystä.

Vierailija
18/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: miten typerä pitää olla, että tekee tällaisia sairaita aloituksia?

Vaikka itse varmaan elätkin tynnyrissä, meillä muilla on läheisiä ja tuttavia, jotka ovat noissa tragedioissa kuolleet tai olleet niiden silminnäkijöinä.

Toivon, että pääset avun piiriin kunnes paranet ja ellet parane, että osaat tehdä johtopäätökset turhasta elämästäsi ja poistua.

Vierailija
19/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin jäätävä se radioliikenne joka löytyy tuubista. "todella pahalta näyttää" viimeinen viesti.

Vierailija
20/23 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 19v, ja Saksassa töissä, kuulin tapahtuneesta suomalaiselta kundilta joka kerjäs suomeksi kirjoitetulla pahvikyltillä kaljarahaa Koblenzin kävelykadulla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän