Kiitos muuttumassa muotoon kiitoksia
Oletteko huomanneet?
Marin sanoo useimmiten kiitoksia ja tämä on leviämässä vähän joka puoelle jopa huvittavassa määrin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia on paljon vanhakantaisempi muoto kuin kiitos. Tämä selviää, kun katsoo vanhoja elokuvia, lukee vanhoja kirjoja jne.
Niin on. Nyt se on yleistymässä kovaa vauhtia.
T. Ap
Ei edes ole. Käytetty aina. Sehän on vain kiitos sanan monikkomuoto. Ei mikään uusi ja ihmeellinen asia.
Aina on käytetty mutta nyt on yleistymässä ja tosiaan muidenkin kuin pm.n puheessa. Kuunnelkaapa herkemmällä korvalla.
:)Enpä ole huomannut yleistymistä, Ihan samalla tavalla käytetään kuin aiemminkin
t. aspa
Minä olen. Kyllä huomiossa perää on, mitta kenties sen huomaaminen vaatii kielellistä herkkyyttä.
T. Kääntäjä
Ihan korvat riittää kuulemaan sanooko asiakas kiitos vai kiitoksia. Molempia kuulee suunnilleen yhtä paljon.
No niin ei ole, olet väärässä. Kiitoksia on muodollisempi tapa ilmaista kiitollisuutta kuin kiitos. Varmastikaan ihmiset eivät esim. ruokakaupan kassalla käytä muotoa kiitoksia.
Nyt se on leviämässä kovaa vauhtia monissa hieman virallisemmissa tilaisuuksissa.
Ja näin jankkaaja kääntää takkinsa, kun huomaa olevansa väärässä :D:D:D:D Hallituksen tiedotustilaisuus ei ole sama asia kuin monet hieman virallisemmat tilaisuudet.
Kyllä sen kuulee, että se on lisääntymässä, jopa koomisella tavalla.
t. Ap
Ei se jankkaamalla muutu lisääntyväksi tavaksi. Kukaan muu ei kuule tuota lisääntymistä kuin sinä. Siitä voi päätellä jo paljon. Nyt saat jankata keskenäsi. Minulle riittää KIITOS
En ole huomannut että se olisi Marinilta lähtöisin, mutta huomaan että välillä kiitoksia tuntuu vaan sopivammalta. Ei aina kuitenkaan. En ole asiasta huolissani.
Kyllä sen kuulee, että se on lisääntymässä, jopa koomisella tavalla.
t. Ap