Stephen Hawking: Ihmiset jotka kerskailevat älykkyysosamäärällään ovat luusereita
Siinäs kuulitte AV mammat ;) Vai oletteko omasta mielestänne kenties häntäkin fiksumpia? Tällä palstalla kun on niin kovasti tapana kehuskella omalla (luultavasti random nettitestillä saadulla) älykkyysosamäärällä ja ollaan niin olevinaan suurta älymystöä.
https://www.indy100.com/people/stephen-hawking-donald-trump-boast-iq-lo…
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Olikos Hawkingilta koskaan mitattu sitä?
Koulussa ainakin menestyi heikosti ja oli jatkuvasti jälki-istunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen heikkolahjainen, ja tiedostan, että minulla on oppimisvaikeuksia. Haluan vain olla rehellinen, ja en ole kaunistelemassa asioita. Minulla ei ole mitään isoa egoa, jolla koittaisin antaa muille kuvan, että olisin älykäs. Siinä ei olisi mitään järkeä, koska sellainen toisi ongelmia, jos pitäisi omasta älykkyydestä näyttää jotain konkreettista. Itselläni se realismi on kova avainsana eli minulla ei ole tapana surkutella tai olla sokea taidoilleni.
Hyvinhän tuota kirjoitat, paremmin kuin 90 prossaa täällä roikkujista. Mitä sitten kertoo mistäkin.
Olen heikkolahjainen ja sillä sipuli. Se on ihan tutkittuakin, ei ole mistään mutuilusta kyse. Kykyprofiilini on epätasainen, mikä näkyy siinä, että kielelliset taidot ovat alle ikätasoa, kun taas yleistieto ja looginen päättely (kutsun sitä Mensa-testiksi, koska se muistutti sitä kuviotestiä) olivat hyvällä tasolla.
Juuri oppimisvaikeuksien takia olen vain vihannut koulunkäyntiä, vaikka parhaimillani sain seitsemää ja hyvällä tuurilla jopa kahdeksaa arvosanaksi. Ne aineet olivat yhteiskuntaoppi ja historia, joissa olin seitsemän ja kahdeksan tasoinen. Äidinkielessä olin kahdeksan oppilas, joka sai viimeisenä yläkoulun vuotena kirjailijakansiosta arvosanaksi 8-. Ja nämä esimerkit suoritin ilman helpotuksia. Matematiikka oli ainoa aine, jossa tarvitsin erityisopetusta, mutta silti tuntui vaikealta lukea kokeisiin, koska pää punaisena luin ja jankkasin asioita.
Muuten valitsin peruskoululaisena sen helpoimman tien: laiskottelin. Lapsuus- ja nuoruusaikainen nettiriippuvuus on taatusti tyhmentänyt minua, mutta minkäs voin, kun yksinäisenä se oli ainoa paikka olla yhteyksissä ulkomaailmaan, kun lähes koko elämäni olen saanut kuulla olevani vammainen ja yksikin uusi luokkatoveri yläkoulussa koko ajan hoki minun kuullen, ettei minulla ole aivoja. Syystäkin aloin vihaamaan itseäni ja diagnosoimaan itselleni masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon, joita epäillessä en koskaan päässyt edes tutkimuksiin, vaikka kuinka halusin.
Vierailija kirjoitti:
Olikos Hawkingilta koskaan mitattu sitä?
Tajus varmaa olevansa tyhmä nii ei uskaltanut mitata ääöötänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen heikkolahjainen, ja tiedostan, että minulla on oppimisvaikeuksia. Haluan vain olla rehellinen, ja en ole kaunistelemassa asioita. Minulla ei ole mitään isoa egoa, jolla koittaisin antaa muille kuvan, että olisin älykäs. Siinä ei olisi mitään järkeä, koska sellainen toisi ongelmia, jos pitäisi omasta älykkyydestä näyttää jotain konkreettista. Itselläni se realismi on kova avainsana eli minulla ei ole tapana surkutella tai olla sokea taidoilleni.
Hyvinhän tuota kirjoitat, paremmin kuin 90 prossaa täällä roikkujista. Mitä sitten kertoo mistäkin.
Kommentoin vielä, että näköjään osaan antaa täällä itsestäni fiksun kuvan, mitä on tullut nettikeskusteluihin koskien oppimisvaikeuksia. En ole suunnitellut mitään fiksun roolia, enkä myös esitä heikkovoimaista bimboa, vaikka joillekin miehille voisi jälkimmäisestä tulla oikein miehekäs olo. Ihan en ole manipuloitavissa, vaikka heikkolahjaisuuteen (nyk. laaja-alaiset oppimisvaikeudet) liittyy se, että on helposti huijattavissa. Minulla kuitenkin on välillä sellaisia tilanteita, joissa toimin rohkeasti ja päättäväisesti.
Kuitenkin tämä fiksuus ei näy konkreettisesti minussa, kun en ole oikein kova lukemaan kirjoja. Asiatekstien lukemisesta sen sijaan pidän toisin kuin tarinallisista jutuista, koska arvostan enemmän faktoja kuin mutuilua tai tunteilua. Aina kun jaksan luen netissä politiikasta, yhteiskunnallisista asioista ja välillä historiasta, erityisesti tykkään lukea naisten aseman historiasta, esikristillisestä ajasta, jotka liittyy erityisen Pohjoismaihin.
kerskaillaan sitten sillä on tullut luettua tätä kirjallisuutta josta pitäisi kansantajuisestikin joidenkin ymmärtää jotain, kirjassa siis "naplat" ja muut jätetty vähemmälle.
"just like animals",
- tarvitsen taas munaa, jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tunnen älyllisesti heikkolahjaisia ihmisiä, niin moni heistä ei kykene tiedostamaan puutteitaan vaan heillä on epärealistisia käsityksiä itsestään. Yksikin väitti osaavansa espanjaa, vaikka on kuullut sitä vain muutaman sanan. Siinäpä sitten tuli ongelmia eteen, kun piti olla tulkkaamassa vieraskielistä henkilöä. Ei huomaa muutenkaan omia rajoitteitaan. Jopa lievästi kehitysvammaiset tuntuu olevan tiedostavampia vammansa suhteen vaikka älykkyys on heikkolahjaista alempana.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla löytyy lähes joka sortin keskustelusta pari mensalaista. Kyllä se on hieno nähdä, miten kansan loogis-matemaattisesti huippulahjakkaat pundiitit viitsivät tulla väittelemään rahvaan pariin rokotteista, temppareista ja koiranjätöksistä. Kiitos teille!
Tässä maassa presidentit käyvät Alepassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin aikoinani ylpeä Mensan jäsenyydestä ja kerroin siitä heti jos oli pienikin tilaisuus. Sitten tajusin ettei se oikeasti ketään kiinnosta ja olen lopettanut jäsenyydestäni mainitsemisen.
Ai että tänään oli sitten poikkeuksellinen päivä? Niin varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitä kieltämättä vähän rahvas mielikuva, kun joku kerskuu älykkyydellään. Jos joku on älykäs, se tulee kyllä ilmi muutenkin, ei sitä tarvitse alleviivata. Pari eksääni ovat usuttaneet minua käymään älykkyystestissä, mutta en mene. Oli tulos kumpi vaan (riittää Mensaan tai ei riitä), ei se tuota elämääni mitään lisäarvoa. En halua maksaa kuulumisesta johonkin statusseuraan, ja prosessointikykyni riittää mainiosti elämässä selviytymiseen ilman sertifikaattejakin.
Pakko sanoa tästä vielä sen verran, ettei se Mensaan kuuluminen ole välttämättä statusasia. Sopii hyvin sellaisille ihmisille, jotka ylittävät vaaditun älykkyysrajan, mutta jolla on ollut elämän mittaan haasteita tähän asiaan liittyen. Esim. itse ei ymmärrä muita ihmisiä tai muut ihmiset eivät ymmärrä itseä. Mensassa tapaa helposti muita samankaltaisia ihmisiä ja oppii lisää itsestään.
Donald Trump voi helposti maksaa äo testistä. Ei kerro yhtään mitään jos hän sanoo olevansa älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa on. Ihmiset, jotka kerskailevat ihan millä tahansa, ovat luusereita.
Palkintosijoilla ne, jotka kehuskelevat näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitä kieltämättä vähän rahvas mielikuva, kun joku kerskuu älykkyydellään. Jos joku on älykäs, se tulee kyllä ilmi muutenkin, ei sitä tarvitse alleviivata. Pari eksääni ovat usuttaneet minua käymään älykkyystestissä, mutta en mene. Oli tulos kumpi vaan (riittää Mensaan tai ei riitä), ei se tuota elämääni mitään lisäarvoa. En halua maksaa kuulumisesta johonkin statusseuraan, ja prosessointikykyni riittää mainiosti elämässä selviytymiseen ilman sertifikaattejakin.
Tutkimusten mukaan myös kielivirheistä huomauttelijat ovat ikäviä ihmisiä. Siksi melkein tunnen noloutta, kun kerron älykölle (hahhah), että rahvas on substantiivin kansa synonyymi. Jos etsit adjektiivia, se voisi olla rahvaanomainen. Toisaalta ei kyllä todellakaan ole Suomessa perinteisesti kansanomaista kerskua.
Btw tuo viestisi oli silkkaa itsekehua.
Oma ÄO 178 miehellä mitattu 184 ÄO.
Emme koskaan puhu älykkyydestä muille, koska eivät ikinä ymmärtäisi. Edes mensalaiset eivät hahmota meitä, koska suurin osa heistä tavallisia ~135 pulliaisia.
Teoreettisesti voisimme kehittää mitä tahansa ihmiskunnalle, mutta elämme jalat maassa tavallista elämää, mies ajaa bussia itse leipurina. Ihmisiä me olemme kuten muutkin, vaikkakin älykkyydessä niin korkealla, ettei muu väestö kykene ymmärtämään
--Kerttu-- kirjoitti:
Emme koskaan puhu älykkyydestä muille, koska eivät ikinä ymmärtäisi. Edes mensalaiset eivät hahmota meitä, koska suurin osa heistä tavallisia ~135 pulliaisia.
Teoreettisesti voisimme kehittää mitä tahansa ihmiskunnalle, mutta elämme jalat maassa tavallista elämää, mies ajaa bussia itse leipurina. Ihmisiä me olemme kuten muutkin, vaikkakin älykkyydessä niin korkealla, ettei muu väestö kykene ymmärtämään
1/5
Tästä tuli mieleen joku trolli, joka väitti olevansa neurokirurgi, mutta on mieluummin töissä kahvilassa, koska on niin vaatimaton ja jalat maassa. Monet vielä typerinä yläpeukuttivat. Neurokirurgi tienaa 30000 euroa kuussa ja pätevöityminen on elämän pituinen urakka. Varmaan siitä sitten hypätään kahvia kaatamaan joo.
Jos ihmisen ÄO on oikeasti yli 180, hän tyytyy bussin ajamiseen vain, jos hänellä on jotain muuta vikaa päässä. Esimerkiksi jos on kovin autistinen, ei ehkä pysty töihin sillä tasolla kuin älyn puolesta pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
En ole eläessäni tavannut oikeasti älykästä ihmistä, joka olisi kerskaillut aiheella. Ne jotka ovat eniten pitäneet meteliä omasta "älykkyydestään" ovat olleet melkeinpä heikkolahjaisia todellisuudessa.
Näin se menee. Siitä puhe mistä puute. Saman ilmiön voi huomata mitä tulee varallisuuteen, ne joilla on oikeasti paljon rahaa on hys hys ja vastaavasti ne joilla vähän enemmän mitä normityypeillä tai jopa velalla pidetty elintaso kerskailee.
--Kerttu-- kirjoitti:
Laitetaan "ÄO" tilalle "vyötärön ympärysmitta" niin ollaan ehkä oikeammilla jäljillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen heikkolahjainen ja sillä sipuli. Se on ihan tutkittuakin, ei ole mistään mutuilusta kyse. Kykyprofiilini on epätasainen, mikä näkyy siinä, että kielelliset taidot ovat alle ikätasoa, kun taas yleistieto ja looginen päättely (kutsun sitä Mensa-testiksi, koska se muistutti sitä kuviotestiä) olivat hyvällä tasolla.
Juuri oppimisvaikeuksien takia olen vain vihannut koulunkäyntiä, vaikka parhaimillani sain seitsemää ja hyvällä tuurilla jopa kahdeksaa arvosanaksi. Ne aineet olivat yhteiskuntaoppi ja historia, joissa olin seitsemän ja kahdeksan tasoinen. Äidinkielessä olin kahdeksan oppilas, joka sai viimeisenä yläkoulun vuotena kirjailijakansiosta arvosanaksi 8-. Ja nämä esimerkit suoritin ilman helpotuksia. Matematiikka oli ainoa aine, jossa tarvitsin erityisopetusta, mutta silti tuntui vaikealta lukea kokeisiin, koska pää punaisena luin ja jankkasin asioita.
Muuten valitsin peruskoululaisena sen helpoimman tien: laiskottelin. Lapsuus- ja nuoruusaikainen nettiriippuvuus on taatusti tyhmentänyt minua, mutta minkäs voin, kun yksinäisenä se oli ainoa paikka olla yhteyksissä ulkomaailmaan, kun lähes koko elämäni olen saanut kuulla olevani vammainen ja yksikin uusi luokkatoveri yläkoulussa koko ajan hoki minun kuullen, ettei minulla ole aivoja. Syystäkin aloin vihaamaan itseäni ja diagnosoimaan itselleni masennuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelon, joita epäillessä en koskaan päässyt edes tutkimuksiin, vaikka kuinka halusin.
Miten voi olla heikkolahjainen jos kirjoittaa noin selkeää ja hyvää suomen kieltä? Voihan sulla tietysti olla oppimisvaikeuksia, hahmotushäiriötä, adhd tai autismin kirjoa, muttei laajoja oppimisvaikeuksia. Tuo heikkolahjaisen leima voidaan antaa masennustapauksissa - - > masennusta ei huomata saati ajatella - - > annetaan diagnoosiksi laaja-alaiset oppimisvaikeudet ja turhaan tulee tyhmän identiteetti.