Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiöissä asuvat ei tajua että niillä ei ole omaa kotia

Vierailija
09.04.2021 |

Omistavat vaan osakkeita taloosakeyhtiöitä, jotka antavat käyttöoikeuden taloyhtiön omistamaan kiinteistöön 🤣🤣🥴😂

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen aina tuon tiennyt. Mitä muuten olet mieltä vuokralaisista?

Vierailija
2/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuja kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen aina tuon tiennyt. Mitä muuten olet mieltä vuokralaisista?

Kysytkö ihmiseltä, joka ei osaa edes yhdyssanoja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se idea on yhtiöissä.

Vierailija
4/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se omakotitalokin saadaan sileäksi jos kohdalle sattuu. Lähdet pikkukorvauksin tai itkien.

Vierailija
5/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini osti kerrostalo-osakkeen ensimmäiseksi omaksi kodikseen, ja alkoi remppaamaan mieluisaksi. Hänelle tuli täysin yllätyksenä, että pienetkään jutut asunnon suhteen eivät menneet läpi! Oli hankkinut materiaalit ja tehnyt pohjatyötä jo, siinä sitten raapi päätään hetken. 

Vierailija
6/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on siellä, missä voin nukkua, säilyttää tavaroitani ja olla. Ei sen ihmeempää. 

Vierailija
7/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen olen tiennyt. Nytkös sinä sen vasta ymmärsit? Miksi sinä et osaa käyttää edes yhdysviivaa?

Vierailija
8/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, en ollut tajunnutkaan! Kiitos, kun valistit! Oletpa viisas ja ystävällinen.

Vierailija
9/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulle ainakin täysin selvää. Ollaan itse edullisesti laitettu mieleiseksi kämppä, mutta  niin neutraalisti, että miellyttää useamman silmää, ja arvo on noussut hyvin. Asutaan kaupungissa, jonne muuttaa porukkaa koko ajan töihin. Taloyhtiömme asunnot menevät jo ekasta näytöstä hyvin kaupaksi. Jonoa on ovella.

Miksi maksaisin jollekin tonnin kuussa, samalla kun voin saada häätöilmon milloin vain, jos asunto halutaan muuhun tarkoitukseen tai myydään alta pois? Mitään ei kannata rempata tai uusia, siinäpä olet toisen armoilla.

Mieluummin maksan nyt 100 neliön kämpästä ihanalla alueella 300 euroa/kk ja nautin. Naapureina fiksuja tyyppejä, jotka elävät ihmisiksi ja myös hallitsevat osakkeitaan. Koti on tärkeä, ei mikään kortteeri. Vuokralla asuvat yleensä eivät pahemmin välitä mistään, vaan häipyvät vaan, jos maa polttaa jalkojen alla. Kunnollisiakin on, sitä en kiellä.

Vierailija
10/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansaitset hyvää, olet arvokas. Me rakastamme sinua vaikka välillä poistatammekin ketjujasi.

Vierailija
11/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun vuokralla, mutta kyllä minulla ihan oma koti on. Joku muu omistaa ne seinät siinä ympärillä, mutta minulle koti on jotain muuta kuin seinät.

Ja sen verran olen saanut elämässäni aikaiseksi, että opettelin kirjoittamaan. Joillakin jää sekin vaiheeseen.

Vierailija
12/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini osti kerrostalo-osakkeen ensimmäiseksi omaksi kodikseen, ja alkoi remppaamaan mieluisaksi. Hänelle tuli täysin yllätyksenä, että pienetkään jutut asunnon suhteen eivät menneet läpi! Oli hankkinut materiaalit ja tehnyt pohjatyötä jo, siinä sitten raapi päätään hetken. 

Ei kaikkeen tarvitse hakea lupaa.

Vierailija
13/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se omakotitalokin saadaan sileäksi jos kohdalle sattuu. Lähdet pikkukorvauksin tai itkien.

???

Vierailija
14/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasuja kirjoitti:

Vuokralainen = 500 e /kk

Osakke = 500 000e + 1500e/kk

-eri

Vierailija
15/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun vuokralla, mutta kyllä minulla ihan oma koti on. Joku muu omistaa ne seinät siinä ympärillä, mutta minulle koti on jotain muuta kuin seinät.

Ja sen verran olen saanut elämässäni aikaiseksi, että opettelin kirjoittamaan. Joillakin jää sekin vaiheeseen.

Joo joo, mutta olet alisteinen, kun olet vuokralainen eli hyyryläinen. Osta oma ja nauti omistamisen ilosta

Vierailija
16/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä siihen remppaan oikein sisältyi? Pinnat saa uusia ja seinääkin kaataa, kunhan ei ole kantava. Ei kai sentään aikonut jotain viemärijärjestelmiä muuttaa tai muuta mullistavaa :D

Vierailija
17/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämppä eli kortteeri.

Vierailija
18/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään tiedä mitä tarkoitetaan pienillä jutuilla, mutta ei mitään mielivaltaisesti voi taloyhtiökään kieltää. Kyllä keittiön ja kylpyhuoneen voi remontoida halutessaan, niihin vain pitää pyytää lupa, jolloin taloyhtiöllä on tieto mitä on tehty, koska ja kenen toimesta. Tiettyihin töihin (sähkö, putket) vaaditaan ammattilainen, koska ne ovat myös taloyhtiön vastuulla. Maalailla, tapetoida saa, lattian vaihto pitää ilmoittaa, mutta yleensä lupa on läpihuutojuttu. Tilojen siirtoa, esim. keittiö tai kylpyhuone toiseen paikkaan, harkitaan jo tarkemmin, koska ne vaikuttavat moneen asiaan myös muiden asunnoissa, ja vaativat kaupungista riippuen joko toimenpide- tai rakennusluvan. 

Mutta ihan ekan mokan kaverisi on ihan itse tehnyt siinä, että on hankkinut materiaalit ja tehnyt pohjatyöt ennenkuin on tehnyt muutostyöilmoituksen. 

Vierailija
19/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,kenelläkään toisella ei ole oikeutta sen saman tilan hallintaan, että siinä mielessä en näe kauheasti eroa asiassa.

Vierailija
20/22 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihanaa omistaa ricitalo- asunto. Yhdessä vastataan menoista: jätemaksut, vakuutukset yms. ja tulevista remonteista sovitaan yhdessä. Kaikilla on turvallista ja hyvää asumista.

Ei juoruilua ei toisten nurkkapielissä salaa pyörimistä..

Oliko se uni ....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi