Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lopetetaan ystävyyssuhde?

Vierailija
09.04.2021 |

Olen erittäin toksisessa ystävyyssuhteessa, jossa en enää halua olla, sillä ahdistun tämän ytävyyssuhteen takia. Olen liian "kiltti" erotakseni ystävyyssuhteesta sanomalla vain "Hei, tämä ei toimi. Ahdistun seurassasi, ja olet minulle niin saakelin epäkohtelias, etten oikein halua olla enää tekemisissä." Asiaa vaikeuttaa vielä se, että olemme kyseisen henkilön kanssa luokkatovereita. Meillä meni alkuun hyvin, mutta sitten alkoi piikittely ja minua kohtaan epäsovelias käytös, käytös loppui, kun paikalle saatiin henkilö, jolla ei ollut kumpaankaan näkökulmaa. Nyt käytös on alkanut viellä kauheampana. Henkilö ei ymmärrä sarkasmia, ja olen vältäänyt sitä hänen seurassaan, koska en halua väärinkäsityksiä. Käytän muiden seurassa silti sarkasmia, mutta silloinkin henkilö tulee moittimaan miten ilkeästi puhun. Tämä henkilö päätti yhden ystävyyssuhteen joka jäi rosoreunaiseksi yhden toisen henkilön kanssa, sillä hän käytti sarkasmia, ja tämä henkilö jonka ulottuvilta haluan pois, jaksoi valittaa toisen henkilön sarkasimin käytöstä, ja kun koitin sanoa asiasta, että se on vain sarkasmia, jolla ei ole pahaa tarkoitusta, suttui tämä henkilö ja huusi minulle että kyseessä oli muka tarkoitettuja ja ilkeiksi tarkoitettuja lausahduksia. Nyt kuulemma ovat alkaneet myös selkänitakana keskisormen näyttelemiset minua kohtaan. Tänään meillä oli projektityö, joka oli vapaaehtoinen. Halusin alkuun mukaan, mutta en sittenkään halunnut mennä, sillä pelkäsin että henkilö suuttuu. Kuitenkin opettajammme joka tietää tilanteesta, kannusti minua tulemaan projektiin mukaan, ja pyysin mietintäaikaa. Kerroin kyseiselle mahtavalle opettajalle, ja hän kannusti minua menemään. Kun luokka ehdotti minua mukaan projektiin, töksäytti tämä henkilö minulle että "Mene vaan noiden muiden kanssa ja jätä minut yksin." Kysyin sitten häneltä että haittaisiko se häntä, ja hän vastasi että "No toottakai haitaa ja on tosi ilkeää, että haluat jättää mut yksin, mutta mene nyt kerta seurani ei kelpaa." (En ollut ilmaissut mitään merkkejäkään seuran kelpaamattomuudesta.) Sanoin ettei asiassa ole siitä kyse, vaan en vain tiedä haluanko osallistua. Henkilö intti vastaan ja sanoi että tietenkin on. Menin kuitenkin mukaan projektiin, kun opettajani lupasi keskustella henkilön kanssa. Loppupäivän hän mulkoili minua, ja töksytteli epäkohteliaisuuksia.
Jos jollain on mitään vinkkiä, jakakaa kaikki. Arvostan kaikkea apua. Toivottavasti tästä sai jotakin selvää. Kiitos! :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkoitatko lopussa, että ystäväsi mulkoili sinua? Ellei kyse ollut hänestä vaan omasta opiskelustasi, ystäväsi taitaa olla melko itsekeskeinen. Onko riskiä, ettei hän vuorostaan olisi kanssasi jossain tilanteessa, jolloin haluaisit ystävän paikalle? Vaikuttaa omaan käytökseesi.

Tee vaan rohkeasti mitä itse haluat tehdä ja osallistu asioihin, joita haluat tehdä. Ystäväsi oppikoon, ettei saa sinua eristettyä. Työpaikallakin voi käydä vastaavaa, esim. ajautuu jonkun ystäväksi, joka ei sitten lähdekään muiden kanssa lounaalle. Ei ongelmaa, paitsi jos henkilö antaa vaivihkaa ymmärtää, että "jää yksin", ellei joku jää seuraksi. Sosiaalinen miinoittaminen ja kanssaeristäminen on ikävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan