Muistatko vielä missä olit, kun wtc-tornit räjäytettiin maan tasalle?
Kommentit (92)
Tottakai muistan. Olin luennolla kun opettaja sai tekstiviestin vaimoltaan ja luento päättyi sitten siihen. Hänellä oli joku tuttu juuri Nykissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin koulusta kotiin ja avasin telkkarin ja ihmetteli loppupäivän sitä. Lisäksi minulle on jäänyt muistikuva, että olisin katsonut ruudusta livekuvaa, jossa oli vasta eka lentsikka mennyt ja että olisin nähnyt toisen menon livenä. Mutta olen jälkikäteen alkanut miettiä, voiko olla näin. Että olisiko se Suomessa muka näytetty livenä jo ennen tokaa konetta? Muistaako kukaan?
Suomen kanavilla ei näytetty livenä koneiden törmäystä.
YLE 2 viiden uutiset.
Ensimmäinen kone oli lentänyt ja sen jälkeenhän maailma vasta heräsi uutisointiin. Eihän sitä livenä osattu kuvata. Toisen koneen lento näytettiin ylellä livenä.
Ei näytetty suorana Suomessa. Toinen kone lensi torniin jo klo 16:03 Suomen aikaa. Ensimmäinen 17 minuuttia aiemmin.
Intä mitä intät, mutta sä olet väärässä.
Moiccu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, olin 26-vuotias ex-mieheni mökillä. Katsottiin telkkarista koko tapahtuma.
Mitä sä syyskuussa arkipäivänä mökillä teit?
Olin minäkin vuorotyövapaalla mökillä ja kuulin tuon radiosta.
En muista tapahtuneesta mitään. Varmaan olin kavereiden kanssa jossain pihalla, kun sehän tapahtui iltapäivällä Suomen aikaa. Olin 11v.
Muistan. Töissä. Olin kopiokoneella, kun esimies tuli sanomaan, että lentokone on lentänyt tornin läpi New Yorkissa. Olihan se ihan ihme juttu.
Tulin koulusta kotiin. Avasin telkun.
Olin stockalla, tv-monitorit räpsähti päälle koko tavaratalossa. Kaveri soitti asiasta, että näetkö uutisia? Muistan silloin ajatelleeni, että tämä oli Bushin organisoima näytös, ja tarkoituksena oli osoittaa Osama bin Laden syylliseksi. Voi olla, että osuin oikeaan. Jotkut epäilevät, että tämä oli lavastettu elokuvastudiolla. Epäilyjä tähän suuntaan on vienyt se, että on kerrottu vain kahdesta lentokoneesta, jotka ajoivat päin kolmea rakennusta, mikä on tietenkin mahdotonta, kun lentokoneet tuhoutuivat törmäyksessä.
Mutta vielä suurempaa epäilyä on aiheuttanut se, miten tuon hyökkäyksen yhteydessä hävisi rahaa. 1,2 biljoonaa Usd:a. Ne hävisivät jostain rakennuksesta, minne ter o ristit eivät edes hyökänneet, eikä niitä rahoja löytynyt koskaan. Toinen epäilyttävä piirre oli se, että Deutsche Bank alkoi shorttaamaan mm. Air American osakkeita ENNEN iskuja, ja jotkut tienasivat näillä osakkeilla omaisuuksia. Luultavasti myös Bush junior.
Maailmaa johtaa viisi sukua, Rockefellerit, Rotschildit, Jp Morgan (neljännen suvun nimeä en muista), sekä perhe Bush, isästä en tiedä, mutta poika George Bush ei ollut sitä, mitä valtamediat toitotti.
Olin kotonani Ruoholahdessa, istuin olohuoneessa ja katsoin Kaunareita, kun se keskeytettiin ja tuli erikoisuutislähetys.
Tuntui kylmäävältä. Hain kissan patrsilta, suljin partsinoven, ikkunat, vedin verhot eteen.
Tuntui kuin Paha olisi herännyt ja lähtenyt liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan, olin 26-vuotias ex-mieheni mökillä. Katsottiin telkkarista koko tapahtuma.
Huomaa, miten AP käytti tekstissään salaliittoteoreetikkojen versiota "räjäytettiin".
Torneja ei räjäyetty, joten et ollut koskaan missään niiden räjäytyshetkellä.
Mitä minuun tulee, niin olin opiskelemassa ja kiltahuoneella, kun lentokoneet törmäsivät torneihin.
Lentokoneet toki törmäsivät torneihin, mutta pilvenpiirtäjät eivät sorru lentokoneiden osumista. Eivät etenkään samalla tavoin kuin räjäyttäessä. Ja se wtc 7 sortui (räjäytettiin) jopa ilman syytä. Ap
Annas kun arvaan: tuon lisäksi uskot, että liskomiehet hallitsevat Iso-Britanniaa ja Trump on vannonut virkavalansa uudelle presidenttikaudelle.
Arvasit väärin. Tuo arvailusi on pelkkää hulluksi leimaamista. Ap
No kyllä se torni vaan sortuu kun polttoainepalo sulattaa teräsrungon.
Tuo se vasta onkin naurettava teoria. :D
Ihmettelet kai sitäkin miten seppä voi muotoilla punahehkuista rautaa kun se ei taivu ollenkaan.
Olin lukion kolkmannella jo potksikelin ulkona puyykkikopapa vähän enen sitä hetkeä vkun menin olohuoneeseen töllön ääreen ja näin tekstitöllöstä että tornihin törmännyt kone
Toisen koneen osuminen kyllä näytettiin livenä, se tapahtui, kun ensimmäisestä osumasta uutisoitiin. Uutistenlukija Kari (sukunimi?) oli näkyvästi järkyttynyt.
T. Se Kaunareita katsonut
Olin just muuttanut omilleen ja koulussa joku sai viimeisellä tunnilla uutisen niin menin sit koulun jälkeen katsomaan mun pikkuruisesta putkitelkkarista mistä siinä on kyse. Molemmat tornit tais vielä olla pystyssä.
Olin töissä ja työkaverin kanssa katottiin tilityksiä. Toinen työkaveri kotiin lähtiessään huikkasi meille että lentokone törmänny pilvenpiirtäjään. Ajattelin sillon vaan että "Jaa. Pitäsköhän lähtee minunkin jo kotiin ruuanlaittoon".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulin koulusta kotiin ja avasin telkkarin ja ihmetteli loppupäivän sitä. Lisäksi minulle on jäänyt muistikuva, että olisin katsonut ruudusta livekuvaa, jossa oli vasta eka lentsikka mennyt ja että olisin nähnyt toisen menon livenä. Mutta olen jälkikäteen alkanut miettiä, voiko olla näin. Että olisiko se Suomessa muka näytetty livenä jo ennen tokaa konetta? Muistaako kukaan?
Suomen kanavilla ei näytetty livenä koneiden törmäystä.
YLE 2 viiden uutiset.
Ensimmäinen kone oli lentänyt ja sen jälkeenhän maailma vasta heräsi uutisointiin. Eihän sitä livenä osattu kuvata. Toisen koneen lento näytettiin ylellä livenä.
Ei näytetty suorana Suomessa. Toinen kone lensi torniin jo klo 16:03 Suomen aikaa. Ensimmäinen 17 minuuttia aiemmin.
Näin se oli, koska mulla se iltavuoro alkoi klo 17 ja molempiin torneihin oli jo törmätty kun saavuin työpaikalle. Ja ehdin sitä jälkitouhuakin katselemaan hetken ennenkuin lähdin töihin.
-baarityöntekijä
Vierailija kirjoitti:
Torkuilla kotona luennolta palattuani. Telkkari oli taustalla auki ja herätessäni puoliunessa ajattelin, että kyseessä on taas joku hotellipalo jossain kehitysmaassa tai turistipaikassa. Muistan kun ikkunoista leijaili ilmeisesti paperiarkkeja tuulen mukana ennen romahdusta.
Tämäpä se oli se karmea yksityiskohta. Muistan itsekin, kun videolla näytti ikkunoista leijailevan papereita. Mutta jonkin toisen kerran videossa zoomattuna näkyikin, että ne olivat ihmisiä, jotka olivat epätoivoissaan hypänneet ikkunoista ulos.
Ensimmäinen iskui tapahtui klo 8.46 paikallista aikaa. Aikaero suomeen 7h eteenpäin, eli klo oli Suomessa 15.46. Toinen isku klo 16.03 Suomen aikaa. Nämä faktat on helppo tarkistaa.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/09/08/new-yorkin-world-trade-center-…
Olin kotona, tein käännöstöitä ja katselin siinä sivussa CNN:ää.
Hirveän järkyttävä päivä. Mies soitti töistä kotiin tavalliseen aikaan ja puhuimme tapahtumista. Olisin mieluusti suonut, että hän tulee heti kotiin, mutta se ei ollut mahdollista.
Mietin, että mitä jos Euroopassakin alkaa tapahtua jotain samantapaista, pelotti.
Saavuin juuri kotiin kaupungilta. Juuri aiemmin näin ihastuttavan tytön kirjakaupassa ja olin siitä iloinen koska hän hymyili minulle.